י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
המקום שבו נסגרים הדילים הפוליטיים

לראשונה: נכנסים לאגפים הסודיים של הכנסת

אם תמיד חלמתם לשתות קפה במזנון חברי הכנסת או לראות לראשונה את מתחם "הפרסה" של חברי הכנסת בו נסגרים הדילים הפוליטיים – עכשיו יש לכם הזדמנות: הכנסת לוקחת השנה חלק במיזם הבינלאומי "בתים מבפנים" ובמסגרתו יוכלו אזרחים להיכנס במהלך סיור לילי לאגפים נסתרים במשכן • במהלך הסיור יפגשו האורחים את צוותי ההנהלה הבכירה של הכנסת ויחשפו אל סודות משכן

לראשונה: נכנסים לאגפים הסודיים של הכנסת
המקום שבו נסגרים הדילים צילום: דוברות הכנסת

הכנסת כפי שמעולם לא ראיתם: בית הנבחרים הוא ביתו של העם ושעריו פתוחים באופן קבוע לאורך כל השנה, אך ב-31 באוקטובר תינתן לציבור הרחב הזדמנות נדירה לערוך בכנסת ביקור מיוחד במינו.

במסגרת פרויקט "בתים מבפנים", תפתח הכנסת לא רק את שעריה אלא גם את הדלתות שבשגרה נשארות סגורות, ותאפשר גישה אל מקומות שלא ניתן להיכנס אליהם במהלך סיורים שגרתיים במשכן, והצצה אל עולמות תוכן מרתקים ויחודיים.

בתים מבפנים הוא אירוע ארכיטקטורה ועיצוב פנים המתקיים בירושלים אחת לשנה. הפרויקט הינו חלק מהרשת הבינלאומית של ה-Open House Worldwide המתקיימים בערים רבות בעולם: לונדון, ניו יורק, ברצלונה, מלבורן, רומא, דבלין ועוד.

הסיורים המגוונים בכנסת יפנו זרקור לאגפים נסתרים במשכן לקהל המבקרים כגון "הפרסה", מזנון הח"כים, חדר איחוד ירושלים ומבואת היו"ר ויפתחו למבקרים צוהר לזוויות ייחודיות בעולם הפרלמנטרי. כמו כן יכללו הסיורים פגישות עם בכירים בכנסת בהן ניתן יהיה לשמוע מגוף ראשון על עבודת הכנסת המתרחשת מאחורי הקלעים.

מזכירת הכנסת, ירדנה מלר הורוביץ, תדון עם המבקרים במורכבות הדמוקרטיה הישראלית ובכלל זה היחסים בין הרשויות, נראותה של מליאת הכנסת והשינויים שחלו עם השנים בתפקידים המרכזיים של חברי הכנסת. מנהל מוזאון הכנסת, ד"ר משה פוקסמן שעל, יפרוש בפני המבקרים את ההיסטוריה המרתקת שעיצבה את פני הכנסת והשפיעה על החברה הישראלית.

דובר הכנסת, שמוליק דהן, יספר על עבודת הכנסת עם אמצעי התקשורת ועל הדרכים בהם הכנסת מנגישה את עבודתה לקהלים רחבים בארץ ובעולם. לאחר מכן יוכלו המשתתפים לקחת חלק בשידור חי מאולפן ערוץ הכנסת בהנחיית עידן קוולר. אוצרת הכנסת שרון סופר, תציג יצירות אומנות המוצגות באגפי הכנסת הגלויים והחבויים ותאפשר הצצה אל אוספים, פריטים וסיפורים הסמויים מן העין.

האגפים הסודיים נחשפים. צילום: דוברות הכנסת

יו"ר הכנסת יולי (יואל) אדלשטיין אמר: "הכנסת היא הבית של כל העם, שאנחנו שליחיו. אני קורא לציבור הרחב הצטרפו לסיורים המיוחדים בכנסת, בואו לבית. הזכות הדמוקרטית איננה מסתיימת בהצבעה בקלפי אלא במעורבות פעילה ומעקב אחר עבודת נבחרי הציבור. ביקור במשכן הוא הדרך הטובה ביותר להכיר מקרוב את הדמוקרטיה הישראלית ולקבל הצצה נדירה במקומות שמעטים היו בהם".

מנהלת מרכז המבקרים תמר פוקס הוסיפה: "מרכז המבקרים של הכנסת גאה לפתוח את המשכן, ביתו של העם, בפני משתתפי המיזם ולהקנות להם חוויה לילית מעמיקה ומרתקת כאחד. בואו להכיר את הכנסת באור שונה ולהגיע למקומות שאינם נכללים בסיורים רגילים. ניתן יהיה להירשם לסיור החל ממחר (שישי) באתר המיזם 'בתים מבפנים' כאשר מספר המקומות מוגבל וניתן להירשם החל מגיל 14".

אלברט סחרוביץ, מנכל הכנסת, יזניק את הסיורים באירוע הפתיחה של בתים מבפנים בכנסת. המשתתפים יקחו חלק בקבלת פנים בהישמעו דברים מפי אדריכל האגף החדש בכנסת, נחום מלצר ולאחר מכן יצאו לששה סיורים מרתקים שנבנו במיוחד לערב זה

כנסת ישראל יולי אדלשטיין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד