י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
לאחר קבלת המנדט

הטלפון הראשון לליברמן - טיבי: "מד הלחץ דם התפוצץ בבלפור"

אחרי קבלת המנדט מיהר בני גנץ לחייג ראשון לאביגדור ליברמן שלא המליץ לנשיא המדינה לא עליו ולא על נתניהו וקבע להיפגש עמו בארבע עיניים, כשבינתיים כבר סגר עם אנשי צוות המו"מ ליום ראשון הקרוב | טיבי הגיב ועקץ את נתניהו בטוויטר

הטלפון הראשון לליברמן - טיבי: "מד הלחץ דם התפוצץ בבלפור"
אחמד טיבי צילום: Hadas Parush/Flash90

לאחר שקיבל את המנדט להרכבת הממשלה מידי הנשיא, יו"ר 'כחול לבן' בני גנץ החל במגעים הרשמיים עם סיעות הבית, כשאת הטלפון הראשון הוא ממהר לעשות ליו"ר 'ישראל ביתנו' חבר הכנסת אביגדור ליברמן.

בהודעה ששיגרו מ'כחול לבן' נמסר כי "לפני זמן קצר שוחח יו"ר 'כחול לבן', בני גנץ, עם יו"ר 'ישראל ביתנו', אביגדור ליברמן שבשיחה הדגיש גנץ את רצונו להקים ממשלת אחדות ליברלית רחבה כשהשניים סיכמו להיפגש בהקדם.
כמו כן סיכמו כי צוותי המו"מ יפגשו".

ב'ישראל ביתנו' הגיבו הערב ואמרו כי "לישראל ביתנו אין ברית או מחוייבות לא לכחול לבן ולא לליכוד" כי אם "המחוייבות היחידה שלנו היא לציבור הבוחרים שלנו. לכן נעשה הכל כדי למנוע סבב בחירות נוסף ולהקים ממשלת אחדות שתורכב מישראל ביתנו, הליכוד וכחול לבן. לאחר אישור התקציב וגיבוש קווי יסוד ניתן יהיה לצרף את יתר המפלגות".

בליכוד התייחסו להעברת המנדט לידי בני גנץ ולנאומו של נשיא המדינה ומסרו כי הם "מברכים על קריאתו החוזרת של הנשיא ריבלין להקמת ממשלת אחדות לאומית רחבה לפי המתווה שהציע. מתווה הנשיא הוא הדרך היחידה להקים ממשלת אחדות ולמנוע בחירות".

גם יו"ר סיעת 'הרשימה המשותפת' חבר הכנסת אחמד טיבי, צייץ הערב ברשת הטוויטר לאחר העברת המנדט ושיגר עקיצה לנתניהן, "מבלפור נמסר כי נדרש בדחיפות מכשיר חדש למדידת לחץ דם יען כי הישן התפוצץ לפני חמש דקות", כשהוא משגר רמז עבה לשיתוף פעולה אפשרי בין 'כחול לבן' לרשימה הערבית המשותפת.

מוקדם יותר היום דווח כי ב'כחול לבן' זימנו את חברי צוות המו"מ של 'הליכוד' השרים יריב לוין וזאב אלקין לפגישת מו"מ, כאשר נציגי בלוק הימין סיכמו בפגישתם עם ראש הממשלה נתניהו העומד בראש הגוש כי הם לא יקיימו פגישות פרטניות עם בני גנץ או אנשי 'כחול לבן'.

מ'כחול לבן' מוסרים הערב כי ביום ראשון ייפגשו עם צוות המו"מ של 'הליכוד' בשעה 14:00. ובשעה 16:00 עם צוות המו"מ של 'ישראל ביתנו'. ביום שלישי יתקיימו פגישות עם צוותי המו"מ של מפלגות 'העבודה' ו'המחנה הדמוקרטי'. יצוין כי כל הפגישות יתקיימו בכפר המכביה.

בני גנץ אחמד טיבי הרכבת ממשלה אביגדור ליברמן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד