י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
"אחזה בשערותיה והכתה באגרופים"

מחריד: המטפלת תקפה קשות את הקשישה

כתב אישום הוגש היום כנגד מטפלת בבית אבות שהואשמה בתקיפה מחרידה של קשישה בת 81

מחריד: המטפלת תקפה קשות את הקשישה
אילוסטרציה. התעללות בקשישה בבית אבות צילום: "עורב חקירות", חיפה

לבית המשפט המחוזי בתל אביב-יפו הוגש היום (חמישי) כתב אישום נגד סבטלנה לוקיאנוק (39), מטפלת בבית אבות תושבת אוקראינה, בגין עבירות של התעללות בחסר ישע ותקיפת חסרת ישע של מטופלת קשישה בת 81.

על פי עובדות כתב האישום, שהוגש באמצעות עו"ד עידית כהן, בתאריך 12.10.19, במהלך משמרתה של המטפלת בבית האבות, ניגשה המטפלת אל הקשישה בחדרה על מנת להעבירה מכסא הגלגלים עליו ישבה אל מיטתה, לקראת שנת הלילה.

המטפלת רכנה לעבר הקשישה והושיטה את ידיה על מנת להרימה מכסא הגלגלים, אך זו הדפה את ידיה של המטפלת מספר פעמים וסירבה לאפשר לה להעבירה למיטתה. המטפלת המשיכה לפעול להרמת הקשישה, על אף שידעה כי על פי נהלי בית האבות עליה להיעזר במטפל נוסף להעברת הקשישה אל מיטתה.

בעת שרכנה המטפלת לעבר הקשישה, היא תפסה את המטפלת בשערות ראשה. בתגובה, אחזה המטפלת בשערות ראשה של הקשישה והשתיים נאבקו זו בזו כאשר המטפלת מסובבת את ידיה של הקשישה. משלא הרפתה הקשישה משערותיה של המטפלת, הנאשמת הכתה בפניה של הקשישה בשתי מכות אגרוף.

לאחר מכן משכה המטפלת בת ה-39 את הקשישה בת ה-81 מכסא הגלגלים משיערות ראשה אל עבר המיטה, אך הקשישה נפלה לרצפה. המטפלת לא התרגשה והרימה בשנית את הקשישה משיערותיה אך זו נפלה שוב לרצפה.

לאחר סיוע של מטפל אחר בבית האבות הורמה הקשישה למיטתה וחדלה מהתנגדותה ושכבה בחוסר תזוזה. המטפלת פעלה לשם החלפת בגדיה, טיטולה ומצעיה של הקשישה. תוך ביצוע ההחלפות, הטיחה המטפלת את רגליה אל קיר החדר, גלגלה את גופה מצד לצד באגרסיביות וכן יישרה את רגליה של הקשישה באוויר אל עבר ראשה, מספר פעמים, ומעבר לצורך, תוך גרימת מכאוב לקשישה.

כתוצאה ממעשיה האלימים של המטפלת, נגרם לקשישה שבר בבסיס עצם האף, שטפי דם בלחייה ושפתה, נפיחות בפנים וביד. עם הגשת כתב האישום ביקשה הפרקליטות לקבוע תנאי שחרור עד תום ההליכים המשפטיים.

התעללות בקשישה בית אבות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד