י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
מאסר או קנס > פרסום ראשון

שנה לבחירות - 'בני תורה' מחריפים את המאבק נגד רובינשטיין

לא שקט בעיריית בני ברק. ל'בחדרי' נודע כי הקרב בין סיעת 'בני תורה' של 'הפלג' לבין ראש העיר אברהם רובינשטיין חוזר ובגדול. נציגי 'הפלג' בעירייה המתייבשים מזה כשנה באופוזיציה, עותרים לביהמ"ש נגד רובינשטיין שלא מקיים את הפסיקה ודורשים להטיל עליו עונש מאסר או קנס

שנה לבחירות - 'בני תורה' מחריפים את המאבק נגד רובינשטיין
מליאת עיריית בני ברק צילום: באדיבות המצלם

שנה לבחירות המוניציפליות שהגדילו את כוחה של סיעת 'בני תורה' בעיר בני ברק ולאחר שנושא חלוקת הוועדות הגיע גם לפתיחם של שופטי בית המשפט המחוזי בתל אביב - בסיעת 'בני תורה' אשר הינה זרועו הפוליטי של 'הפלג הירושלמי' מחריפים את המאבק כנגד ראש העיר אברהם רובינשטיין.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי סיעת 'בני תורה' פונה בשנית לבית המשפט המחוזי בתל אביב וטוענת כי ראש העיר רובינשטיין והעירייה מתעלמים מפסיקת בית המשפט המחוזי ומסרבים למנות את נציגי 'בני תורה' לוועדות השונות בבני ברק ומבקשים מבית המשפט לנקוט בצעדים כנגד רובינשטיין, כשהם דורשים להטיל עליו מאסר בפועל או קנס כספי.

מעט רקע:

לאחר הרכבת הקואליציה, מונה ניר אריאל, נציגו של ר"י 'כסא רחמים' הגר"מ מזוז בעיר בני ברק, לכל הוועדות כנציג האופוזיציה כאשר ב'בני תורה' עתרו לבית המשפט המחוזי בת"א וטענו כי החלוקה אינה מתבצעת על פי החוק, שכן ישנם וועדות שהאופוזיציה זכאית לקבל נציגים נוספים והם אינם מתמנים.

בסופה של הסאגה המשפטית, הגיעו הצדדים להסכמה חתומה שהוצגה גם בפסק דין של בית המשפט כי בוועדות כעין וועדת הכספים בהם יש שלושה נציגי אופוזיציה, וועדת תכנון ובנייה בהם יש שני נציגי אופוזיציה, וועדת תכנון ובנייה בהם יש שני נציגים, ימונו נציגי סיעת 'בני תורה' לצד ניר אריאל - נציגו של הרב מזוז בעיר.

גם בעניין החברה הכלכלית, שם מונה ניר אריאל לנציג האופוזיציה טענו ב'בני תורה' כי המינוי נעשה שלא על דעת כל סיעות האופוזיציה, שכן סוכם כי לאחר שנה ניר אריאל יפרוש לטובת נציגי 'בני תורה', שהיא סיעת האופוזיציה הגדולה ביותר.

ב'בני תורה' טוענים כי אריאל הוא שותף לקואליציה, אך בפועל משמש כעלה תאנה כדי למנוע את מינוייהם לחברי הוועדות, כאשר פסיקת בית המשפט הגיע לכדי מעשה סירב אריאל לחתום עם הסכם פנימי על חלוקת התפקידים באופוזיציה.

כעת, כאמור נודע ל'בחדרי חרדים' כי סיעת 'בני תורה' עותרת בשנית וטוענת כי העירייה והעומד בראשה אברהם רובינשטיין מבזים את בית המשפט כשהם כותבים בעתירה שהוגשה בימים האחרונים כי "לעותרים לא נותר אלא לפנות לבית המשפט לפי פקודת הביזיון על מנת שבית המשפט המכובד יכיל על המשיבים ובעיקר על ראש העיר קנס או מאסר", בטענה כי "הוא עושה בעירייה כרצונו, תוך ביזוי בית המשפט ורמיסת זכויות סיעת בני תורה"

עו"ד עופר יובל המייצג את סיעת 'בני תורה', מציע לבית המשפט להטיל עונש כספי או מאסר אישי כנגד ראש העיר רובינשטיין כפי שקובע החוק לגבי מי שמבזה את בית המשפט, כאשר השופטת אסתר נחליאלי חיאט קבעה כי ינתן לראש העיר ולעירייה שבוע בכדי להגיב לעתירה ולאחר מכן ייקבע דיון בעניין.

ב'בני תורה' אומרים הערב ל'בחדרי חרדים' כי "ראש עיר שמתחילת כהונתו מפר כהרגל חוק וסדר ותוך שנה חילק לאנשיו ומקורביו מעל עשרה שטחים ומבנים ללא כל הליך הקצאה תוך גנבת משאבי הרשות לאנשיו במגוון פעולות פליליות לא פלא שיבזה ברגל גסה את פס"ד של ביהמ"ש, פחדו מפיקוח האופוזיציה ברור לכל. ע"פ הוראת מרנן ורבנן ימוצו עימו כל ההליכים בעניין זה ובעניינים נוספים כפי הצורך".

יו"ר סיעת 'הן' ניר אריאל, מסר ל'בחדרי חדרים': "אנחנו מכבדים את סיעת בני תורה בכלל סיעות הבית  וניסינו בכנות להגיע להסדר העומד בכללי בית המשפט".

בסביבתו של ראש העיר אברהם רובינשטיין מכחישים בשיחה עם 'בחדרי חרדים' את כל הטענות המיוחסות לו.

אברהם רובינשטיין עיריית בני ברק ראש עיריית בני ברק סיעת בני תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 25 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד