י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
וכמה זה באחוזים

אלו הם הפחדים הגדולים שלנו באינטרנט

סקר חדש חושף נתונים על הפחדים הכי גדולים שלנו ברשת, אילו איומים רשת הם הנפוצים ביותר ומהם הרגלי אבטחת המידע של הישראלים

אלו הם הפחדים הגדולים שלנו באינטרנט
דוד כהן, פלאש 90

סקר שערכה חברת אבטחת המידע ESET ישראל וביצע מכון גיאוקרטוגרפיה חושף נתונים חדשים על הפחדים שלנו מאיומים ברשת. הסקר שנערך בחודש יולי האחרון דגם 500 נשאלים בכדי לבחון את הרגלי השימוש והיחס של הישראלים לאמצעי אבטחת מידע.

ממה אנחנו הכי חוששים? מנתוני הסקר עולה כי רוב הישראלים חוששים מאיומים ברשת (כ-75%), כאשר כמחצית מהם חוששים במידה רבה ובמידה רבה מאד.

בנוגע למפגש הישיר עם איומי הרשת, כ-74% מהנשאלים העידו שנפגעו מאיומי רשת, כמחצית מהם נפגעו ממיילים זדוניים ודואר זבל, ושיעור גבוה מהנשאלים ציינו כי נפגעו מוירוסים ו-AdWare (פרסומות זדוניות). 13% מהנשאלים העידו שנפגעו מפישינג (הזנת פרטים באתרים מתחזים) ו-4% נפגעו מנוזקות כופר (קבצי המחשב שלהם הוצפנו והם נדרשו לשלם סכום כסף על מנת לשחררם).

ומה לגבי סיסמאות? רוב הישראלים משתמשים ביותר מסיסמא אחת לשירותים המקוונים השונים, אולם כשני שליש נוהגים להחליף סיסמאות רק פעם בשנה, או פחות.

לגבי תדירות החלפת הסיסמאות, מרבית הנשאלים אינם מחליפים סיסמא באופן יזום ואם כן אז בתדירות נמוכה מאוד, למעשה רק 5% מקפידים להחליף סיסמאות אחת לחודש.

למרות שלעתים קרובות עולה הנושא כי אפליקציות מבקשות הרשאות גישה לנתונים ואפשרויות אשר אינם חיוניים להפעלה שלהם, כשליש מקהל היעד נוהג לאשר לאפליקציות את כל ההרשאות (חלקם מבלי לקרוא אותן).

ומה לגבי הגנה? לרוב גדול מבעלי הסמארטפונים יש מערכת הפעלה מסוג אנדרואיד כשלפחות משליש מהם מותקנת תוכנת אנטי וירוס (28%). למרות שמחקרים מעידים על עלייה באיומים המכוונים למערכות האנדרואיד עדיין מרבית הישראלים מאמינים כי אין צורך באמצעי הגנה כשלמעשה ל-72% מהנשאלים בעלי מערכת הפעלה אנדרואיד אין או שאינם יודעים אם מתקנת תוכנת אבטחה.

עד כמה אנחנו מגנים על עצמנו? באשר להרגלי השימוש בתוכנות אבטחת מידע, מרבית הציבור מעידים כי יש ברשותם תוכנת אבטחה במחשב, עם זאת על אף שכמות לא מבוטלת נפגעו מאיומים ברשת, ניכרת מגמת ירידה לאורך השנים האחרונות בשיעור המציינים כך.

החלפת סיסמה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד