י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

לא רק בחו"ל: שוק האומנים במדרחוב נחלת בנימין בתל אביב

לא רק בחו"ל: שוק האומנים במדרחוב נחלת בנימין בתל אביבחיפשתי בילוי קצר ליום שישי עם המשפחה • כתושב המרכז- עלה לי רעיון נחמד והוא "שוק האומנים במדרחוב נחלת בנימין" בתל אביב

שוק בתל אביב
שוק בתל אביב צילום: pixabay

חיפשתי בילוי קצר ליום שישי עם המשפחה. כתושב המרכז- עלה לי רעיון נחמד והוא "שוק האומנים במדרחוב נחלת בנימין" בתל אביב. הכרתי את המקום מגיל צעיר אבל הרבה שנים שלא ביקרתי שם. השוק פעיל בשעות הבוקר והצהרים בימי שישי ושלישי- מקום תוסס ומלא עניין, תמיד מלא בהפתעות.

כידוע בעיר תל אביב- חניה זה לא הדבר הכי קל, אבל ברוך השם הסתדרנו עם חניה בחניון ציבורי ברחוב אלנבי הסמוך. עברנו דרך בית הכנסת הגדול של תל אביב שמתברר, לאחר בדיקה, שבית הכנסת הינו מוקד למשיכת תיירים המבקרים בתל אביב לתמונה עם בנין בית הכנסת.
את הכניסה למדרחוב נחלת בנימין, קשה לפספס. שוק האומנים מזמין ומרהיב בצבעים ובדוכני אומנים מכל הסוגים, שמציעים מגוון עבודות אומנות למכירה. רעיונות נחמדים וססגוניים. לכל אורכו של השוק חנויות בדים רבות ומגוונות.

השוק מסודר ומאובטח. זהו יריד האומנים הוותיק ביותר בישראל!
לקחנו את הזמן. הסתובבנו והבטנו על העבודות המוצגות בדוכנים, על הציירים המציירים ואת האנשים המצוירים על ידיהם. כיף. הבתים הישנים מסביב והשחזורים שלהם- בהחלט חוויה תל אביבית במיטבה. מה עוד צריך בשביל סתם ללכת לאיבוד בין הדוכנים המציעים חפצי אומנות,תכשיטים ושמונצעס כלליים?
מגוון בתי קפה ומסעדות מהממות לאורך השוק,שלצערנו אין לנו אפשרות לשבת ולהינות מהם בשל החוסר בהכשר העונה למבוקשינו.

אחרי סיבוב בשוק האומנים- המשכנו ונכנסנו בפניה חדה לשוק הכרמל התוסס והצפוף- במיוחד בימי שישי בצהריים. אחרי שהזהירו אותנו כמה עוברי אורח מגנבים ומכיסים למינהם- בדקנו שוב שהכל בכיסנו, מה צריך להיות בעגלה ומה בכיס של התיק שלנו. ברוך השם זה עבר בשלום.

השוק כל כך תוסס ומלא בדוכנים של "המקצוענים" בעולם הדוכנים, אפשר לקרוא לזה כך. פירות, ירקות, פיצוחים, בגדים, שלטים ,תמרוקים,פרחים,איבזרי בית ועוד כל מיני שמעטס. זה הזכיר לי מאוד את שוק מחנה יהודה בירושלים, מיציאות בימי שישי עם חברים בישיבה. אגב, זה אחד המקומות היחידים שאפשר להשיג אבוקדו טרי בתקופה זו של השנה. כמובן שגם את זה לא פספסנו.

חזרנו לחניון הציבורי ברחוב אלנבי. הילד כבר הספיק להרדם,ואנחנו,חובבי הטיולים, חזרנו עייפים, אך מרוצים ומחויכים. אגב, סיפרו לי שלסבא רבה שלי שלא זכיתי להכיר, היתה חנות ממש בכניסה למדרחוב לפני הרבה שנים- חבל שאי אפשר היום לבוא ולבקר גם בחנות של סבא תוך כדי סיור בנחלת בנימין.
איזה כיף להכניס ככה את השבת.

תל אביב תל אביב יפו בית כנסת הגדול תל אביב בית הכנסת הגדול תל אביב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד