י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
היסטוריה באור ישראל

רבי יגאל התרכך ובית הכנסת ייפתח בשבת

בוגרי ישיבת 'אור ישראל' נרגשים: לאחר 35 שנה, ייפתח בשבת הקרובה בית כנסת של בוגרי הישיבה בבני ברק. מדוע ראש הישיבה התנגד עד היום ומדוע בסוף הסכים שיפתחו?

רבי יגאל התרכך ובית הכנסת ייפתח בשבת
הסכים לבוגרים, הגר"י רוזן צילום: שוקי לרר

רגע היסטורי יירשם בליל שבת הקרוב פרשת בראשית לראשונה מזה 35 שנה יפתח בית כנסת ליוצאי ישיבת 'אור ישראל' בפתח תקווה לאחר שבמשך שנים ראש הישיבה הגאון רבי יגאל רוזן נלחם בדבר.

ל'בחדרי חרדים' נודע, כי בוגרי הישיבה הצליחו לשכנע את הגר"י רוזן - לאחר שבשמחת תורה האחרון התכנסו בבית הכנסת מנין רחב של בוגרי הישיבה.

בית הכנסת של יוצאי 'אור ישראל' יהיה בבית הכנסת 'רעות' הממוקם ברחוב הרב שך 16 בבני ברק בית הכנסת שהיה שייך לתנועת פא"י ורבו הראשון היה הגאון רימ אפרים צמל וכיום רב בית הכנסת הוא הרב אילני ומכיוון שבית הכנסת מדלדל ממתפלליו קרא הרב לבוגרי ישיבת אור ישראל לפתוח במקום מניין משלהם לצד כולל ערב וכמובן חיבור לקהילה.

אך כאמור לאחר התנגדות עזה מצד הגאון רבי יגאל רוזן שאף גר בסמיכות, הצליחו בוגרי הישיבה לרכך את עמדתו בכך שחשובי הבוגרים עלו למעונו והסבירו לו את גודל האחדות שיש בין הבוגרים ובליל שבת ראש הישיבה יבוא למסור שיעור בין קבלת שבת למעריב.

עוד יותר מכך, בני הקיבוץ בישיבת אור ישראל החליטו בצעד אמיץ גם הם לבוא להשתתף בתפילות השבת כמו"כ חלק מן הצוות בישיבת אור ישראל יבואו להשתתף.

לדברי אחד מבוגרי הישיבה ששוחח עם 'בחדרי חרדים' הוא מספר בהתרגשות "המתפללים שעוד נותרו בבית הכנסת התרגשו הם אומרים לנו סוף סוף יש עדנה למקום חשבנו שזה כבר נחרב וייסגר, הם היו כל כך מבסוטים בשמחת תורה עד שהם ממש בכו גם הראש ישיבה ר' יגאל היה מרוגש שבכו והוא כמעט בכה גם".

ישיבת אור ישראל הרב יגאל רוזן בוגרים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 18 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד