כ"א תמוז התשפ"ד
27.07.2024

חמישה טיפים לשמירה על המוטיבציה להתאמן

מוטיבציה היא כוח, היא המניע הזה שבוער בנו וגורם לנו להתמקד במטרה ולבצע פעולות שונות כדי להשיג אותה, כל זאת על ידי התמדה ונחישות. המוטיבציה היא מנוע והיא הדרך להגיע להצלחה

חמישה טיפים לשמירה על המוטיבציה להתאמן
אימון ריצה צילום: pixsabay

מוטיבציה היא כוח, היא המניע הזה שבוער בנו וגורם לנו להתמקד במטרה ולבצע פעולות שונות כדי להשיג אותה, כל זאת על ידי התמדה ונחישות. המוטיבציה היא מנוע והיא הדרך להגיע להצלחה.

כשאתם חושבים על עצמכם ועל מוטיבציה – מה אתם רואים? חלק מהאנשים ניחנים במוטיבציה רבה בכל הנוגע לעבודה שלהם והם ישקיעו רבות כדי להיות עובדים מצטיינים ולזכות בהערכה של העובדים, הלקוחות והבוסים. אצל אנשים אחרים המוטיבציה מכוונת כלפי המשפחה והם יעשו הכל כדי שבני המשפחה שלהם יהיו מרוצים. כמובן שיש אנשים מלאי מוטיבציה שמשקיעים ומתמידים במגוון מישורים בחייהם. היכן המוטיבציה נעוצה בחייכם, וכיצד תמקדו אותה באזורים בהם אתם קצת יותר מתקשים?

טיפים למוטיבציה באימונים – היכון, הכן – צא!

במידה שאתם חשים שלמרות שאתם משקיעים בתחומים מסוימים, אתם לא מצליחים להתמיד באימונים, או במידה שאתם חשים שאין לכם מוטיבציה באופן כללי וחשוב לכם להתחיל להתאמן ולהתמיד בכך, תוכלו להיעזר ב-5 הטיפים הבאים:

  1. זיהוי – חשבו עם עצמכם ונסו לזהות את אותן פעילויות, אנשים או אירועים שגורמים לכם להתמלא במוטיבציה להתאמן. הקפידו להימצא בקרבת אותם אנשים, צרו את האירועים הללו או הקפידו להימצא בהם ובצעו את הפעילויות שמעניקות לכם את התחושה הנמרצת שגורמת לכם לחוש מכוונים אל המטרה. הקפידו לאכול מזון בריא כזה שאתם מזהים כמזון טעים ואהוב אך גם משלים לפעולת האימון ומכיל חלבונים. שייק הרבלייף, אבקות חלבון וכדומה, אלו עשויים לשפר ביצועיים ולתרום להרגשה נפלאה.
  2. תכנית אימונים – היו ממוקדים במטרה על ידי תכנון מסודר של תכנית אימונים, בצורה זו כשתגיעו למקום בו מתבצע האימון תדעו בדיוק מהן הפעולות שאתם עתידים לבצע. תוכלו להתייעץ עם מאמן כושר מקצועי ולבנות איתו תכנית אימונים מסודרת שתתאים לכם.
  3. מתיחות – הקפידו לבצע מתיחות לאחר סיום האימון. על ידי ביצוע המתיחות תוכלו להרגיע את הגוף ולשמור על גמישות שתפחית כאבים ותסייע במניעת פציעות. חשוב לנצל את המצב בו השרירים עדיין חמים ולא להמתין עם המתיחות.
  4. בגדי אימון – אם אתם מתאמנים בחוץ – בפארק או בחדר כושר (כי אפשר להתאמן גם בבית), הקפידו לקחת אתכם נעלי ספורט, מגבת, בגדי אימון, בקבוק מים וכל מה שנחוץ לכם כדי לבצע את האימון, בצורה זו תוכלו להגדיל את הסיכויים לכך שאכן תבצעו את האימון כי יהיו לכם פחות תירוצים להימנעות מכך.
  5. יעדים, מטרות ודיבור עצמי – קבעו לעצמכם יעדים ומטרות לטווח הקרוב ולטווח הרחוק. המטרות יכולות להיות למשל: לרוץ 5 ק"מ עד לתאריך מסוים, לרדת שני קילוגרמים עד לתאריך מסוים, ללבוש את השמלה שלבשת לפני שנתיים בעוד מספר חודשים או כל מטרה אחרת (והגיונית), בצורה זו תוכלו לשמור על המיקוד ולעקוב אחר ההישגים שלכם. הקפידו לדבר אל עצמכם ולעודד את עצמכם כאשר אתם מצליחים להגיע למטרה ומנגד – אל תרדו על עצמכם אם לא הגעתם אליה. למילים יש כוח עצום והכוח הזה גדל כשהוא מגיע מכם.

בהצלחה!

 

אימון אימון גופני מוטיבציה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד