י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
סמוך לבית הכנסת 'החורבה'

במוצאי החג: ערבים תקפו חיילים ומתפללים

במוצאי שמחת תורה הותקפו מתפללים בעיר העתיקה על ידי בני מיעוטים. הפורעים הדפו שוטרי מג"ב ותקפו את המתפללים שיצאו מבית הכנסת. כשאחד מהמתפללים שנפגע הגיע להתלונן במשטרה, הופתע לגלות שהוא מעוכב ונחקר באזהרה • עו"ד חיים בלייכר מארגון חוננו שלח מכתב למשטרה בבקשה למצות את החקירה עד תום

במוצאי החג: ערבים תקפו חיילים ומתפללים
בית כנסת החורבה צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

במוצאי שמחת תורה הותקפו מתפללים בעיר העתיקה על ידי בני מיעוטים. הפורעים הדפו שוטרי מג"ב ותקפו את המתפללים שיצאו מבית הכנסת. כשאחד מהמתפללים שנפגע הגיע להתלונן במשטרה, הופתע לגלות שהוא מעוכב ונחקר באזהרה • עו"ד חיים בלייכר מארגון חוננו שלח מכתב למשטרה בבקשה למצות את החקירה עד תום.

במוצאי שמחת תורה הותקפו מתפללים שיצאו מבית כנסת 'החורבה' ברחוב 'היהודים' עיר העתיקה בירושלים על ידי בני מיעוטים. הפורעים הדפו שוטרי מג"ב שהיו במקום, תקפו והכו את המתפללים. כאשר ניגש אחד מהמתפללים להתלונן במשטרה, הופתע לגלות שהוא עצמו מעוכב ונחקר באזהרה.

במכתב ששלח עו"ד חיים בלייכר מארגון חוננו למשטרת מרחב דוד תיאר את האירוע "במוצאי שמחת תורה החלה התפרעות אלימה של בני מיעוטים ברחוב 'היהודים', סמוך לבית כנסת 'החורבה' בעיר העתיקה. למקום הגיע כוח של שוטרי מג"ב אשר יצר חיץ בין הפורעים לבין עוברי אורח".

"באותה עת הסתיימו תפילות ערבית של מוצאי החג במתחם 'החורבה', ומרשיי ומתפללים רבים נוספים יצאו לכיוון רחוב היהודים. הפורעים, שהבחינו במתפללים בעת יציאתם מבתי הכנסת, הדפו את שוטרי המג"ב והחלו לתקוף את מרשי ומתפללים נוספים שנקלעו למקום, לעיני השוטרים".

אחד מהמתפללים ביקש להתלונן במשטרה בגין מכות שהוכה על ידי הפורעים, והופנה לתחנת מרחב דוד. " כאשר הגיע לתחנתכם הופתע לגלות שהוא 'מעוכב' ונחקר ב'אזהרה'". מתפללים נוספים שהגיעו אף הם להגיש תלונה על כך שספגו מכות מהפורעים, נתבקשו להגיע להתלונן למחרת היום.

לדברי עו"ד בלייכר "תקיפה של מתפללים רבים בעת יציאתם מבית הכנסת, בתעוזה רבה, לעיני השוטרים מהווה חצייה של קו אדום ואירוע שלא ניתן לעבור עליו לסדר היום". עוד ציין עו"ד בלייכר כי האזור מרושת במצלמות, וכי הוא מבקש "למצות את החקירה עד תומה ולמצות את הדין עם הפורעים".

ממשטרת ישראל נמסר בתגובה: "לצערנו יש מי שמנסה פעם אחר פעם להטיל דופי בעבודת הקודש של השוטרים בכל ימות השנה תוך עיוות המציאות. כך גם במקרה זה, בו הגיבו השוטרים לאירוע תקיפה הדדית בין 2 קבוצות, יצרו חיץ בין הניצים ופעלו להפסקת הקטטה תוך עיכוב לחקירה של 4 מהמעורבים (אחד מהם לאחר שהגיע לתחנת המשטרה וזוהה כמי שלקח חלק בקטטה)".

"נדגיש" אומרים במשטרה, "כי המקרה עודנו בחקירה, ובימים אלו מבוצעות כל הפעולות הנדרשות במטרה להגיע לחקר האמת. נציין כי השוטרים והלוחמים המוצבים ברחבי העיר העתיקה בירושלים, פועלים מדי יום לשמירה על שלומם ובטחונם של המבקרים במקום, לעיתים קרובות תוך סיכון חייהם, ועל כך יעידו פיגועים שסוכלו, הפרות סדר אלימות שפוזרו וחשודים רבים שנעצרו לאורך השנים בגין עבירות אלימות שונות. נמשיך להגן על בטחון אזרחי ישראל והמבקרים באזור ולחקור ביסודיות אירועי אלימות באשר הם".

ארגון חוננו החורבה העיר העתיקה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד