ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024
פרשת תאיר ראדה

א"ק רצחה? זדורוב הגיש בקשה למשפט חוזר

פרשת רצח הילדה תאיר ראדה מסרבת לרדת מהכותרות: רומן זדורוב שהואשם ברצח, קיבל מאסר עולם ויושב בכלא כבר 13 שנים - הגיש בקשה למשפט חוזר • הציג ראיות שלטענתו יוכיחו כי א"ק היא זו שרצחה את תאיר בבית הספר

א"ק רצחה? זדורוב הגיש בקשה למשפט חוזר
רומן זדורוב שהורשע ברצח תאיר ראדה בביהמ"ש העליון ב-2014 צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

לבית משפט העליון הוגשה הבוקר (רביעי) בקשה למשפט חוזר מטעמו של רומן זדורוב, שמרצה כבר 13 שנה עונש מאסר עולם, על רצח תאיר ראדה בדצמבר 2006.

הבקשה המתפרשת על פני 370 עמודים, הוגשה על ידי עו"ד ירום הלוי, ולדבריו בבקשה למשפט חוזר הציג ראיות שלטענתו יוכיחו כי א"ק היא זו שרצחה את תאיר בבית הספר "נופי גולן" בקצרין.

בין הראיות החדשות שהוגשו, דוגמת חוות דעת של מומחה לכתמי דם ופענוח זירות רצח. לדברי עו"ד הלוי, נקבע בין היתר שדלת תא השירותים הייתה סגורה בזמן הרצח, וזאת בניגוד לשחזור שביצע זדורוב עם דלת פתוחה. לעומת זאת, פרקליטיה של א.ק. עורכי הדין דניאל חקלאי ותומר שוורץ הגיבו כי "אין שום קשר בין א"ק לבין הרצח המחריד".

"בתוך 300 עמודי הבקשה מופיעה חוות דעת של מומחה בשם טום בוון, שקבע כי דלת תא השירותים הייתה סגורה בעת הרצח. יש לכך משמעות עצומה מכיוון שרומן שיחזר כשהדלת הייתה פתוחה. זה מה שהחוקרים העבירו לו" אמר עו"ד הלוי, "השערה שמצאנו - זהה לחלוטין לשערה של א.ק".

"יש ראיות מדעיות חדשות שמלמדות שהוא לא יכול להיות הרוצח - א"ק היא הרוצחת" אמור עו"ד הלוי בראיון לרשת ב'. אשתו של רומן, אולגה זדורוב, אמרה "לצערי הרב יש לי ניסיון מהעבר וכבר חווינו אכזבות וזלזול. אין לי ביטחון במאה אחוז אבל אני רוצה להאמין שהמצב ישתנה לטובה". עוד הוסיפה "סוף סוף אחרי תקופה ארוכה של עבודה מורכבת אנחנו באים ומגישים בקשה עם הרבה ראיות חדשות - תקווה חדשה".

לדברי אולגה זדורוב, "בתיק הזה אין כלום, לעומת הראיות שלנו שיש כיוון אחר. מאז שנכנסתי לכל הפרשה הזאת וקצת הכרתי את המערכת מבפנים לצערי הרב הביקורת שלי היא מאוד חזקה - ראיתי את כשלי המערכת". לדבריה, "הבן אדם שרוצה את הצדק יכול לראות את זה. רומן חף מפשע".

סגן ראש השב"כ לשעבר, יצחק אילן, מצוות ההגנה של רומן זדורוב אמר בשיחה עם קלמן ליבסקינד ואסף ליברמן כי "הודאת שווא כל כך ברורה - מעולם לא שמעתי. זדורוב לא רצח את תאיר ראדה, אנחנו יודעים מי רצח אותה, פשוט מאוד".

פרקליטיה של א"ק, עורכי הדין דניאל חקלאי ותומר שוורץ, הגיבו: "אנחנו מכבדים את זכותו של רומן זדורוב להגיש בקשה למשפט חוזר, אך עם זאת, אנו שבים ומדגישים כי מעולם לא התגלו ראיות שמלמדות על קשר בין א"ק לבין הרצח הנורא של תאיר ז"ל".

בשיחה עם חדשות 12 אמר עו"ד חקלאי כי הוא "בטוח שהבקשה תשקל בכובד ראש ותעורר הרבה רעש תקשורתי. אני בספק שתוליד משפט חוזר, אבל מה שברור הוא לגבי א"ק שאין לה קשר לפרשה הזו. חשוב לומר שעד היום לא הוצגה אף ראייה שקושרת אותה ואני בספק שהוא יוכל להציג כאלו עכשיו, יש מתמודדי נפש רבים אחרים שהתוודו על הרצח".

רומן זדורוב תאיר ראדה משפט חוזר בית משפט העליון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד