ג' אייר התשפ"ד
11.05.2024
48,000 דיווחים חדשים

יותר מדי ילדים בישראל עוברים גיהנום

על פי מחקרים; אחד מכל חמישה ילדים בישראל נפגע מהתעללות בידי מבוגר, כך מעדכנת 'המועצה לשלום הילד' שמתריעה כי מדובר בתופעה חמורה ומסוכנת שהיקפה גדול בהרבה

יותר מדי ילדים בישראל עוברים גיהנום
אחים בדרך לבית הספר צילום: unsplash

בישראל ישנם יותר מידי ילדים שעוברים גיהנום בתוך הבית שלהם או בסביבתם הקרובה, רבים מהם הם ילדים שלא יכולים או מפחדים לפנות לעזרה. כך עולה מנתונים שמפרסמת המועצה לשלום הילד. על פי מחקרים; 1 מכל 5 ילדים בישראל נפגע מהתעללות בידי מבוגר.

על פי המועצה, כדי למנוע התעללות והזנחה בילדים יש להבטיח כי מערכות ההגנה על ילדים יפעלו באופן מיטבי. יש לעבות את שירותי הרפואה והרווחה לילדים, יש להקצות משאבים ולהגדיל את התקנים לעובדים סוציאליים בקהילה, לאפשר נגישות לשירותים אוניברסליים כגון טיפות חלב ולהבטיח שהשירות יגיע לכל ילד, גם למשל באמצעות ביקורי בית יזומים - כפי שהיה נהוג בעבר.

הדרך הטובה ביותר לעזור לילדים נפגעי התעללות והזנחה היא למנוע את הפגיעה או את המשכה באמצעות עירנות ואחריות חברתית, הן מצד אנשי המקצוע והן מצד הציבור בכללותו. מניעת התעללות והזנחה בילדים צריכה להיות משימה לאומית אולם בהיעדר ממשלה מתפקדת ובהיעדר תקינה מספקת לשירותי בריאות ורווחה, שיוכלו להיות אפקטיביים באיתור וזיהוי ילדים בסיכון ובמניעת התעללות, גוזרת המדינה על פעוטות וילדים רבים, המשך פגיעה. לצד זאת, יש לעודד את הציבור למלא את חובתו המוסרית והחוקית לדווח על חשד להתעללות בילדים, המצליח לא אחת להציל חיים.

על פי השנתון הסטטיסטי של המועצה לשלום הילד, מספרם של הילדים הנמצאים בסיכון ישיר/משפחתי גדל מאז שנת 2000 ביותר מפי שניים והגיע בתחילת 2017 לכ-344,000.

בשנת 2017 הופנו כ-48,000 דיווחים חדשים על קטינים בסיכון לטיפולם של עובדים סוציאליים. 72% מהדיווחים לעובדים סוציאלים היו על ילדים שנפגעו בידי אחראי בתוך המשפחה. מחקרים מלמדים שהמקרים המדווחים הם רק קצה הקרחון של תופעה חמורה ומסוכנת, שהיקפה גדול בהרבה.

התעללות בילדים המועצה לשלום הילד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד