י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
"קרה לנו נס גדול"

הוצאו בניתוח: הפעוט בלע זוג מפתחות

פעוט בן עשרה חודשים הובל לבית החולים במהלך החג ובצילום רנטגן שבוצע במרפאת טרם התברר שבלע זוג מפתחות. הם הוצאו מגופו בניתוח

הוצאו בניתוח: הפעוט בלע זוג מפתחות
זוג מפתחות אותרו בוושט של בן 10 חודשים צילום: שערי צדק

במהלך ראש השנה הובא למיון ילדים בשערי צדק תינוק כבן 10 חודשים, לאחר שבצילום רנטגן שבוצע במרפאת טרם התברר שבלע זוג מפתחות. התינוק הועבר מידית לחדר ניתוח, ובפעולה מהירה ומדויקת, הוצאו המפתחות מגופו דרך הושט.

משיחה עם ההורים מתברר כי במשך מספר ימים הפעוט סבל משיעול ומחום לסירוגין ולא היה כהרגלו, טופל בקופת חולים ולא הועלה חשד למשהו חריג. לאחר שהחום שפיתח עלה שוב, החליטו ההורים לפנות למרפאת "טרם", שם בוצע צילום חזה בחשד לדלקת ריאות.

ההפתעה שציפתה להורים הייתה גדולה מאוד. בצילום נראו זוג מפתחות בוושט בגובה החזה. התינוק הובהל מידית למרכז הרפואי שערי צדק ושם כאמור הוצאו המפתחות ללא נזק.

ההורים מספרים "קרה לנו נס גדול. לא היה כל סימן לכך שהתינוק בלע מפתחות ואני מודה ושמח שעלינו על זה לפני שנגרם נזק. אני מודה לצוות בשערי צדק על הטיפול המהיר והמקצועי שבזכותו חזרנו הביתה עם הילד שלנו בריא ושמח".

ד"ר אוהד כהן, רופא אף אוזן גרון מהצוות שטיפל בילד מספר "מיד שהתקבל התינוק ולאחר שאבחנו כי המפתחות תקועים בוושט במשך למעלה משבוע הוא הובהל מיד לחדר ניתוח על מנת להוציאם לפני שייגרם נזק נוסף. אני שמח שהצלחנו להוציא את המפתחות ללא סיבוכים".

עוד הוסיף, "לצערנו, אנחנו נתקלים במקרים רבים של בליעת גופים זרים על ידי תינוקות, אך זוג מפתחות מתכת גדולים יחסית לגילו של הילד במשך זמן ארוך יחסית זה יוצא דופן. אני קורא להורים לשים לב ולהרחיק מפעוטות עצמים קטנים, ובמיוחד סוללות ומגנטים שעלולים להיבלע או להישאף במידה ויש חשד של בליעה או שאיפה, יש לגשת מידית לעזרה רפואית על מנת לאבחן ולטפל במהירות ולמנוע נזקים נוספים".

מפתחות ניתוח חירום

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד