י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
לקראת יום השנה לפיגוע

12 אנשים נעצרו בעקבות מקרי אנטישמיות בפיטסבורג

על פי נתונים שפרסמה הליגה נגד השמצה, לפחות 12 אנשי תנועת העליונות הלבנה נעצרו בשנה שחלפה מאז הפיגוע בבית הכנסת "עץ החיים" בפיטסבורג, חלקם לכאורה בקשירת קשר לטרור, תקיפות או איומים נגד הקהילה היהודית

12 אנשים נעצרו בעקבות מקרי אנטישמיות בפיטסבורג
בית הכנסת בפיטסבורג צילום: רויטרס

על פי נתונים שפרסמה הליגה נגד השמצה ודווחו לראשונה בתכנית Minutes ‏60 של CBS News ששודרה אמש, לפחות 12 אנשי תנועת העליונות הלבנה נעצרו בשנה שחלפה מאז הפיגוע בבית הכנסת "עץ החיים" בפיטסבורג, חלקם לכאורה בקשירת קשר לטרור, תקיפות או איומים נגד הקהילה היהודית.

כמו כן, מנתונים עדכניים של המרכז לחקר קיצוניות של הליגה נגד השמצה עולה, כי מספר התקריות האנטישמיות המתרחשות ברחבי ארצות הברית ממשיך לשבור שיאים. דיווחים ראשונים מצביעים על מספר כולל של 780 תקריות אנטישמיות שתועדו בששת החודשים הראשונים של שנת 2019, לעומת 785 תקריות שדווחו בתקופה המקבילה בשנת 2018.

בשלושה מקרים לפחות - במונרו וושינגטון, ליהייטן פנסילבניה, ולאס וגאס נבדה, המרכז לחקר קיצוניות של הליגה נגד השמצה סיפק מידע מודיעיני קריטי לגורמי אכיפת החוק, שהוביל ישירות לחקירות ולמעצרים.
מאז פיגוע הירי בפיטסבורג ב-27 באוקטובר 2018, שגבה קורבנות מקרב שלוש קהילות שהתפללו בבית הכנסת "עץ חיים" בסקווירל היל, אנשי תנועת עליונות הלבנה פעלו נגד מבנים של מוסדות יהודיים ב-50 מקרים לפחות. ביניהם: 12 מקרים של השחתת רכוש תוך שימוש בסמלי תנועת העליונות הלבנה, ו-35 מקרים של חלוקת חומרי תעמולה של תנועת העליונות הלבנה.

לפחות 30 מקרים נוספים שבהם אנשים בעלי אידאולוגיה לא ידועה גרמו להצתה, השחיתו רכוש, או חילקו חומרי תעמולה שלא היו במובהק של תנועת העליונות הלבנה, במוסדות יהודיים.

בנוסף למעצרם של 12 אנשי תנועת העליונות הלבנה, בוצעו שלושה מעצרים נוספים בגין ניסיון פגיעה ביהודים בשנת 2019, ביניהם שני מקרים על רקע אידיאולוגיה קיצונית אסלאמית, באחד מהם אמר התוקף כי היורה מבית כנסת "עץ חיים", רוברט באוורס, היווה עבורו השראה.

פיטסבורג עץ החיים פיגוע אנטישמיות הליגה נגד השמצה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד