ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
מִי יוֹרֶה דֵעָה וְאֶת מִי יָבִין שְׁמוּעָה

אבל במודיעין עילית: הגאון רבי שלמה זלמן אולמן זצ"ל ראב"ד העיר

המונים מתאבלים מרה על הסתלקותו לשמי רום של הגרש"ז אולמן זצ"ל בגיל 72 | למרות היותו משתייך לחוג הליטאי, שימש גם כמורה הלכה והוראה לחסידים רבים במשך עשרות שנים | היה אדם צנוע ושקט שהתרחק מן הפרסום והתהלך בד' אמות של הלכה והיה אהוב על כל מכריו

אבל במודיעין עילית: הגאון רבי שלמה זלמן אולמן זצ"ל ראב"ד העיר
הגאון רבי שלמה זלמן אולמן זצ"ל צילום: שוקי לרר

אבל בעולם התורה וההלכה. מבית החולים 'מעיני הישועה' בבני ברק מגיעה הידיעה הקשה והמרה על הסתלקותו של הגאון רבי שלמה זלמן אולמן זצ"ל, ראב"ד מודיעין עילית ודיין בבית דינו של מרן פוסק הדור הגר"ש וואזנר זצ"ל וראש כולל סאטמר שהשיב את נשמתו ליוצרה בגיל 72.

כפי שדווח ב'בחדרי חרדים' בתחילת חודש אב האחרון הוזעקו כונני ארגוני ההצלה ומד"א לביתו של הגאון רבי שלמה זלמן אולמן זצ"ל ברחוב בית שמאי בבני ברק לאחר שחש ברע. הרב פונה כשהוא מורדם ומונשם לבית החולים שיבא בתל השומר, שם נלחמו הרופאים על חייו ובחסדי שמים הוא הועבר לשיקום ב'מעייני הישועה', אך שם הדרדר מצבו בימים האחרונים והוא השיב את נשמתו ליוצרה. 

הגאון רבי שלמה זלמן אולמן זצ"ל נולד ברומניה בח' חשוון תש"ח, לאביו רבי גרשון זצ"ל ולאמו מרת לאה ע"ה. 

בבחרותו למד בישיבת פוניבז' והיה דבוק במורו ורבו הגאון רבי שמואל רוזובסקי ז"ל ראש הישיבה, הוא היה מוליך ומביא בין הרב וואזנר למרן הרב שך, במשך שנים שימש כראש כולל סאטמר ומונה על ידי הרב שך להיות אחראי על בתי ההוראה במודיעין עילית שם שימש כאב"ד העיר.

בהיותו דומ"ץ זכרון מאיר שימש כרב בית המדרש פרשבורג ברחוב סמטת האר"י, שם היה מוסר שיעורים ובפרט בשבת הגדול ושבת שובה אז היו נוהרים המונים לשמוע את שיעוריו.

עם הקמת בית דין צדק בבני ברק שבנשיאות מרן פוסק הדור הגר"ש וואזנר זצ"ל בעל 'שבט הלוי', היה מראשוני הדיינים ודן את הפונים בישרות עצומה, כשהוא משקיע שעות רבות להבין את טענות הצדדים לחקור אחר האמת ולהוציא לאור את דין הצדק.

כך גם כאמור בעיר מודיעין עילית שימש כראש בית הדין והיה יושב בעשרות אלפי דיונים. 

ר' שלמה זלמן זצ"ל, הותיר אחריו 14 ילדים. עשרה בנים וארבע בנות, את כולם זכה להשיא. בניו וחתניו כולם אברכים חשובים היושבים באהלה של תורה.

מסע הלוויה היום (רביעי) בשעה 13:00, מביהמ"ד חוג חתם סופר, ברחוב האדמו"ר מגור 27 ב"ב, לבית החיים זכרון מאיר שם ייטמן. 

בהוראת רב העיר הגר"מ קסלר כל אירועי וטיולי ישיבות בין הזמנים שתוכננו ליום ד' בוטלו עקב האבל בפטירת ראב"ד מודיעין עילית הגרש"ז אולמן זצ"ל.

וכל בית ישראל יבכו את השריפה אשר שרף ה'. 

הרב שלמה זלמן אולמן מודיעין עילית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד