ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
לא מבזבז זמן

גנץ בסבב שיחות > ליצמן סירב להיפגש, גפני ביקש להתייעץ ודרעי בירך

בני גנץ מתגלה כאיש חרוץ שלא מבזבז זמן ופועל מהר. תוך שעתיים מאז קבלת המנדט לידיו מנשיא המדינה, הוא שוחח עם כל ראשי הסיעות שנבחרו לכנסת מימין ומשמאל והציע להם להיפגש | התשובות שקיבל היו מגוונות כשהמעניינות הן אלה שקיבל מהחרדים| גם נתניהו ועודה הוזמנו

גנץ בסבב שיחות > ליצמן סירב להיפגש, גפני ביקש להתייעץ ודרעי בירך
בני גנץ בשיחה בסמארטפון שלו צילום: גילי יערי, פלאש 90

שעה לאחר שקיבל את המנדט מידי הנשיא להרכבת הממשלה, יו"ר 'כחול לבן' חבר הכנסת בני גנץ, ערך סבב שיחות עם ראשי המפלגות ובהם גם ראשי המפלגות החרדיות, כשהוא מציע להם להיפגש ולדון בהקמת ממשלת אחדות ליברלית.

תחילה חייג גנץ ליו"ר 'יהדות התורה' סגן השר יעקב ליצמן, שעל פי הודעת 'כחול לבן', גנץ הציע לליצמן להיפגש אלא שבתגובה מסר לו ליצמן כי הוא אינו מעוניין להיפגש "משום שהליכוד מייצג אותם כחלק מבלוק הימין", הסביר.

לאחר מכן שוחח גנץ עם יו"ר 'דגל התורה' חבר הכנסת משה גפני, כאשר בהודעת 'כחול לבן' נמסר כי במענה להצעה לפגישה "ביקש גפני להתייעץ בנושא ולחזור אליו בהמשך", כאשר היום סוכם בפגישת בלוק ה-55 שלא לקיים פגישות פרטניות עם גנץ.

בלשכתו של גפני מיהרו להבהיר כי תגובתו של גפני נעשתה מאחר והוא לא השתתף בפגישת הבלוק היום, וכי הוא חייג בחזרה לחבר הכנסת גנץ ושינה את תשובתו בהבהירו כי לא יקיים פגישה עם גנץ, וכי רק 'הליכוד' מוסמכת לקיים מו"מ בשמם.

ב'יהדות התורה' מיהרו לפרסם הודעת הבהרה, בה נמסר כי "בשיחתם של ליצמן וגפני הבהירו שניהם לגנץ כי סיעת יהדות התורה מהווה חלק מבלוק הימין של 55 נציגים שהמליצו על רה"מ נתניהו כמועמד להרכבת הממשלה הבאה".

בהמשך חייג יו"ר 'כחול לבן' בני גנץ גם עם יו"ר ש"ס השר אריה דרעי והציע לו להיפגש, דרעי בתגובה בירך את גנץ על קבלת המנדט מנשיא המדינה, ועל פי 'כחול לבן' דרעי ביקש כי "ישוחחו בהמשך לאחר הפגישה בין צוות המשא ומתן של ש"ס וצוות המו"מ של הליכוד".

גם יו"ר 'הבית היהודי' שר החינוך הרב רפי פרץ קיבל הערב טלפון מבני גנץ ולא דחה על סף פגישה משותפת, כאשר פרץ הסכים לפגישה עם בני גנץ ,אך הבהיר כי הוא ישמש בפגישה כנציג בלוק ה-55 של הימין.

השר נפתלי בנט העומד בראשות 'הימין החדש', הודיע אף הוא לבני גנץ בשיחתו עמו כי הוא יעמוד מולו בקשר לאחר שגנץ יקיים פגישה עם ראש הממשלה ויו"ר 'הליכוד' בנימין נתניהו ובין צוותי המו"מ של כחול לבן ו'הליכוד'. גם ח"כ איילת שקד הפנתה את גנץ לאנשי צוות המו"מ של 'הליכוד'.

יו"ר 'כחול לבן' שוחח הערב גם עם יו"ר 'האיחוד הלאומי' שר התחבורה בצלאל סמוטריץ והציע לו להיפגש. השר איחל לגנץ בהצלחה במלאכת הרכבת הממשלה ואמר כי הוא מקווה שתורכב ממשלה רחבה. סמוטריץ ציין כי מבחינתו רב המשותף על המפריד. עם זאת, ציין כי מפלגתו היא חלק מבלוק הימין ולכן הגורם המוסמך לניהול המו"מ מטעמם הוא צוות המו"מ של 'הליכוד'.

גנץ שוחח הערב גם עם ראשי מפלגות 'העבודה' עמיר פרץ ו'המחנה הדמוקרטי' ניצן הורוביץ ואלה הסכימו וקבעו להיפגש בהקדם.

מופתעים? גם יו"ר 'הרשימה המשותפת' ח"כ איימן עודה קיבל הערב טלפון מהרמטכ"ל לשעבר בני גנץ. עודה בירך את גנץ על קבלת המנדט להרכבת הממשלה והשניים סיכמו להיפגש בהקדם.

אחרון לא ממש חביב בעיני 'כחול לבן', היה ראש הממשלה בנימין נתניהו, שקיבל גם הוא טלפון מיו"ר 'כחול לבן' ח"כ בני גנץ, בשיחה, הדגיש גנץ את רצונו בהקמת ממשלת אחדות ליברלית רחבה. הוא הציע לנתניהו להיפגש וזה השיב שיחזור אליו בנושא.

מטעם 'הליכוד' נמסר כי ראש הממשלה נתניהו הבהיר לגנץ שהוא מנהל את המשא ומתן בשם כל 55 חברי המחנה הלאומי. השניים ייפגשו בימים הקרובים.

בתוך כך, מ'כחול לבן' מוסרים הערב כי ביום ראשון ייפגשו עם צוות המו"מ של 'הליכוד' בשעה 14:00. ובשעה 16:00 עם צוות המו"מ של 'ישראל ביתנו'. ביום שלישי יתקיימו פגישות עם צוותי המו"מ של מפלגות 'העבודה' ו'המחנה הדמוקרטי'. יצוין כי כל הפגישות יתקיימו בכפר המכביה.

יעקב ליצמן בני גנץ הרכבת ממשלה בחירות 2019

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד