י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
למרות הכישלון בפעם השנייה

המנדט יימסר מחר לגנץ > גוש הימין נשאר נאמן לבנימין נתניהו

בית הנשיא הודיע הערב על העברת המנדט מחר בערב לידי יו"ר 'כחול לבן' בני גנץ בשידור חי, ובינתיים בגוש הימין מצהירים בזה אחר זה על המשך תמיכה בראש הממשלה המכהן בנימין נתניהו, לעומת 'ישראל ביתנו' שמצהירה גם היא כי "אין שינוי בעמדתנו ולא נמליץ על אף אחד"

המנדט יימסר מחר לגנץ > גוש הימין נשאר נאמן לבנימין נתניהו
ליצמן, דרעי, נתניהו, גנץ, ליברמן, לפיד צילום: צלמי פלאש 90

למרות שכשל במאמצים להרכבת הממשלה ונאלץ לראשונה מזה 11 שנים להחזיר את המנדט לידי נשיא המדינה, גוש הימין נשאר נאמן לראש הממשלה בנימין נתניהו, כאשר הם משאירים את המלצתם בו למרות הסיכויים האפסיים להרכבת ממשלה.

בלשכת הנשיא שיגרו מכתב לראשי הסיעות לקראת העברת המנדט לידיו של יו"ר כחול לבן בני גנץ וביקשו מהם להעביר את עמדותיהם באם החליטו לשנות את עמדתם באשר להמלצתם על מועמד שירכיב את הממשלה, כאשר לכך ניתנו בחוק שלושה ימים.

הראשונה להודיע היתה סיעת 'יהדות התורה'. יו"ר הסיעה סגן השר יעקב ליצמן כתב ללשכת הנשיא כי הסיעה משאירה את המלצתה בראש הממשלה בנימין נתניהו, "עמדתינו לא השתנתה גם כיום, וזאת בהתאם לעמדת כל סיעות הימין המונים יחדיו 55 נציגים שהתאחדו כבלוק", כך ליצמן.

אחריהם הודיעו בסיעת ש"ס באמצעות מנכ"ל התנועה חיים ביטון כי "יו"ר התנועה השר אריה דרעי הודיע כי ש"ס עומדת בהמלצתה להטיל את הרכבת הממשלה על ראש הממשלה בנימין נתניהו", וכי, "אין שינוי בעמדתה".

כך גם בסיעת 'הימין החדש', שמאז המלצתה בפני הנשיא הספיקה כבר להתפלג מסיעת 'ימינה' והפכה לסיעה נפרדת, כשראשיה, חברי הכנסת איילת שקד ונפתלי בנט הודיעו כי "המועמד שלנו לראשות הממשלה, הוא בנימין נתניהו, אשר עומד בראש מחנה הימין".

ב'ישראל ביתנו' הודיעו כי הם שומרים על עמדתם וכי הם לא ימליצו על אף אחד מהמועמדים להרכיב את הממשלה. יו"ר הסיעה חבר הכנסת עודד פורר הודיע למנכ"ל בית הנשיא עו"ד הראל טובי, כי "עמדת הסיעה נותרה בעינה וכי יש צורך בהקמת ממשלת אחדות לאומית רחבה".

ב'ישראל ביתנו' סירבו הפעם לפסול סיעות מימין ומשמאל וכתבו לנשיא כי "אין שאלה מי יעמוד בראשות הממשלה, אלא מה תהיה מדיניות הממשלה שתקום. לפיכך, אין שינוי בעמדתנו ולא נמליץ על אף אחד מהמועמדים להרכיב את הממשלה".

בתוך כך, מבית הנשיא יצאה הערב (שלישי) הודעה רשמית לפיה, המנדט יוענק מחר בשעה 20:00 לחבר הכנסת בני גנץ, שינסה תוך 28 ימים להרכיב ממשלה. 

 בהודעה נכתב כי מנכ"ל בית הנשיא הראל טובי, ערך הערב שיחות עם כלל סיעות הכנסת בבקשת מענה לפניה שנעשתה אליהן הבוקר, באשר לעמדתם בנוגע למועמד אליו יעבור המנדט. לאחר קבלת תשובת הסיעות, לפיה נותרו כולן בעמדתן הראשונית, החליט הנשיא להטיל את התפקיד על יו"ר מפלגת כחול לבן בני גנץ מחר בשעה 20:00. לאחר החתימה על כתב המינוי, יישאו הנשיא ויו"ר כחול לבן גנץ דברים באולם בית הנשיא.

יצוין כי מעמד הטלת המנדט יועבר בשידור חי בכל כלי התקשורת.

בני גנץ בנימין נתניהו בחירות 2019 הרכבת ממשלה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד