י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
"הגושים יתפרקו"

בעקבות דברי הח"כ: נאסר על השרים והח"כים להתראיין

לאחר שבכיר 'הליכוד' חבר הכנסת דוד ביטן התראיין הערב ל'ערוץ 12' והעריך כי ב-21 הימים האחרונים הגושים יתפרקו ותהיה ממשלה, נאסר על השרים והח"כים בתנועה להתראיין לתקשורת 

בעקבות דברי הח"כ: נאסר על השרים והח"כים להתראיין
דוד ביטן צילום: נועם ריבקין פנטון, פלאש 90

הפלונטר הפוליטי: חבר הכנסת דוד ביטן מ'הליכוד', התראיין הערב (שלישי) בתכנית 'שש עם עודד בן עמי' ב'ערוץ 12', ואמר, "אני מעריך שכל הגושים יתפרקו - גם הגוש בשמאל וגם הגוש בימין". כזכור, אתמול (מוצאי החג) החזיר ראש הממשלה בנימין נתניהו את המנדט להרכבת הממשלה לנשיא, וזאת 48 שעות לפני המועד האחרון שיחול מחר, לא לפני שהחתים את כל ראשי סיעות הימין על התחייבות לשבת רק בממשלה בראשות נתניהו. 

ואכן, ראשי סיעות בימין שלחו לבית הנשיא כי הם ממליצים אך ורק על נתניהו להרכבת הממשלה. כעת, מי שקיבל את המנדט הוא יו"ר כחול לבן בני גנץ.

"אני חושב שתוקם ממשלה ב-21 הימים האחרונים", העריך ביטן. "לא ב-28. כי אז כולם יהיו בלחץ - גם לא יהיו גושים יותר - כל אחד יהיה מוכן לעשות משהו על מנת שלא יהיו בחירות. לא רוצה להמר, לא רוצה לתת רעיונות לאף אחד", ענה ביטן כשנשאל מה יהיו מוכנים כולם לעשות.

ביטן טען: "אני מעריך שכל הגושים יתפרקו - גם הגוש בשמאל וגם הגוש בימין. היום יש גוש בשמאל - בדיוק כמו בימין רק שלא מדברים על זה, איווט יחד עם כחול לבן וגם העבודה". עם זאת, כשנשאל מי החוליה החלשה בבלוק הימין הוא רק אמר: "אני לא אגיד - אבל יש. יש אופציות אחרות". לדבריו, "אני חושב שב-21 הימים האחרונים - הגושים לא יהיו כמו שהיו, משני הצדדים", הסביר. "ואז יהיה אפשר להקים ממשלה בלי שום בעיה".

הוא הוסיף כי בליכוד כבר פנו לגנץ. לדבריו, "אנחנו כבר הרמנו אליו טלפון, קבענו איתו פגישות - הוא לא היה מוכן לשמוע בכלל כי הוא רצה להגיע למצב הזה, ליום הזה שהוא מרכיב את הממשלה. אנחנו נבוא - ברור שנבוא - אבל כבר אני אומר, בלי מתווה הנשיא אי אפשר להתקדם".

כמו כן הוא גם הזכיר אפשרות נוספת להקמת ממשלה, שלדבריו "יש לנו עוד רעיון שלדעתי יכול לרבע את המעגל הרבה יותר טוב - אבל קודם שיסכימו. זה פתרון שיכול להוליד פתרון עם רוטציה".

בעקבות דבריו כי "לא יהיו בחירות, הגושים יתפרקו", יצאה הוראה מדוברות 'הליכוד' שאוסרת על כל השרים והח"כים בליכוד להתראיין בתקשורת.

דוד ביטן בנימין נתניהו בני גנץ בחירות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד