י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
ראוכברגר מאשים את מלכיאלי

לייבל'ה עם כל הסיפורים הפיקנטיים מהחגים

חג סוכות מפרך במיוחד עבר על לייבל'ה וכוחותיו, הסעודות האין סופיות לא הוסיפו להרגשתו הכללית, אך שמחת התורה השיבה את הצבע ללחייו • והשבוע: מי העיתונאים שהלכו לגור החדשה במוצאי שמחת תורה? מי היועץ האסטרטגי שנטל ד' מינים במרוקו? ובמה מאשים לייזר ראוכברגר את חבר הכנסת מיכאלי

לייבל'ה עם כל הסיפורים הפיקנטיים מהחגים
לייבל'ה צילום: עיבוד בחדרי חרדים
את ימי ירח האיתנים החגים שעברו עלינו לטובה ולברכה מסכם לייבל'ה בהרחבה. לייבל'ה שלא הפסיק לחגוג בסוכות, לא מצא רגע של זמן לכתוב מדור בחולו של מועד - מפני קדושת המועד. לייבל'ה מחמיר שלא לכתוב אפילו בשינוי כמו ב'המודיע' ו'המבשר'. מועד אצל לייבל'ה זה מועד.
 
בנוסף, מרבית עיסוקו של לייבל'ה בימי חול המועד היה בהימורים מי יקבל 'חתן נדל"ן' בגור תורה. השאלה שהעסיקה את לייבל'ה רבות עד שבאמצע הקידוש נפל לו הרעיון לתת את הכיבוד לברלינר מארה"ב.
 
נוסף על הלחצים ההלכתיים טענה גם הינדל'ה כי חול המועד זה זמן מיוחד עבורה ועבור המשפחה, וכי לא מתאים שלייבל'ה - שכל השנה עסוק בענייני עבודה ורכילות טהורה - יעסוק בזה גם בחול המועד. מפה לשם הינדל'ה הטילה וטו וקבעה נחרצות: "חול המועד כולו למשפחה".
 
ובהחלט - לייבל'ה סבר וקיבל ובכך קיים דין ושמח את אשתו. 
 
לייבל'ה פותח בסיקור ענק; החל מרכישת ארבעת המינים בשווקים ברחבי הארץ ועד לסיום שמחת תורה.
 
לייבל'ה לא פספס את השווקים ברחבי הארץ וראה את עמך בית ישראל יוצאים לרכוש ד' מינים: בשוק בירושלים ראה לייבל'ה את הנגיד הרבני ר' יואלי לנדא שהגיע לכל החג לישראל, הוא התיישב עם בנו שהתברמ"צ ובדק את ההדסים הלוך ושוב. 
 
גם את מוטי פריד העסקן הדגול ראה לייבל'ה מנצל את הזמן לבדיקת ארבעת מינים. 
 
בשוק באשדוד לא היה ניתן לפספס את סגן ראש העיר יחיאל וינגרטן הגוראי כשהוא יוצא להרים אתרוג כבד בשוק ולהראות שהוא מצליח להרימו בלי בעיה.
בנוסף ראה לייבל'ה בשוק את חבר מועצת העיר שמוליק שוק מויז'ניץ (האיש החזק בלשכת טסלר) שמאז שנבחר לחבר מועצת העיר כבר לא מדובר באותו שמוליק ולדברי מקורביו כבר יש לו הוראות מיוחדות מהרבי - איך וכיצד צריך לנהוג איש ציבור שעוסק בצרכי ציבור באמונה. 
 
בשווקים בבני ברק ראה לייבל'ה את מובילי הבני ברקים כתבנו באתר אלי שלזינגר שבודק גם את ארבעת המינים בהידור רב וכן את חברון גרנביץ, האיש שלייבל'ה מצטער כל רגע שהקיוסק בהשומר סגור ולייבל'ה מתנחם במעיני הישועה. 
 
וברחובות ראה לייבל'ה את ראש העיר רחמים מלול שהגיע ליריד ארבעת המינים בקריית קרעטשניף ברחובות והתחדש בקישוטים יפים לסוכה. 
 
בערב החג ראה לייבל'ה את ח"כ יעקב טסלר ממש כאחד האדם בוחן מחבתות חדשות לחג. 
גם את ח"כ יעקב אשר לא פספס לייבל'ה שהשיל את החליפה ויצא לערוך קניות כמידי שבוע.
 
במעדני זהבה ראה לייבל'ה את הגרש"ב סורוצקין ראש ישיבת 'עטרת שלמה' שבא בעצמו לרכוש כבד וסלטים לרגל החג. 
 
מי שהגיע לארץ היה ליפא שמלצר שבאחד הימים הוזמן לעבור לפני התיבה במנין 'שבתי' של רבי גמליאל רבינוביץ ליפא שאיחר להקיץ משנתו, נלקח על ידי סמי גרוסמן באופנוע של זק"א לתפילה שד' מיניו בידיו.  
 
ומיד בהמשך הרחוב לייבל'ה המשיך לסוכת באיאן שם ראה את איש החסידות חיים רבינוביץ הרמ"ט של אייכלר, מנענע חזק בלולב של הרבי שכן לא יעבור חול מועד של סוכות מבלי שחסיד באיאן יברך על לולב רבו. 
 
במהלך החג עצמו לייבל'ה לא הפסיק לחפור בסוכות של השכנים עד שראה גם מה זו סוכת שלום אמתית עת צפה ולבדוק האם הוא לא הוזה ביהודה משי זהב יו"ר ארגון זק"א בביקור חג אצל צבי חסיד יו"ר זק"א ת"א, וזאת לאחר יריבות והשמצות הדדיות. 
 
ובעוד שאצל כולם היה יום טוב שני, לייבל'ה הגיע לסוכה יוקרתית בירושלים שם ראה את אמן הקומזיצים והשירה ר' דובי מייזלס שכמעט והשתקע בארץ מקבל את פני המשפיע מברסלב רבי משה יענקל הורוויץ.
גם האח יואלי מייזלס התברר שהגיע לארץ, יואלי הוא בעל חנות הפיצה טיעיבל 40 על השדרה ה - 13 בשכונת בורו פארק בברוקלין והמשפיע בירך גם אותו.
בחול המועד ראה לייבל'ה את יחיאל זוהר ראש עיריית נתיבות. הח"כ לשעבר דני בן לולו וגואל ועקנין במעמד הדלקת הסיגרים שהעלו עשן טוב.
 
לאחר מכן - בסוכה של האדמו"ר רבי משה אבוחצירא - לייבל'ה הבחין בקשר החזק של תלמיד בפני רבו של עורך הדין משה יצחק אוסדיטשר שהתברך בחום מרבי משה יחד עם בנו העורך דין הצעיר רועי.
 
ח"כ מיכאל מלכיאלי ערך במהלך החג שמחת בית שואבה בביתו בשכונת 'נוה יעקב' ובשיתוף 'רדיו קול חי' והמגיש אפרים דוד. הגיעו להשתתף באירוע נציגות רבה מכל הקשת הפוליטית החל מראשי רשויות דתיים לאומים ובהם ישראל גנץ ראש מועצת 'בנימין' ואלי ליבמן ראש מועצת 'קריית ארבע' (מסתבר שמלכיאלי אהוד מאוד  גם בקרב כיפות הסרוגות) ועד משה ליאון ועשרות נציגי ש"ס מעשרות רשויות ברחבי הארץ. 
 
הציטוטים המעניינים שנשמעו במהלך הערב היו, ע"י מ"מ ראש עיריית ירושלים ויו"ר תכנון ובנייה לייזר ראוכברגר שהתבטא: "מלכיאלי הוא השתול של דגל התורה ברשימת ש"ס לכנסת. נציג בן תורה אמיתי בכל רמ"ח אבריו שעושה עבודת קודש אמיתית בכנסת ישראל". מלכיאלי בתגובה לא נשאר חייב וברוח חברית אמר:" ראוכברגר נציג של ש"ס בדגל התורה".
 
ומי שתיזז מאירוע לאירוע היה השר בצלאל סמוטריץ שללייבל'ה היה נדמה שמדובר בסגן השר פרוש או מישו אחר, סמוטריץ כבש את כל החצרות בחול המועד איפה שרק יכל. 
 
ואת סגן השר פרוש ראה לייבל'ה ממתיק סוד ושיח בחצר חסידות סאדיגורה יחד עם החכ"ל מוזס, וגם ליזרזו מהחינוך העצמאי נצפה בפינה יושב כאחד האדם ומסרב כמובן לתת פרשנות על מה שקורה בגור. 
 
הצלם האגדי שלומי כהן שהה בשבת חול המועד בעיר הקודש בני ברק ונצפה מתארח בליל שבת לסעודה אצל היועץ האסטרטגי יענקי ביכלר יחד עם הרבה חברים וידידים. והשתיה כך לפי הסטטוסים נשפכה כמו הקולות של ש"ס בבחירות השניות. 
 
ואפרופו הצלם כהן הוא נהפך גם למחלץ אנשים: הנהג של הראשון לציון נתקע במעלית עם הדובר ועוד ושלומי כהן מיהר לחלץ ולאחר מכן זכה לברכה מיוחדת. 
 
ומי שנצפה בחול המועד במסע במרוקו הוא היועץ האסטרטגי אבי גרינצייג שהגיע לקזבלנקה שבמרוקו לייבל'ה לא בדק האם מדובר במסע שורשים לבדוק את שורשיה של משפחת דיסקין שגרינצייג מיוחס לה או שמא רק להרגיש מצוות סוכה בעידן של הנהגת גאב"ד מרוקו הגר"י פינטו. בכל אופן לייבל'ה ראה תמונה של אבי עם השריף המקומי יואב ממסעדת עמר שפינק את גרינצייג בכמה בקרים טובים. 
 
בליל אושפיזין של יעקב הגיע לייבל'ה לבני ברק לרחוב דמשק אליעזר וראה המולה גדולה, מתברר כי הרבי מויז'ניץ צעד ברגל מרחוב שלמה המלך עקב כך שאינו נע ברכב בחג כמנהג בית ויז'ניץ והגיע לבית מקורבו הרב משה לבין מתברר כי הרב לבין אירח בסוכתו שמחת וואך נאכט' לבן העסקן הצעיר ר' בנימין רבינוביץ עסקן צעיר ונמרץ מטיפ הפקות וכמובן חסידי ויז'ניץ בכל מאודו. לייבל'ה הנרגש טיפס במעלה הבניין ולכד כמה תמונות של הרבי בשמחה של בנימין.
 
לאחר ששימח עשרות ילדים מיוחדים ובני משפחותיהם אצל בלב אחד ועבר את סערת העכברים נכנסו בליל הושענא רבא הזמר בערי וובר ומנכ"ל הארגון דוד ויטמן לברכה אצל שר התורה הגר"ח קנייבסקי.
 
בשמחת תורה שהה לייבל'ה בבני ברק ולא ויתר על הקידוש המפנק של משפחת אפשן בבית המדרש ויז'ניץ ברחוב רבי טרפון - המקום היחיד שבו הרבי מתיר לתת קידוש. משפחת אפשן בראשות הבן מאיר פינקו בקידוש אכזרי שהותיר את לייבל'ה שבע עד מוצאי יום טוב שני וזריקת התפוחים בארה"ב וגם תמונה של סירי הטשולנט שהכין שמוליק פרקש.
 
ובמוצאי בקרית אתא בו בזמן שהקלחת הגוראית בוערת, ראה לייבל'ה את האסטרטג מנחם גשייד נושא ספר תורה ספרדי בעיר בה גדל בבית מדרשו של גאב"ד מאקווא. 
 
במהלך ההקפות בשמחת תורה אצל האדמו"ר מדז'יקוב ויז'ניץ בבית שמש, חיפש פתאום האדמו"ר את אחד החסידים שאינו אחר מאשר הרשי סגל מי שאחראי על שורה ארוכה ומכובדת של הפקות מוזיקליות מובילות בשנים האחרונות, ובשנה האחרונה עבר לגור בקרית דז'יקוב בבית שמש, האדמו''ר אחז בידיו של מי שנותן לקצב לדבר ובמשך דקות ארוכות רקד עמו.
 
במוצאי שמחת תורה נסע לייבל'ה לחגוג בגור הגר"ש אלתר שם ראה קבוצת עיתונאים שנתנו בראש תובנות בין היתר ראה את יצחק פלדמן שהפך לחברותא של פוסק הדור, חיים פרידלנדר, ושמעון ליברטי.
 
מיד לאחר מכן נסע לייבל'ה לקרית נדבורנה בבני ברק בכדי לא לפספס את ההקפות של חצר נדבורנה שם ראה את ראש עירית ביתר מאיר רובינשטיין לצד מנכ"ל המבשר משה פרוש. מאיר לוין המנכ"ל של נדבורנה קנה הקפה למאיר רובינשטיין ולמשה פרוש.
 
גם את חבר מועצת העיר בני ברק שלמה קוסטליץ ראה לייבל'ה חובק ספר תורה עם משה טרייטל יו"ר מכון 'הגומל', ומי שמפריד בין השניים הוא הרב חיים דוד קובלסקי שלא מספיק לסיים את הדף היומי גם שמחזיק את ספר התורה. 
 
והשיטה החדשה של הצלמים להגניב תמונות ממקומות שאסור לצלם, הצלם ארי ק. חדר לחסידות הסגורה במאה שערים ותיעד את זריקת התפוחים בתולדות אהרן, ארי הביא שקית מיוחדת ובעזרתה ניסה לכסות על העדשה באם יקלטו אותו. לייבל'ה מודה על התמונות ומאחל לו יישוב טוב לקראת תחילת לימודיו בזמן חורף בישיבת מיר. 
במסגרת החג לייבל'ה לא פספס את מאמרו המצוין והענק ששווה קריאה בכל רגע של העיתונאי אלי ביתאן מ'כאן' מאמר שילמד עוד רבות במהלך זמן החורף בהיכלי התורה והישיבות על יחסי הליטאים והמשטרה. 
 
כמחווה לביתאן, מציג לייבל'ה תמונה חדשה והפעם בלי כחול מדים את דובר המשטרה שבתי גרברצ'יק במסע הלווית פוסק הדור הגר"נ קרליץ מדבר עם ראש העיר כשהוא זורח מאושר מה שאומר שיש עוד פרק נוסף בכתבה.
 
את ח"כ מקלב ראה לייבל'ה עצוב מאוד בלוויה כראוי אבל לייבל'ה לא יודע מה היה אם היה שוטר. 
ואת היועץ הרפואי הרב יוסי ערבליך יו"ר 'למענכם' ראה לייבל'ה בניחום אבלים אצל פרופסור יצחק קרייס מנכ"ל בית החולים שיבא 'תל השומר' היושב שבעה על פטירת אביו.
 
לייבל'ה כידוע לא ממהר להישאר בישראל ונסע מיד לברדיטשוב ליארצייט של סנגורן של ישראל רבי לוי יצחק מברדיטשוב. 
 
בשדה התעופה פגש את משב"ק בית ויז'ניץ בן ציון שטנגר העושה אף הוא את דרכו מעבר לים יחד עם יידל גלבר. לייבל'ה יודע שאחרי כזה חול המועד קשה לעמוד מאחורי הרבי ולנתב את הכל מגיע לשטנגר טיסה. 
 
בברדיטשוב ראה לייבל'ה אוקראיני מקומי שמחכה עם שלט עליו כתוב גשייד. לייבל'ה כבר חשב שמנחם הגיע אך התברר שיש הרבה משברים שצריך לטפל בארץ והוא ראה את אחיו איש החסד ראובן מ'רחשי לב' שהגיע להתפלל אצל הצדיק. 
בהמשך ראה את ר' איסר בריסק מבולטון פוטנציאל נושא תפילה חרישית מעומק הלב. 
והאיש שלא מפספס אף יארצייט בברדיטשוב הוא איש החסד הענק בלבו הרחום חונה דייטש שמיד שהגיע למקום לא לפני שסעד את לבו בהכנסת אורחים של הרב משה שמואל טאהלער נישק את 'גרישה' הגבאי של הציון. 
 
גם כמה גוראים ראה לייבל'ה משטחים בציון הקודש ביניהם אנשים חזקים ביותר בגור את ישראל מרדכי בורנשטיין אח של יונתן שרצה להצטלם ואחד הגוראים התנדב לצלם במצלמה של מכשיר מוגן. 
 
גם את הרב גוטסמן ראה לייבל'ה מפזר צדקה לעניים ומדליק נרות ומתפלל להצלחת מוסדות גור. 
 
גם הצלם אנשיל בעק נצפה לוקח הפוגה מהארץ ועמד כאחד האדם ממש בביקורת הדרכונים בשדה התעופה בקייב, יש לציין אומר בעק, שהפקידים היו אדיבים ביותר. 
 
במקביל בישראל לאחר סערת העכברים, ראה לייבל'ה את הזמר בערי וובר יחד עם ארל'ה סמט מחוץ לבית מדרשו של האדמו"ר רבי יצחק מאיר מורגנשטרן משוחחים על איך עבר החג. 
 
פינת המזל טובים שאחרי החג: 
 
מזל טוב לראש עיריית ירושלים משה ליאון לרגל שמחת הולדת הנכד. ליאון שלא הפסיק לבקר את הרבנים בחג נהיה סבא לעוד נכד. 
 
מזל טוב לסגן ראש עיריית בני ברק ומנהל המחלקה המוניציפלית בדגל התורה מנחם שפירא לרגל נישואי בתו הגדולה הערב חמישי באולמי ארמונות חן בבני ברק.
 
מזל טוב להלל פרידמן מבעלי משרד הפרסום בולטון פוטנציאל לרגל אירוסי הבן עם בת הנגיד בנימין שטראה מלונדון.
 
מזל טוב לישראל פוקס המו"ל של העיתון הדיגטלי 'שחרית' לרגל שמחת הבר מצוה לבנו בכורו מרדכי פוקס שתיערך הערב באולמי פאר התמר זימיגראד בעיר ביתר עילית. לייבל'ה שולח מזל טוב. 
 
מזל טוב לאברימי פלדמן מבעלי 'ביג בן טורס' לרגל שמחת הבר מצווה לבנו בשעה טובה.
 
מזל טוב לעסקן העדה החרדית הרב שמעון שישא לרגל שמחת הבר מצווה לבנו בכורו בשעה טובה שנערכה באולמי 'חינוך ירושלים' בהשתתפות רבנים ואישי ציבור. 
 
מזל טוב להרה"ח ר' משה יוסף צימעט משב"ק ונאמן ביתו הקרוב של האדמו"ר מתולדות אהרן, לרגל אירוסי בנו מבחירי ישיבת תולדות אהרן, עם בת הרה"ח ר' ראובן ברוין מנהל ארגון 'רופא חולים - RCCS' בארה"ק.
 
מזל טוב לסגר"ע ב"ב והאיש החזק בממלכת בית ויז'ניץ יהושע (שיקי) מנדל להולדת הבת.
ועוד שמחה בויז'ניץ שלמה רוזנשטיין מדרשו משרד התחבורה ועוד לרגל שמחת הולדת נכדו, בן לבנו דוד אריה רוזנשטיין. 
 
מזל טוב לדובר וועדות הכנסת יעקב אליאך לרגל שמחת הולדת הבן בשבת אחרונה.
 
מזל טוב למנחם הלפרט מחבורת תרי"ג ועוד לרגל הולדת הבת בשעה טובה.
 
ולסיום ברכת מזל טוב למאיר אייזנברג מנהל הפרסם בעיתון 'קהלא קדישא' לרגל הולדת הבן, השלום זכר יערך בליל שבת בבית הקרוב בבית המדרש ברך משה סאטמאר ברח' יונה בירושלים.
לייבל'ה רכילות חרדית חסידות גור

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד