י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

פרגולות אלומיניום כסוג המועדף של פתרונות הצללה בהתאמה אישית

תחום פתרונות ההצללה הולך ומתפתח עם הזמן, ומציג פתרונות חדשים אשר הופכים לנפוצים ולפופולאריים ביותר, לסטנדרט החדש והמתקדם ביותר של התקופה • בשנים האחרונות ניתן לראות בישראל מעבר הדרגתי ומאסיבי אל עבר הכיוון של פתרון הצללה חדש-ישן, הן עבור מרפסות של דירות בבנייני מגורים והן עבור חצרות בתים פרטיים (כמו גם מקומות ציבוריים ומסחריים)

פרגולות אלומיניום כסוג המועדף של פתרונות הצללה בהתאמה אישית
פרגולות אלומיניום צילום: סקיירופ

תחום פתרונות ההצללה הולך ומתפתח עם הזמן, ומציג פתרונות חדשים אשר הופכים לנפוצים ולפופולאריים ביותר, לסטנדרט החדש והמתקדם ביותר של התקופה. בשנים האחרונות ניתן לראות בישראל מעבר הדרגתי ומאסיבי אל עבר הכיוון של פתרון הצללה חדש-ישן, הן עבור מרפסות של דירות בבנייני מגורים והן עבור חצרות בתים פרטיים (כמו גם מקומות ציבוריים ומסחריים). הכוונה היא לפרגולות אלומיניום – הגרסה המשופרת והמתקדמת של פרגולות העץ הישנות והמוכרות, אשר הולכות ונעלמות מהנוף ומוחלפות על ידי פרגולות האלומיניום. מהו סוד קסמן של פרגולות אלו אשר הופך אותן לפתרון ההצללה המועדף על רבים כיום ובמה באה לכדי ביטוי העובדה כי מדובר בפתרונות הצללה בהתאמה אישית?

יתרונות החומר אשר הופכים את פרגולות האלומיניום לסטנדרט החדש בתחום

כאשר מנסים לבחון את השאלה – מדוע דווקא פרגולות אלומיניום הופכות פופולאריות ונפוצות כל כך בשנים האחרונות בישראל ובעולם כולו, אחת התשובות המתבקשות ביותר היא זו המציבה את תכונותיו הטבעיות של חומר האלומיניום במרכז התשובה. לאלומיניום, בניגוד לעץ ולחומרים רבים אחרים, מספר תכונות אשר הופכות אותו מבחינות רבות לחומר הגלם האולטימטיבי עבור פרגולות ופתרונות הצללה קבועים.

מהן תכונות אלו? לדוגמה, משקלו הסגולי של האלומיניום ביחס לחוזקו המבני. אלומיניום היא מתכת קלה יחסית, וכך מתקבל מצד אחד היתרון של מתכת חזקה ועמידה, כזו אשר יכולה לשאת משקלח רב ולא תתקמט או תקרוס בקלות, ומצד שני היתרון של היותה קלה יחסית, ולכן ניתן לבנות ממנה קונסטרוקציות גדולות במעט מאמץ ועבודה יחסית, ולהיות רגועים כי לא מדובר במתכת כבדת משקל אשר תסכן את הנמצאים בסביבתה באופן משמעותי במקרה של תקלה או תאונה.

תכונה מרכזית נוספת של האלומיניום כחומר אשר הופכת אותו למועמד אידיאלי עבור פרגולות ופתרונות הצללה היא היותו "חסין" בפני קורוזיה וחלודה. פרגולה היא מבנה המוצב באופן קבע בחוץ, חשוף מתוקף מהותו לקרינת השמש ולמשקעים דוגמת לחות באוויר, גשמים וכד', ולכן פרגולה אשר אינה עמידה לחלוטין בפני לחות וקורוזיה תשחק מהר מאוד יחסית, ותזדקק ללא מעט תחזוקה שוטפת ולעיתים גם החלפה מלאה מדי כמה שנים. פרגולות אלומיניום כאמור אינן מחלידות והחומר אינו נשחק כמעט כלל, כך שלא רק שהפרגולה תמיד חזקה, יציבה ואיתנה, אלא גם כמות התחזוקה השוטפת הנדרשת היא כמעט אפסית.

מלבד לתכונותיו הטבעיות של האלומיניום כמובן שגם המראה של פרגולות אלו הופך אותן לפופולאריות ביותר, והן משתלבות בצורה נפלאה עם מבנים מסוגים שונים ובעלי חיפויים שונים, מתאימות בסוגים רבים של מרפסות וגינות וכו'. גם במבני ציבור או מקומות מסחריים (חנויות, מסעדות, מרכזי קניות וכד') מדובר בפתרון אלגנטי ובעל מראה מסוגנן, אלגנטי, נקי ומאופק.

גם שיקולי אסתטיקה אלו משפיעים על רבים לבחור בפרגולות אלומיניום כפתרון ההצללה המועדף עליהם.

בכל גודל וצורה אפשריים – פתרונות הצללה בהתאמה אישית

לאחר שהבנו לפחות חלק מסוד קסמן של פרגולות אלומיניום כפתרון הצללה מוביל ומועדף כיום בישראל, ננסה להתייחס להיותן של פרגולות אלו פתרונות הצללה בהתאמה אישית. למה הכוונה כאן, בעצם? ובכן, פרגולות אלומיניום ניתן לתכנן ולמצוא כיום במגוון עצום של גדלים, צורות ואף מספר סגנונות שונים. ישנן פרגולות אלומיניום חשמליות (עם מנוע חשמלי קטן המאפשר שליטה מרחוק על השלבים שבגג הפרגולה), פרגולות אלומיניום תלויות, פרגולות קטנות וצנועות לצד פרגולות גרנדיוזיות ומרשימות.

למעשה, גם כאן מדובר ביתרון הנובע מתכונותיו של האלומיניום כחומר גלם – ניתן לעצב ולתכנן פרגולת אלומיניום כמעט בכל צורה וגודל, הודות לחוזקו המבני והסגולי של האלומיניום. גם כאשר מדובר בפרגולה המשתרעת על פני שטח גדול יחסית, לדוגמה, ניתן לייצבה באמצעות כמה עמודים בלבד, שכן חוזק החומר מבטיח יציבות מבנים ועמידות לאורך זמן.

לכן ניתן למצוא כיום מגוון עשיר כל כך של פרגולות אלומיניום שונות בעולם פתרונות ההצללה – ניתן לתכנן, לעצב ולייצר פרגולת אלומיניום ייעודית עבור מקומות ספציפיים כמעט ללא מגבלות, ולקבל את פתרון ההצללה האולטימטיבי בהתאמה אישית וספציפית עבור אותו שטח. התאמה דומה מסוג זה הרבה יותר קשה ומאתגרת כאשר מדובר בפתרונות הצללה מסוגים אחרים, דוגמת פרגולות העשויות חומרי גלם פחות חזקים וקלי משקל.

פרגולה אלומיניום

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד