כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
מכחיש את הדברים

אולמרט על הפרסום ב'בחדרי': "החרדים רוצים לשמוע מה יש לגנץ להציע"

"עם דרעי לא דיברתי שנתיים, עם ליצמן לא שוחחתי שנים רבות", כך אומר הערב ראה"מ לשעבר אולמרט בתגובה לחשיפת 'בחדרי' כי הוא בוחש בנסיונות להקים ממשלה וניסה לחבר בין 'כחול לבן' לחרדים | עם זאת אמר, "מי שהוציא אותו רומז שהחרדים רוצים לשמוע מה יש לגנץ להציע להם"

אולמרט על הפרסום ב'בחדרי': "החרדים רוצים לשמוע מה יש לגנץ להציע"
רה"מ לשעבר אולמרט צילום: בן דורי, פלאש 90

לאחר ש'בחדרי חרדים' חשף כי ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט, ניסה לתווך בין 'כחול לבן' לנציגים בכירים בסיעות החרדיות כדי לנסות ולהפגיש ביניהם, הערב הוא מתייחס לדיווח.

בראיון שהעניק הערב (רביעי) לאבי מימרן ברדיו 'קול חי', הכחיש ראש הממשלה לשעבר אולמרט את הדיווח ואמר, "מעולם לא קיבלתי פנייה משום גורם להיות מתווך בין גנץ לחרדים", כשהוא הוסיף ומציין, "עם דרעי לא דברתי שנתיים, עם ליצמן לא שוחחתי שנים רבות", ולא הזכיר נציגים בולטים נוספים בסיעות החרדיות.

אולמרט העריך בראיון כי "זה פרסום שיצא מכיוון המפלגות החרדיות, ואולי מי שהוציא אותו רומז שהחרדים רוצים לשמוע מה יש לגנץ להציע להם". בדבריו הוסיף והמליץ שוב לנציגי הסיעות החרדיות, "אם החרדים רוצים שיכבדו את הדרישות שלהם, אני מציע להם לנסות לשבת עם גנץ ולפיד. הם יופתעו לגלות שדווקא השלטון הממלכתי ידאג לצרכים שלהם ביד נדיבה", אמר.

כפי שדיווחנו בערב חג הסוכות ב'בחדרי חרדים', מאז הבחירות וגם בימי עשרת ימי תשובה, קיים ראש הממשלה לשעבר אולמרט שיחות עם כמה מבכירי הסיעות החרדיות וניסה ליזום פגישה ביניהם לבין יו"ר 'כחול לבן' בני גנץ.

בשיחה עם הבכירים החרדים הציע אולמרט כי בראשונה הצדדים יפגשו לכעין פגישת היכרות מה שלטענתו יביא להורדת מפלס המתח בין הצדדים ולאחר מכן אף לנסות להגיע לאיזושהי פשרה שתאפשר לצדדים שיתוף פעולה פוליטי.

ככל שידוע ל'בחדרי חרדים', אולמרט קיים את השיחות על דעתו של גנץ ולאחר שהאחרון הביע את הסכמתו להיוועד עם נציגי הסיעות החרדיות שראשיהם לא נועדו עימו לפגישה פורמלית מאז נכנס לחיים הפוליטיים.

המאמצים של אולמרט נעשים לקראת העברת המנדט לידי 'כחול לבן', אז יינתן להם 28 ימים לנסות ולהקים ממשלה, כאשר כמובן נציגי החרדיות הביעו התנגדות למהלך שכזה למרות שהוצע כי הדבר יחשב כ'פגישת היכרות' בלבד ואמרו כי הם נאמנים לבלוק הימין בראשות בנימין נתניהו.

אהוד אולמרט עצמו התייחס למצב הפוליטי בראיון לרדיו 'קול חי' שם אמר: "אריה דרעי עשה הישג. כל המפלגות הבינוניות ירדו בכוחן היחסי ודרעי מחזיר את ש"ס לכוחה הטבעי. השאלה מה הוא יעשה עם תשעת המנדטים שלו. אני מציע לו לשקול חבירה לבני גנץ ולטרוף את כל הקלפים".

כזכור, כבר מאז שנכנס בני גנץ לחיים הציבוריים ולאחר שנאם את נאומו הראשון, דחו החרדים אפשרות של שיתוף פעולה עימו, כאשר ההתנגדות התעצמה בזמן שהתחבר ליאיר לפיד. בהמשך, תקפו בסיעות החרדיות את גנץ שהצהיר לקראת סוף קמפיין הבחירות כי הוא שואף להקמת ממשלת אחדות חילונית ללא החרדים.

ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט מסר בתגובה ל'בחדרי חרדים': "לא היה ולא נברא".

בסביבתם של בכירי הנציגים החרדים אישרו את הפרטים אך הדגישו כי הם מחויבים לגוש הימין ולא יקיימו מו"מ עם 'כחול לבן' כפי שהצהירו מאז המקום גוש הימין. "הם מוזמנים לפנות לראש הממשלה נתניהו הממונה על המו"מ מטעם הגוש", מסרו.

אהוד אולמרט בני גנץ מפלגת כחול לבן ראשי המפלגות החרדיות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד