י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
"מבחינתי הוא כמו הבן שלי"

הארבעה חטפו את הגר הטרי ומתעללים בו

פלסטיני שהתגייר בערב ראש השנה האחרון בבית דינו של רבי ניסים קרליץ זצ"ל, נחטף בערב יום כיפור ונלקח למעצר בחברון • לטענתו, הרביצו לו ושרפו לו את הידיים והרגליים • "סבו של האיש הציל 26 יהודים במאורעות תרפ"ט בחברון"

הארבעה חטפו את הגר הטרי ומתעללים בו
אילוסטרציה צילום: pixabay

ערבי פלסטיני שעבר הליך גיור בבית דינו של פוסק הדור מרן הגאון רבי ניסים קרליץ זצ"ל שרק היום (שלישי) הובא למנוחות, עצור בידי הרשות הפלסטינית כבר למעלה משבועיים, ולטענת מכריו הוא חווה שם התעללות קשה. "אני לא מצליח להבין איך נותנים לאדם לסבול כך במעצר", סיפר תושב היישוב היהודי בחברון שמלווה את האיש ותומך בו. כך מדווחת יפעת ארליך ב'ידיעות אחרונות'.

גר הצדק בן ה-50, התגורר בחברון, ולאחר מספר דברים שחווה החליט להתגייר. הוא עבד במרכול בירושלים ובערב ראש השנה התגייר בביה"ד של הגר"נ קרליץ זצ"ל.

הוא התגייר אחרי לימודים בישיבת 'מכון מאיר' בירושלים, ומכיוון שטרם הספיק להשלים את הליך ההכרה על ידי הרבנות הראשית, הוא אינו אזרח ישראל.

בערב יום הכיפורים האחרון, נסע האיש לפגוש את אחד מילדיו המפגש בסמוך להתנחלות כרמי צור, על קו התפר בין שטח B לשטח C. ככל הידוע, במהלך המפגש המשפחתי הגיח רכב סקודה לבן ומתוכו יצאו ארבעה גברים. הארבעה הכניסו את הפלסטיני שהתגייר בכוח אל הרכב והורידו אותו בתחנת המשטרה בחברון.

על פי הדיווח ב'ידיעות אחרונות', לאחר המעצר הוא התקשר כמה פעמים מתוך תא המעצר, לדקות ספורות בלבד, אל חיים פרג תושב היישוב היהודי בחברון. במהלך השיחות תיאר גר הצדק את המכות שהוא סופג ואף טען כי הפלסטינים שרפו את ידיו ורגליו. "מבחינתי הוא כמו הבן שלי, ואני ארעיש את העולם כדי שמישהו ייחלץ לעזרתו", אמר פרג. "סבו של האיש הציל 26 יהודים במאורעות תרפ"ט בחברון. כעת, כשהוא נתון בסכנה, יש לנו מחויבות היסטורית כלפיו".

פרג, שאליו פנה גר הצדק, ניסה להפעיל גורמים שונים על מנת לחצו. בין השאר הוא פנה אל המנהל האזרחי. מחלקת הרווחה במנהל פגשה את האיש כמה פעמים עוד לפני מעצרו, על מנת לבחון אם הוא זקוק לסיוע הומניטרי על רקע תהליך גיורו. עד לסיום הבדיקה הוענק לו אישור שהייה זמני בישראל.

למרות שבמנהל האזרחי יודעים על המעצר, הם מנועים מלעזור, כיוון שלטענתם מאחר ומדובר באזרח פלסטיני הם אינם יכולים להתערב בעניין פנים-פלסטיני. מבירור מול גורמים שונים עולה כי הרקע הרשמי למעצר הוא תלונת אחיו המוסלמים של המתגייר, שלפיה הוא פעל באלימות כלפיהם לפני כמה חודשים. גר הצדק טוען מצידו כי דווקא אחיו הם אלה שהכו אותו נמרצות ונישלו אותו מירושה בעקבות תהליך הגיור.

יוסי דגן, ראש מועצת שומרון שנרתם גם הוא לסייע למתגייר, אמר: "אם יהודי עם אזרחות צרפתית או גרמנית היה עצור בחברון במשך 15 יום, היו אומרים שזה עניין פנים-פלסטיני? מדובר באדם שנרדף כרגע על רקע יהדותו. יש למדינה מחויבות לפעול בכל האמצעים כדי לשחרר אותו".

ל'בחדרי חרדים' נודע כי ארגון 'בצלמו' פנה במכתב ליו"ר המנהל האזרחי תא"ל רסאן עליאן, ובו נכתב כי "מדינת ישראל ועם ישראל חבים חובה לעזור לכל מי שפועל או עוזר או בוחר להצטרף אליהם. אינני דן פה בהיבט החוקי אכן בהיבט החוקי אין מה לעשות אולם לפני ההיבט החוקי ישנו היבט מוסרי ופה אנחנו מחויבים. אני קורא לך פעל עוד היום לשחרר את האיש הזה מבית שביו. זה פדיון שבויים שאין כמוהו. ועל פדיון שבויים כבר נאמר ואין לך מצווה גדולה מזו.

גר צדק רשות פלסטינית הרב ניסים קרליץ פלסטיני

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד