י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
"העברות כספים תמוהות"

רובינשטיין דוחה את חבר המועצה - שר המשפטים מתגייס לעזרתו

לאור ההתעלמות של ראש עיריית בני ברק מחבר המועצה יעקב וידר מהאופוזיציה, שפנה אליו בכמה מכתבים בהם דרש מסמכים על העברות כספים וטענות על מספר עצום של עובדי קבלן עלומים, הוא מערב את שרי הפנים והמשפטים: "ישנה התנהלות שיטתית ולא חוקית מצד העירייה" | פרסום ראשון

רובינשטיין דוחה את חבר המועצה - שר המשפטים מתגייס לעזרתו
יעקב וידר/אברהם רובינשטיין/אמיר אוחנה צילום: פייסבוק/יונתן זינדל, פלאש 90

מזה כמה שבועות שחבר מועצת העיר בני ברק מטעם 'הליכוד' יעקב וידר, פנה במספר שאילתות לראש העיר אברהם רובינשטיין ודרש ממנו לקבל מסמכים על העברות כספים וטענות על "מספר עצום של עובדי קבלן עלומים".

וידר שלא קיבל מענה, פנה למנהלת על המחוז מטעם משרד הפנים בדרישה שתורה לראש העיר רובינשטיין לשלוח את המסמכים כפי שהוא מחויב על פי החוק לחשוף כל מסמך שדורש מי מחברי מועצת העיר, תוך שוידר טען בפנייתו כי "ראש העיר בחר לעבור על החוק ולא להגיב כלל על השאילתות".

בנוסף פנה וידר פעם נוספת למנהלת המחוז באמצעות עורך הדין של 'הליכוד' שכתב לה כי "נראה כי אין מחלוקת שראש עיריית בני ברק נמנע ממילוי חובות שמטילה עליו פקודת העיריות - ודווקא בתחום הביקורת והמנהל התקין", והתריע בפני הממונה על המחוז כי "אם לא תפעלי בהתאם לאמור לעיל, כחוק, תיאלץ מרשתי לנקוט בכל האמצעים החוקיים העומדים לרשותה לשם אכיפת החוק, לרבות בדרך של פנייה לגורמי האכיפה ולערכאות משפטיות".

אלא, של'בחדרי חרדים' נודע כי גם פנייתו זו של וידר גם לא נענתה והוא גייס את שר המשפטים אמיר אוחנה, שפנה במכתב לשר הפנים אריה דרעי וביקש שיסייע לו וידרוש מראש העיר רובינשטיין להשיב לשאילתות של חבר המועצה מטעם 'הליכוד' יעקב וידר, לצד בעיות נוספות שהגיעו ללשכתו מחברי מועצות נוספים ברחבי הארץ.

במכתב ששיגר השר אוחנה לשר דרעי, הוא ציטט את החוק שמעגן את זכות העיון של חברי מועצת עירייה בפנקסי העירייה, תוך שהוא מצטט את לשון החוק, "מסמכיה יהיו פתוחים לעיון ולבדיקה לפני כל חבר המועצה; הם יועמדו לרשותו לפי בקשתו לא יאוחר משלושה ימים מיום פנייתו אל ראש העיריה או מי שהוא הסמיכו לכך, והוא רשאי להכין לעצמו העתק, לרבות העתק צילומי, או תקציר מהם".

אוחנה כתב לדרעי "לאחרונה נתקבלו בלשכתי פניות מאת חברי מועצה הסעיף הנ"ל לפקודת העיריות לא מיושם הלכה למעשה כך שזכות העיון במידע הנתונה בדין לחברי המועצה, ואל מולה חובת מסירת המידע הקבועה בדין, לא מקוימות. בתוך כך, כפי הנמסר לי, אף חובתו של הממונה על המחוז לא מקוימת", תוך שהוא דורש ממנו לבדוק את הנושא. שלדבריו "אין חולק בדבר חשיבותה של זכות העיון של חברי המועצה אשר תכליתה לאפשר לחברים אלה למלא את תפקידם כנבחרי ציבור".

בשיחה עם 'בחדרי חרדים' אומר חבר מועצת העיר יעקב וידר: "כחבר מועצה פניתי באין ספור שאילתות לראש העיר בדרישה לקבל מסמכים ולקבל תשובות על העברות כספים תמוהות, על שימוש לא ראוי בכספי ציבור ובשטחים ציבוריים, על מספר עצום של עובדי קבלן עלומים שהעירייה מממנת, מי הם ומה תפקידם, ועוד ועוד".

"ראש העיר התעלם לחלוטין למרות שהוא מחוייב להעביר אלי כל מסמך שאני דורש, כנראה שהיה חשוב להם להסתיר מחברי המועצה את המידע שיכול לעורר כעס ציבורי אדיר", מאשים וידר ומוסיף לספר, "פניתי למשרד הפנים שוב ושוב, בדרישה שיבצע את עבודתו ויפקח שהעיריות יתנהלו כחוק, התראנו שישנה התנהלות שיטתית ולא חוקית מצד עיריית בני ברק אולם משרד הפנים התעלם".

ראש העיר אברהם רובינשטיין סירב להגיב.

אברהם רובינשטיין יעקב וידר אמיר אוחנה אריה דרעי עיריית בני ברק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 25 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד