כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024

האדמו"ר מסאטמר על הכנס • 'כמו הצבעה בבחירות'

האדמו"ר מסאטמר בדינר: "את מה שאנ"ש בבני-ברק מרגישים כשיש בחירות, אתם מרגישים עכשיו כשכולם מדברים על הכינוס הגדול, ואנחנו לא נהיה שם" • בפנים: הדרשה המלאה

האדמו"ר מסאטמר
האדמו"ר מסאטמר

האדמו”ר מסאטמר ממשיך לתקוף: אחרי שאתמול (ד) בבוקר יצא נגד כינוס פגעי הטכנולוגיה, שיתקיים ביום ראשון הקרוב, ונגד השתתפות במעמד סיום 'דף היומי' שיתקיים בקיץ, הוא תקף גם אמש את המעמדים המתוכננים.

בטיש יארצייט שנערך אתמול בלילה בבורו-פארק - לרגל הילולת הרה"ק רבי זלמן לייב אב”ד סיגט הי"ד, שנהרג בשואה יחד עם אנשי העיר סיגט - במהלכו התקיים דינר לטובת כולל ׳עצי חיים׳ סאטמר בבני-ברק, נשא האדמו"ר דברים, בהם התייחס שוב לנושא ה'חם' של הכנס המתקרב.

האדמו"ר פתח בסיפור ידוע מזקנו בעל ה'יטב לב׳ מסיגט זצ"ל, שהלך פעם אל גביר בעירו בכדי להתרימו לטובת עניי העיר. היה זה באחד מימי החורף הקפואים. כאשר הרב הגיע אל בית הגביר, יצא הגביר אל פתח ביתו לקבל את פניו, הרב החל לדבר עם הגביר מיד בפתח ביתו, כאשר הגביר לבוש בבגדים רגילים ללא מעיל שיגן עליו מהקור.

לאחר כמה דקות של שיחה, החל הגביר להרגיש את הקור השורר בחוץ, אך לא רצה לפגוע ברב והמשיך לשוחח עמו ליד הדלת. כך במשך דקות ארוכות עמדו שניהם ושוחחו, עד שהגביר, שקפא מקור, ביקש מהרב שיכנס לביתו כי הוא לא יכול לסבול יותר. בבית פנימה אמר לו הרב: "הגעתי להתרים אותך למען עניי העיר, את מה שהרגשת עכשיו כמה דקות הם מרגישים כל החורף".

עוד בנושא:
האדמו"ר מסאטמר: "אין מה לחפש בכנס ובסיום הש"ס"

"נמצאים אנחנו עכשיו בעיר ניו יורק ובכל סביבתינו יש דיבורים, וכל העיסוקים של כולם עכשיו הם רק בענייני הכינוס הגדול, כולם מדברים על מי כבר קנה כרטיס, ובאיזה המקום ישבו וכדומה", עבר האדמו"ר לנושא המדובר, והמשיך: "כמובן אנשי שלומינו מרגישים קצת אי נעימות שהם לא משתתפים בכינוס.

"בכל מקום שהם הולכים הם מרגישים שהם לא הולכים ביחד עם כולם. באולם הגדול ישבו גדולי ישראל, אדמורי"ם חשובים וגדולים, והמון יהודים ואנשי שלומינו מרגישים קצת אי נחת שהם לא יהיו בפנים.

"תדעו לכם", קרא האדמו”ר, "בדיוק ככה מרגישים אנשי שלומינו בעיר בני ברק, מגיעה תקופת הבחירות, כל הרבנים, גדולי ישראל, אדמורי"ם חשובים, עושים כינוסים שחייבים לצאת בחובה קדושה להצביע בבחירות. מכל המרפסות בעיר תלויה תעמולת הבחירות, אם זה ג' או משהו אחר, ורק המרפסות של אנשי שלומינו ריקות בלי שום תעמולה. הם מרגישים שם בדיוק כמו שאתם מרגישים עכשיו".

סיים האדמו"ר: "ולכן אני אומר לכם, עכשיו שאתם מרגישים כמותם, אתם חייבים לתמוך בהם, וכל אחד יתמוך בעין יפה בכולל האברכים בבני ברק".
סאטמר כנס פגעי הטכנולוגיה בחירות כולל אברכים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 40 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד