י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
"לומדת רוסית"

הישראלית שעצורה ברוסיה מדברת לראשונה

על פי כלי תקשורת ברוסיה, פעילים לזכויות אדם ביקרו את נעמה יששכר הישראלית שכלואה במוסקבה בגין הברחת סמים • מתרגלת יוגה ומקשיבה לתכניות רדיו מקומיות בשפה האנגלית

הישראלית שעצורה ברוסיה מדברת לראשונה
שוטרים ברוסיה, אילוסטרציה צילום: רויטרס

אתר החדשות הרוסי RT דיווח היום (רביעי) כי פעילים לזכויות אדם ביקרו את האסירה הישראלית נעמה יששכר בבית הסוהר בו היא כלואה, ליד מוסקבה.

על פי הדיווח, יששכר מרבה לחייך, מתרגלת יוגה ומקשיבה לתכניות רדיו מקומיות בשפה האנגלית. כמו כן, דווח כי היא לומדת את השפה הרוסית על מנת שתוכל לתקשר עם הסביבה.

היא שוהה בתא מעצר יחד עם שלוש עצורות נוספות, המהוות לה לחברה. מנהל הכלא דאג שתשהה עם עצירות דוברות אנגלית במידה כלשהי, על מנת שיוכלו לתקשר ביניהן. היא מלמדת אותן אנגלית והן בתמורה מלמדות אותה את השפה הרוסית.

בשיחה עם פעילי זכויות האדם שבאו לבקרה, סיפרה להן נעמה כי מה שהכי חסר לה כרגע הוא גישה לשיחות עם רב. הדיווחים ברשת RT, הנחשבת מקורבת לשלטון ברוסיה, מציירים את מצבה של הישראלית הכלואה באור חיובי ככל הניתן. בדיווח נטען כי שירות בתי הסוהר של הפדרציה הרוסית אישר לאיש דת לבחירתה של יששכר לבקר אותה, אך אף ארגון יהודי לא התגייס עדיין למשימה. עם זאת, ל'בחדרי חרדים' נודע כי שליחי חב"ד מבקרים אותה כל העת.

נזכיר, כי נעמה כלואה במושבת עונשין בנובו גרישינו, צפונית לבירה מוסקבה, לאחר שנגזרו עליה שבע וחצי שנות מאסר לאחר שנתפסה בשדה תעופה עם 9 גרמים של חשיש. המקרה עלה לכותרות בעקבות טענות בישראל כי גזר הדין החמור של יששכר נועד על מנת להפעיל לחץ על ישראל לשחרר את ההאקר הרוסי, אלכסיי בורקוב. בורקוב הוסגר לארה"ב, ובישראל מופעל לחץ ציבורי גדול על מנת לשחררה. בין היתר, נשיא המדינה רובי ריבלין שלח מכתב בקשה לולדימיר פוטין נשיא רוסיה. גם רה"מ נתניהו פועל בנידון.

בעיה נוספת עמה היא מתמודדת, היא האיסור לבצע שיחות טלפון למקורביה. יששכר צוטטה כי: "הגשנו עצומה לבית המשפט כדי שיאפשרו לי להתקשר עם אימי ואחותי, אבל הבקשה עדיין לא נשקלה"

כמו כן היא צוטטה אומרת בחיוך "אני שמחה על כך שאני זוכה לתמיכה כה חזקה בישראל ובארצות הברית, אבל אין הרבה סיפוק מפרסום שכזה. אני ממש רוצה להגיע הביתה. אני מקווה שפרסום כזה יועיל".

 

 

רוסיה נעמה יששכר חשיש

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד