י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
שערורייה

חנות הספרים בישראל מכרה את ספרו של היטלר

פעיל חברתי בשם עמית ברק פרסם פוסט בפייסבוק ובו הוא סיפר כי נודע לו על ממכר הספר "מיין קאמפף", ספר אותו היטלר כתב, בחנות ספרים בכפר ריינה • לאחר פניית מנכ"ל בצלמו, הספר הוסר מן המדפים

חנות הספרים בישראל מכרה את ספרו של היטלר
הספר מיין קאמף בחנות צילום: בצלמו

פעיל חברתי בשם עמית ברק פרסם פוסט בפייסבוק ובו הוא סיפר כי נודע לו על ממכר הספר "מיין קאמפף", ספר אותו היטלר כתב, בחנות ספרים בכפר ריינה. הספר שנאסר לממכר בארץ ובחו"ל הוא ספר מבוקש מאוד ומתורגם גם כיום לעשרות שפות. בספר מגולל היטלר על פתרונו הסופי ועל רצונו בחיסול העם היהודי. הוא נכתב עוד לפני השואה, והיה לאחד מספרי התעמולה הגדולים של היטלר ותנועת הנאציזם.

כפרי ריינה נודע באחרונה בעקבות מאסרה של המשוררת דארין טרטור. טרטור פרסמה מספר שירים ופוסטים הקוראים לרצח יהודים. צוות יס"מ פרץ לביתה באישון ליל והיא נעצרה והורשעה בגין הסתה לטרור. עוד היא במעצר, תושבי הכפר ארגנו ערבי תמיכה. באחרונה היא שוחררה ואף הוציאה ספר על תקופת מאסרה. בחיפושיה אחר מקום להשקת הספר, נרשמו סירובים רבים לקיום הערב ולבסוף התקיים בחצר בית קטן בכפר. כעת מתברר כי בכפר מוכרים ספרים הקוראים לרצח יהודים.

מנכ"ל בצלמו שי גליק פנה לבעל החנות ודרש ממנו להסיר את הספר מהמדפים. ואכן, הספר אשר מתורגם לערבית ועלה כשבעים וחמישה שקלים הוסר. גליק מסר: "נמשיך להלחם בכל דרך בהסתה והאנטישמיות בישראל ובחו"ל. לא ניתן בשום צורה לנאציזם להופיע באף מקום בוודאי לא במדינת ישראל."

הפעיל החברתי עמית ברק מסר: "אי ידיעת החוק אינה פוטרת מעונש. מדובר בזילות החוק, זילות זכר השואה, ופגיעה בניצולים. הדברים צריך להדליק נורה אדומה במיוחד בימים אלה בהם האלימות במגזר הערבי משתוללת ויש בקרב ההנהגה שלהם, בין הפוליטיקאים ברשימה המשותפת ואחרים המעודדים אנטישמיות, אלימות, פגיעה בחיילים ובמדינת ישראל. קו ישר מחבר בין הדברים. צריך לברך את אותו אזרח ששם לב לספר הזה ולקרוא לאזרחים להיות עירוניים, לפקוח עיניים, להרים את הראש לא להבליג ולדווח על מקרים דומים."

מיין קאמפף היטלר בצלמו ריינה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד