כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024

וינרוט בוועדת פלסנר • "נועצתי בגדולי ישראל"

ראש הממשלה הזמין את הפרקליט החרדי הבכיר, יעקב וינרוט, להצטרף כנציג החרדים בוועדה שתאתר תחליף לחוק טל • הסיעות החרדיות: "מקובל עלינו, אבל לא שליח שלנו"

עו"ד יעקב וינרוט
עו"ד יעקב וינרוט



הוראתם של גדולי ישראל, הגר"ע יוסף לסיעת ש"ס, והגראי"ל שטיינמן ליהדות התורה, שלא להשתתף ב'ועדת פלסנר', הוועדה הקואליציונית שנועדה לאתר תחליף לחוק טל, שתוקפו יפוג בהוראת בג"ץ בסוף חודש יולי - הותירה את הוועדה ללא נציג חרדי.

בעקבות כך פנה היום ראש הממשלה בנימין נתניהו לפרקליט הצמרת החרדי, עו"ד יעקב וינרוט, וביקשו להשתתף בוועדה כנציג ציבור החרדים.

עו"ד וינרוט ביקש תחילה לבחון את ההצעה, אף לאחר מכן מסרו מקורביו ל'בחדרי חרדים', כי החליט להצטרף לוועדה. לדבריהם, וינרוט קיבל את ההחלטה לאחר שהתייעץ עם גדולי ישראל.

במפלגות החרדיות כבר מיהרו להגיב, ואמרו: "עורך דין וינרוט אינו שליח שלנו, אך הוא בהחלט מקובל עלינו".

ומה חושב עו"ד יעקב וינרוט על הקמפיין לגיוס חרדים?

מוקדם יותר היום (ב) הודיעה סיעת ש"ס כי לא תשלח נציג לוועדה הקואליציונית. ש"ס עשתה זאת לאחר שיהדות התורה הבהירה, בהוראת הגראי"ל שטיינמן, מיד עם הההודעה על הכוונה להקים ועדה, כי לא תשגר נציג מטעמה.

אלי ישי. צילום: יעקב כהןצילום: אלי ישי. צילום: יעקב כהן
אלי ישי. צילום: יעקב כהן


ש"ס: "זכותם הבסיסית של תלמידי הישיבות להגות בתורה"

יו"ר התנועה, שר הפנים אלי ישי, הבהיר: "לאחר התייעצות שקיימתי עם נשיא מועצת חכמי התורה מרן הגר"ע יוסף, ש"ס לא תשלח נציג מטעמה לועדת פלסנר. לומדי התורה אינם עומדים למשא ומתן על מכסות, ועל זכותם הבסיסית להגות בלימוד התורה. תרומתם של לומדי התורה לעם היהודי ולמדינת ישראל ידועה וברורה לכל יהודי מאמין".

ישי הוסיף והבהיר, כי אם אכן יעמדו פתרונות עניניים על הפרק עשויה ש"ס לתמוך בהם, ואף ציין: "ש"ס תגבש בקרוב פתרון משלה לבעיית הנשיאה בנטל ותציגו בפני הציבור".

לדבריו, כרגע מדובר בפופוליזם זול ובניסיון להשיג כותרות, ולכן אינו רואה טעם בשליחת נציג לוועדה.

בש"ס מבהירים, כי כל ההצעות העומדות כרגע על הפרק בנושא אינןם רלוונטיות מבחינתן, אך למרות שאין להם הצעה קונקרטית חילופית, הם מתנגדים להצעות הקיימות משום שהן חוצות קווים אדומים מבחינת המפלגה.
שס ישיבות נציג ועדה חוק טל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 24 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד