י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
הסיפור שמסעיר את המדינה

סוהרים ילוו את האם ממעצר כדי להיפרד מבתה הפעוטה

הסיפור שמסעיר את המדינה: התינוקת מאשקלון שלפי החשד הוזנחה ע"י אמה ועברה התעללות - נפטרה מפצעיה • עורך הדין של החשוד בהריגתה מכחיש את ההאשמות

סוהרים ילוו את האם ממעצר כדי להיפרד מבתה הפעוטה
אילוסטרציה צילום: pixabay

חרף מאמצי הצוות הרפואי, בבית החולים סורוקה בבאר שבע מתה מפצעיה התינוקת בת 11 החודשים מאשקלון, עקב פציעתה האנושה ביום שני בשעות הבוקר, שהסעירה את המדינה.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי צוותים סוציאליים מטעם אגף הרווחה והשירותים החברתיים מעניקים סיוע ותמיכה למשפחה. "אנו סומכים ידינו על רשויות החוק שיבצעו את עבודתם על הצד הטוב ביותר וימצו את הדין עם מבצעי המעשה הטראגי", מסרו מעיריית אשקלון.

שלשום, לאחר שהתינוקת פונתה לבית החולים, המשטרה עצרה את אביה הביולוגי ואמה של התינוקת, כמו כן נעצר גם פלסטיני שוהה בלתי חוקי בשנות העשרים לחייו, מי ששהה עם התינוקת בבית בעת שנפצעה. בתום חקירתו, שוחרר האב הביולוגי ממעצר.

האם שנעצרה בבית החולים חשודה בהזנחת קטין, בהתעללות ובהלנת שוהה בלתי חוקי, ומעצרה הוארך. את הבשורה על מות בתה קיבלה בבית המעצר, ובעקבות פניית פרקליטה - היא הוסעה למכון לרפואה משפטית באבו כביר כדי להיפרד מבתה.

הפלסטיני, תושב הפזורה הבדואית בנגב, הוא זה שכאמור שהה בדירה עם התינוקת בזמן שהאם יצאה לבלות, ולאחר שהזעיק את אם הפעוטה לדירה, עזב את הדירה ונעצר בהמשך. מעצרו הוארך עד ליום ראשון הבא.

עו"ד יוסי דגה שמייצג מטעם הסניגוריה הציבורית את הפלסטיני זיאד אעביד, אמר אתמול כי "בחודשים האחרונים זיאד טיפל ודאג לתינוקת במסירות רבה. הוא נמצא במצב נפשי קשה. הוא משתף פעולה עם החוקרים ומסר גרסה להשתלשלות האירועים, על פי גרסתו לא הייתה לו כל כוונה לפגוע בתינוקת ולגרום לה לנזק. חשוב להדגיש כי הוא לא נטש את התינוקת ודאג שתקבל טיפול רפואי. אנו ממתינים שהמשטרה תבדוק את גרסתו".

עו"ד יעקב פלומו, שמייצג את האם מטעם הסניגוריה הציבורית, שעל שמה הוטל צו איסור פרסום, אמר אתמול לאחר הארכת מעצרה כי "האם נמצאת במצב נפשי קשה וכל דאגותיה להחלמת בתה. מדובר באם צעירה שנמצאת במערכת יחסים מורכבת וקשה. כבר בשלב זה אין מחלוקת כי האם לא הייתה בבית בזמן האירוע שהוביל לפציעה וכי בן זוגה הוא שהיה עם התינוקת ולקח אחריות לאירוע. לאור זאת בית המשפט ציין שנכון היה לשקול את שחרורה, אך מכיוון שלא נמצאה חלופת מעצר האריך את מעצרה עד ליום חמישי. לפיכך, מצופה מהמשטרה לפעול לקיצור ימי מעצרה ולאפשר לאם לשהות ליד מיטת בתה הרגעים קשים אלו".

במועצה לשלום הילד אומרים בעקבות מקרה טראגי זה, כי בישראל יש יותר מידי ילדים שעוברים גיהנום בתוך הבית שלהם או בסביבתם הקרובה, רבים מהם הם ילדים שלא יכולים או מפחדים לפנות לעזרה.

על פי מחקרים, 1 מכל 5 ילדים בישראל נפגע מהתעללות בידי מבוגר. "כדי למנוע התעללות והזנחה בילדים יש להבטיח כי מערכות ההגנה על ילדים יפעלו באופן מיטבי. יש לעבות את שירותי הרפואה והרווחה לילדים, יש להקצות משאבים ולהגדיל את התקנים לעו"סים בקהילה, לאפשר נגישות לשירותים אוניברסליים כגון טיפות חלב ולהבטיח שהשירות יגיע לכל ילד, גם למשל באמצעות ביקורי בית יזומים - כפי שהיה נהוג בעבר".

על פי השנתון הסטטיסטי של המועצה לשלום הילד, מספרם של הילדים הנמצאים בסיכון ישיר/משפחתי גדל מאז שנת 2000 ביותר מפי 2 והגיע בתחילת 2017 לכ-344,000.

בשנת 2017 הופנו כ-48,000 דיווחים חדשים על קטינים בסיכון לטיפולם של עובדים סוציאליים. 72% מהדיווחים לעובדים סוציאלים היו על ילדים שנפגעו בידי אחראי בתוך המשפחה. מחקרים מלמדים שהמקרים המדווחים הם רק קצה הקרחון של תופעה חמורה ומסוכנת, שהיקפה גדול בהרבה.

התעללות בחסר ישע אשקלון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 19 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד