י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
מלחמת כשרויות

רבני בני ברק במכתב מתחנן: משכנעים לעזוב את הכשרות שלנו

מאבק כשרויות בעיר התורה והחסידות: הגריח"א לנדא והגרש"צ רוזנבלט מפרסמים מכתב לא שגרתי על שכנועים לעזוב את מערכת הכשרות • "קנאה, תאווה, כבוד וממון - מנהלות אותם; ומנסים לשכנע בעלי עסקים ואולמות לעזוב הכשרות שלנו. זה פוגע בקדושת העיר" • המכתב המלא

רבני בני ברק במכתב מתחנן: משכנעים לעזוב את הכשרות שלנו
רבני בני ברק הגרש"צ רוזנבלט והגרחי"א לנדא צילום: שוקי לרר

פטירת הגאב"ד הקודם של בני ברק, הגאון רבי משה יהודה לייב לנדא זצ"ל, ומינויים של שני הרבנים -נראה שאינו עובר בצורה חלקה במחלקת הכשרות. 

במכתב שמפרסמים שני הרבנים החדשים, הגאון רבי חיים יצחק אייזיק לנדא והגאון רבי שבח צבי רוזנבלט, הם מאשימים כי יש מי שמשכנע עסקים וחנויות אוכל לעזוב את הכשרות וכי כל מה שמניע אותם זו קנאה, תאווה וממון. 

במכתב, תחת הכותרת "אחי אל נא תרעו", שפורסם רק ב'המודיע' ו'המבשר' ולא בביטאון הליטאי 'יתד נאמן', כותבים הרבנים, "הננו פונים בזה ברבים בהמשך לדברינו בדרשות שבת שובה שנה זו. נתמנינו ע"י גדולי ישראל מכל החוגים להיות נטורי קרתא קדישא הדין לשמר את ייחודה של העיר היקרה לנו בני ברק, בצביונה, כעיר התורה והחסידות, עיר של קדושה וצניעות, עיר שהכשרות שלה היא כבבית הפרטי (אזוי ווי אין דער היים)".

"לצערנו, ישנם כאלו אשר מטרות אחרות - כקנאה תאווה כבוד וממון - מנהלות אותם, ומנסים לשכנע בעלי עסקים ואולמות שמחה וכדו' לעזוב את הכשרות שלנו, או לא לבקש את כשרות זו. מעבר לפגיעה בכשרות עצמה, הרי"ז פוגע ביכולת השמירה על קדושת וצניעות העיר, וגורם לאיבוד ח"ו של צביונה המיוחד. והחלשת כוחנו כשלוחי גדולי ישראל בניהול רבנות העיר".

במכתב הלא שגרתי כותבים הרבנים לציבור: "פונים אנו בזה אליכם: ראו כל הארץ לפניכם! השאירו לנו פינת יקרת זו לעבדה ולשמרה כפי שנשתמרה מקדמת דנא, ומשמים יצליחו דרכינו. הכותבים וחותמים מתוך דאגה ואחריות לעירנו הי"ו אמן".

ל'בחדרי חרדים' נודע כי הרקע למכתב הוא קרב אימתנים בין גופי הכשרויות לאחר סאגת אולמי כתר הרימון. כעת נודע כי שארית וכשרות הרב אפרתי צפויים להעניק כשרות לכתר הרימון וקונקורד. האם המכתב ימנע את הכשרות? ימים יגידו.

לפי מה שנראה כרגע, העסק לא הולך חלק, ומדובר במאבק שרק התחיל בשאלה מי ישלוט על הכשרות - בעיקר באולמות השמחה בעיר.

הרב חיים יצחק אייזיק לנדא הרב שבח צבי רוזנבלט כשרות הרב לנדא

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 21 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד