י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

איך תשמרו על איכות חיים גבוהה עם הפרעות קשב וריכוז?

אנשים עם הפרעות קשב וריכוז מתמודדים עם מגוון אתגרים וקשיים לאורך זמן. חוסר ריכוז בשיעורים בבית הספר, קושי להתמיד במשימות שוטפות בעבודה ואפילו במערכות יחסים. כמובן שכל מאובחן סובל מדרגה שונה של הבעיה, אבל אין ספק שהסובלים מ-ADHD נדרשים להשקיע יותר כדי להשיג יותר • איך בכל זאת אפשר להעלות את איכות החיים? טיפים להצלחה

איך תשמרו על איכות חיים גבוהה עם הפרעות קשב וריכוז?
הפרעות קשב וריכוז צילום: F123

אנשים עם הפרעות קשב וריכוז מתמודדים עם מגוון אתגרים וקשיים לאורך זמן. חוסר ריכוז בשיעורים בבית הספר, קושי להתמיד במשימות שוטפות בעבודה ואפילו במערכות יחסיים. כמובן שכל מאובחן סובל מדרגה שונה של הבעיה, אבל אין ספק שהסובלים מ-ADHD נדרשים להשקיע יותר כדי להשיג יותר. איך בכל זאת אפשר להעלות את איכות החיים? טיפים להצלחה.

שגרה היא שם המשחק - להיכנס לתבנית
סדר וארגון הם מצרכים חשובים כאשר זה נוגע לניהול הפרעות קשב וריכוז. חשוב לאמץ הרגלים שיעזרו לכם למצוא את השיטתיות – כתיבת כל המטלות וסימון מה שבוצע, קביעת לוח זמנים ריאלי לביצוע, שמירה על סדר יום חוזר מיקיצה בשעה מסוימת ועד הליכה לישון בשעה קבועה. ניהול הזמן הוא קריטי וכדאי להשתמש בהתראות אוטומטיות לתזכורת של משימות כדי שלא יישכחו , לענוד שעון יד כדי לעקוב אחר הזמן ולנסות לא לדלג ממשימה למשימה לפני שכל אחת בוצעה על הצד הטוב ביותר.

האנשים שאתכם – גיוס סביבה תומכת
רבים שאינם מודעים לבעיה של קשב וריכוז חושבים שהסובלים הם אנשים לא מסודרים, אפילו "זרקנים" המתחמקים מאחריות ולכן, חשוב לשתף את הסביבה בבעיה עצמה כדי לקבל את התמיכה המקסימלית. בין אם זה תוספת זמן במבחנים או התחשבות בסיטואציות מורכבות. יש לקחת בחשבון את האלמנט הרגשי שהוא חלק אינטגרלי מההתמודדות עם ADD בין אם תסכול, התפרצויות זעם, חוסר שקט ואפילו דכדוך קל ולכן, חשוב שהסביבה תהיה ערה לשינויים במצב הרוח ותתמוך ככל שניתן.

להתרכז תוך כדי תנועה
מחקרים רבים מצביעים על הקשר הישיר בין פעילות גופנית קבועה להשפעה המטיבה על הפרעות קשב וריכוז. ספורט מסייע להתמקד וכן לתעל עודף אנרגיה למקומות חיוביים. במהלך פעילות ספורטיבית, המוח משחרר כימיקלים (אנדורפינים) המשפיעים על המערכת העצבית כמו דופמין המסייע בוויסות מצב הרוח, שיפור הזיכרון ועוד תועלות חשובות שתורמות לאיכות החיים. טכניקות הרפיה למיניהן אף הן יכולות לסייע מאוד, בין אם מדובר בדמיון מודרך או יוגה, מדיטציה, נשימות עמוקות וכל דבר שיסייע הן להירדם בלילה ולישון היטב והן להגיב בצורה ממוקדת ויעילה יותר בהתמודדות עם כל משימה יומיומית או מאתרת במיוחד. אמצו את הטכניקה האפקטיבית ביותר עבורכם.

שינויים תזונתיים שעושים הבדל
יש חשיבות לתפריט הגסטרונומי של הסובלים מהפרעות קשב וריכוז. יש מאכלים שעשויים להזיק בעוד אחרים עשויים לאזן. משקאות ומאכלים מעוררים, עתיקים בקפאין, חומרים מעובדים, סוכרים למיניהם מקצינים את התופעה במיוחד שוקולד, חלב פרה, דגני בוקר, אוכל מטוגן בעוד מזון כמו תרד, סלמון, אוכמניות, אגוזי מלך העשירים באומגה 3 ועוד וויטמינים ומינרלים יכול לשפר את הריכוז, הקוגניציה, הזיכרון ומצב הרוח. על מנת להאיץ את קצב הספיגה של הוויטמינים והמינרלים, אפשר להשתמש במיצוי צמחים סיניים.

אתר ריכוזית מציע מידע אודות התמודדות עם הפרעת קשב וריכוז.

ריכוזית נבדקה במחקר קליני בביה"ח שיבא תל השומר על ילדים הסובלים מהתופעה ונמצא שיפור בתוצאות מבחן טובה.

הפרעות קשב וריכוז ADHD ריכוז

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד