י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
חשיפת 'בחדרי' • קרב המכתבים

אחיו של רה"י הוחתמו והבהירו: "איסור חמור לבצע שום פעולה"

הבוקר צפוי בית המשפט המחוזי בירושלים לדון בסאגת ישיבת 'מעלות התורה' של הגר"ש אויערבאך זצ"ל • ל'בחדרי' נודע כי אחיו הרבנים אויערבאך הוחתמו בעד החזרת הישיבה לידי משפ' רייכמן, אך מיהרו להבהיר כי חל "איסור חמור לבצע שום פעולה לפני בית הדין"

אחיו של רה"י הוחתמו והבהירו: "איסור חמור לבצע שום פעולה"
האחים אויערבך בהלווית הגר"ש זצ"ל צילום: קובי הר צבי

לאחר ש'בחדרי חרדים' חשף את דבר המהומה המתנהלת סביב מבנה הפנימיה של ישיבת 'מעלות התורה' ומאחר והוצג בימים האחרונים מכתב עליו חתום הגאון רבי עזריאל אויערבאך, אחיו של הגר"ש אויערבאך זצ"ל - מפרסם הגר"ע הבהרה בה הוא מעניק גיבוי להנהלת הישיבה. המכתב מתפרסם כאן לראשונה ב'בחדרי חרדים', עליו חתומים הרבנים אחי הגר"ש אויערבאך זצ"ל.

בישיבה טוענים כי האחים הגאונים "הוחתמו בערמה על ידי מנהל הישיבה" ולאחר שהתגלתה התרמית, פרסמו האחים מכתב נוסף - הפעם בתמיכת הנהלת ישיבת 'מעלות התורה' ונגד משפחת רייכמן, שתובעת לסגור את הישיבה.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי מיד לאחר תחילת ההליך המשפטי מצד משפחת רייכמן ולאחר שנציגם כבר קיבל זימון לדיון לבית הדין של 'העדה החרדית', נכנס מנהל הישיבה לשעבר הרב משה ויסלובסקי - שהחליט לצדד במשפחת רייכמן נגד הישיבה - למעונם של אחיו של הגר"ש אויערבאך, הרבנים: הגר"ע אויערבאך, הגרי"י אויערבאך והגרי"מ אויערבאך.

זאת מבלי לעדכן אותם על המתרחש, תוך ניצול העובדה כי הוא מזוהה אצלם כגורם שהיה מקורב בעבר לגר"ש אויערבאך זצ"ל. מנהל הישיבה החתים אותם על מכתב שתומך בהשבת החוב / הנכס לידי רייכמן.

גורמים בבתי הרבנים טענו ל'בחדרי חרדים', כי הוצג בפניהם מצג שווא שכביכול הדבר מוסכם על כל תלמידי הגר"ש אויערבאך זצ"ל, כולל הגורמים הרלוונטיים בישיבת 'מעלות התורה', באופן כזה שהישיבה לא תיסגר ותיוותר על מקומה. הגורמים הוסיפו כי הובטח להם שאין מחלוקת בנושא עם אף גורם כלשהו.

לאחר שהתברר לרבנים אחי הגר"ש אויערבאך זצ"ל כי הוצא מהם הדבר במרמה, הם דאגו לכתוב ולחתום על מספר מכתבי הבהרה; בחלקם הם אף משתמשים בביטויים חריפים נגד משפחת רייכמן והמנהל לשעבר ויסלובסקי.

וכך הם כותבים: "בעניין ההסכם של הגאון ר"ש זצ"ל בישיבת מעלות התורה עם משפחת רייכמן, בוודאי שחובה על הצדדים להגיע לביה"ד לדון בעניין ההסכם, וכל מה שחתמתי הוא לקיים את דברי ההסכם ע"מ מה שיורו בביה"ד".

במכתב נוסף שפרסם הגר"ע אויערבאך השתמש הרב בלשון חריפה במיוחד נגד משפחת רייכמן ומשה ויסלובסקי: "כבר גיליתי דעתי מכבר ע"ד פינוי הבניין של ישיבת מעלות התורה, שאי אפשר ואיסור חמור הוא על פי דין תורה לבצע שום פעולה לפני בית דין".

"על כן אני מתפלא על שמועה לא טובה על פינוי הבית על ידי ערכאות לפני פסק ורשות בית דין ובנוסף שזה פוגע בכבוד מרן ראש הישיבה זצ"ללה. החותם בתקווה שיעצרו את הפינוי בהקדם. הרב עזריאל אוירבך", נכתב.

יצוין כי במכתב שפורסם קודם נכתב כי "אנו הח"מ, יורשי אחינו הגדול מרן ראש הישיבה רבי שמואל אויערבאך זצוק"ל, ביודעינו את ההתחייבות שנתן אחינו זיע"א ואף נחתמה בכתב ידו בנוגע לבניין הפנימייה ודירתו ברחוב אבן שפרוט 3 ירושלים, להרב אליהו רייכמן ז"ל ובנו יבדלחט"א הרב יוסף רייכמן שליט"א, לכ"א מהם לחוד - שבו הוא פירט באופן מדויק את אופן ביצוע ההתחייבות למשפחת רייכמן הנכבדה. וכהיום, שאנו כיורשיו חייבים עפ"י הדין בביצוע כל האמור בהתחייבות הנ"ל, אנו מורים ומבקשים מכל מי שהדבר בידו לקיים את ביצוע ההתחייבות שנתן".

כזכור, 'בחדרי חרדים' חשף אמש (חמישי) כי הבניין בו נמצאת ישיבת 'מעלות בתורה' ניתן בתרומה, אך הועמד חוב כנגד שווי הנכס כתנאי לעזיבת הגר"ש אויערבאך זצ"ל את הישיבה וכדי שלא תתבצע השתלטות על בניין הישיבה שלא למטרת ישיבה וכעת הנושא הגיע לשאלה משפטית.

היום (שישי) צפוי בית המשפט לדון בסאגה המשפטית, כשאיום פינוי הישיבה מרחף באוויר - לאחר שכבר הונפקה דרישה כזאת מאת ההוצאה לפועל.

משפחת רייכמן מסרו בתגובה ל'בחדרי' כי "צריך לשאול שאלה אחת פשוטה. לאיזה מקרה התכוונו בהסכם כשהוסכם שכדי להוציא אותם הולכים ישר להוצל"פ?". לטענתם, "יש הסכם ברור. וסבא שלנו כנראה חזה את העתיד ובדיוק למקרה הזה התכוון כשהוא התנה שכדי לפנות אותם הולכים ישר להוצאה לפועל ללא שום דיונים. הוא ידע שיום יבוא, ויקום חצוף או שניים שרק תהליך פשוט ומהיר בהוצאה לפועל יעמיד אותו במקומם".

מעלות התורה הרב שמואל אויערבאך הרב עזריאל אויערבך

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד