י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
הפרקליטות דורשת את מעצר הנאשמים

כתב אישום נגד יוסף אלפסי - בלע כמוסות כדי להבריח סמים

יוסף אלפסי מואשם בניסיון סחר בסמים ובקשר לפשע בכך שייבא סמים, לצד נאשמים נוספים; Edmar Campos Moura ו Cassia Gomes Batista - תושבי ברזיל המואשמים בייבוא סם מסוכן ושימוש במסמך מזויף | הפרקליטות מבקשת לעצור את הנאשמים עד תום ההליכים המשפטיים נגדם | כל אחד מן הבלדרים בלע 100 כמוסות, כך שיחד הם בלעו 200 כמוסות קוקאין במשקל כולל של כ-1,700 גרם נטו לכל הפחות בכדי להבריחם בקרבם

כתב אישום נגד יוסף אלפסי - בלע כמוסות כדי להבריח סמים
אילוסטרציה צילום: בחדרי חרדים

פרקליטות מחוז ירושלים הגישה לבית המשפט המחוזי בירושלים כתב אישום נגד יוסף אלפסי בן 43 מבאר שבע, Edmar Campos Moura בן 33, וכן נגד Cassia Gomes Batista בן 32 תושבי ברזיל שניסו להבריח שני ק"ג קוקאין מברזיל באמצעות בליעת כמוסות.

על פי עובדות כתב האישום, שהוגש באמצעות עו"ד עמיחי מרקס, החל מיום 31.10.18 ועד ליום 28.9.19 קשר הנאשם יוסף אלפסי באמצעות הודעות וואטסאפ, קשר עם אדם המכונה 'משה' העוסק בהברחת סמים מסוכנים, לייבא קוקאין לישראל באמצעים שונים ודרך מדינות שונות. במהלך התקופה, סוכם כי משה ישלח בלדרים לישראל אשר יעבירו קוקאין ואילו את התשלום יעביר הנאשם דרך חשבון בסין. בנוסף סוכם על העברת קוקאין לאתיופיה על מנת שזה יוברח לישראל דרך סיני. בדצמבר 2018 סוכם על כך שהנאשם ירכוש קוקאין במשקל של שני קילוגרמים תמורת סכום כולל של 170,000 דולר. הנאשם  ו'משה' סיכמו כי הנאשם יעביר את סך הכסף האמור לחשבון בנק בסין. עוד סוכם כי הקוקאין ייובא על ידי בלדר אשר ישהה במלון בישראל. כתב האישום מייחס ליוסף אלפסי קשירות קשר שונות, שבוצעו משך כשנה, לייבוא סמים מסוכנים.

על פי אישום נוסף, פנו תושבי ברזיל העוסקים בתחום הסחר בסמים (קארינה וג'ימס) אל שני הנאשמים – שהינם הבלדרים, בעודם בברזיל, באמצעות ידידה משותפת בשם 'אליסה'. במסגרת הפניה אל הבלדרים הוצע להם לייבא מברזיל לישראל קוקאין בהיקף של קילוגרם אחד כל אחד מהם, ובסה"כ שני קילוגרם קוקאין, וזאת בתמורה לתשלום בסך 3,000 דולר לכל אחד מהם. על מנת להקנות לבלדרים מראה אמין של תיירים מבוססים, הועבר אליהם סכום של 400 ריאל ברזילאי בו הם נתבקשו להשתמש לצורך קניית תיק ונעליים מתאימים וכן לרכישת התחבורה לסאו פאולו. עוד הוסבר לבלדרים כי הם צריכים להתחזות כתיירים אמידים אשר נישאו לאחרונה אשר מגיעים לישראל לירח דבש.

בנוסף לכך, לבלדרים הוזמנה חבילת נופש ושהייה במלונות בירושלים, תל אביב וטבריה. הבלדרים הגיעו לסאו פאולו ביום ראשון ה-22.9.19 שם המתינה להם 'קארינה' אשר הסיעה אותם לבית באזור. למחרת בלע כל אחד מן הבלדרים 100 כמוסות, כך שיחד הם בלעו 200 כמוסות קוקאין במשקל כולל של כ-1,700 גרם נטו לכל הפחות, כאשר כל אחד מהבלדרים בלע כמחצית מהכמות האמורה. לאחר בליעת הכמוסות נטלו הבלדרים תרופות אשר נועדו להקל על תחושת הבחילה ולהסב להם עצירות שתסייע להם באצירת הכמוסות בקרבם. ב- 24.9.19 המריאו הבלדרים מסאו פאולו לישראל כשהם נושאים בגופם את הקוקאין אותו בלעו.

עם הגעתם לנמל התעופה בן גוריון, כשהסמים שבלעו עדין בגופם, עוכבו הבלדרים לבדיקה שגרתית. במהלך תחקורם בנמל התעופה ע"י משטרת ישראל הציגו הבלדרים מצג כוזב לפיו הם זוג נשוי. אחר בדיקה וחיפוש נעצרו הבלדרים על ידי משטרת ישראל. הבלדרים שיתפו פעולה עם הרשויות ואושפזו לטיפול רפואי לצורך פליטת הכמוסות, אותן אכן פלטו במשך הזמן. במסגרת שיתוף הפעולה האמור, שוכנו הבלדרים במלון בירושלים בו היו אמורים לשהות על פי התוכנית שנרקמה עוד בברזיל ושלחו הודעות ל'קארינה' ו'אליסה' לפיהן כניסתם לישראל צלחה והם נכונים להעביר את הסמים לגורמים המעוניינים באיסופם. על מנת להפיג את החשש שהתעורר אצל 'קארינה' שלחו הבלדרים תמונות שלהם וסרטון המעידים על כך שהם מטיילים באופן חופשי בירושלים.  

ב-28.9.19 הודיע 'משה' לנאשם אלפסי כי 2 קילוגרם קוקאין יובאו לישראל והגיעו לירושלים. הנאשם אלפסי הסכים לקבלת הסמים תוך שסוכם כי אלפסי יעביר ל'משה' 170,000 דולר באמצעות העברה לחשבון בנק בסין לאחר קבלת הסמים. אלפסי מסר למשה כי "הסחורה צריכה להיות חזקה כדי שנעבוד". משה מסר לנאשם את כתובת המלון בו שוהים הבלדרים וכן תמונות וסרטון שלהם שיסייעו בזיהוים.

באותו היום הגיע אלפסי מדרום הארץ לכיוון המלון על מנת לאסוף את הקוקאין וביקש הכוונה מ'משה' על מנת לקבל את הסמים. הנאשם המתין להגעת הבלדרים באזור פתח המלון כשהוא מצויד בתמונה וסרטון בו נראים הבלדרים, ואשר נשלח לו, כאמור, על ידי 'משה', על מנת שיוכל לזהותם.  בשל העובדה שהבלדרים בוששו להגיע למפגש פנה אלפסי ל'משה' מספר פעמים על מנת לברר את מועד הגעתם. ובהמשך נעצר אלפסי על ידי כוחות המשטרה בפתח המלון בעת שהוא מנסה לאתר את הבלדרים על מנת לקבל מהם את הסמים.

אלפסי מואשם בניסיון סחר בסמים ובקשר לפשע (ייבוא סמים). הנאשמים Edmar Campos Moura ו Cassia Gomes Batista - תושבי ברזיל מואשמים בייבוא סם מסוכן ושימוש במסמך מזויף. הפרקליטות מבקשת לעצור את הנאשמים עד תום ההליכים המשפטיים נגדם.

הברחת סמים כתב אישום הברחת קוקאין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד