י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
וידוי אישי אחרי שנים רבות

מפיק הסרטים המפורסם: "כילד התביישתי להיות יהודי"

סטיבן שפילברג, אחד הבמאים והמפיקים המצליחים בעולם, חושף בראיון לתקשורת ההודית כי בילדותו חווה התנכלויות וחרמות על רקע היותו יהודי, "התביישתי בהמון דברים, והם למעשה הצליחו עם ההצקות והבריונות שלהם, לגרום לי להתבייש באמת להיות יהודי"

מפיק הסרטים המפורסם: "כילד התביישתי להיות יהודי"
סטיבן שפילברג בביקור בירושלים צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

הבמאי והמפיק ההוליוודי זוכה פרסי אוסקר, סטיבן שפילברג, אמר כי הבריונות שסבל בזמן שהיה בבית הספר גרמה לו להתבייש בהיותו יהודי, למרות שזהותו הייתה משהו שהוא תמיד היה גאה בו.

שפילברג, שנמצא בביקור בהודו כדי להיפגש עם תעשיית הקולנוע המקומית, אמר את הדברים במהלך ראיון לתקשורת והדברים פורסמו באתר India Today.

נושא האנטישמיות עלה בזמן ששפילברג דיבר על הסדרה התיעודית החדשה שלו, שישה פרקים "למה אנחנו שונאים", ששודרה מוקדם יותר החודש.

סטיפן שפילברג, הוא האיש מאחורי הסרט המפורסם "רשימת שינדלר". הסרט מדבר על היהודים שהציל התעשיין הגרמני אוסקר שינדלר בשואה, מה שהביא אותו לקבל את אות "חסיד אומות העולם". הוא עומד גם מאחורי הסרט "מינכן" - שמדבר על 11 הספורטאים הישראלים שנרצחו במינכן בשנת 1972 בזמן האולימפיאדה שנערכה בגרמניה, שם גם ביים שפילברג את החשבון שסגרה ממשלת ישראל עם האחראים לטבח הספורטאים.

"נתקלתי באנטישמיות כתלמיד בית ספר יסודי, בבית הספר שלי, לא בכל בית הספר כולו, אלא בחלקים קטנים שם, של ילדים פופולריים, הם היו בוחרים בילדים פחות פופולריים, במקרה שלי אפס פופולריות", סיפר שפילברג.

"לא חשבתי על זה כשנאה, אלא חשבתי על זה כבושה" אמר שפילברג. "התביישתי בהמון דברים, והם למעשה הצליחו עם מספיק הצקות ובריונות כדי לגרום לי להתבייש באמת להיות יהודי".

"בתוכי תמיד הייתי גאה להיות יהודי". אמר. "זו הייתה החוויה העיקרית שלי עם שנאה, משהו שלא הייתה לי שליטה עליו".

סטיבן שפילברג

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד