כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024

חקירה נגד היס • ליצמן דורש: "מסקנות אישיות"

סגן שר הבריאות, יעקב ליצמן, ביקש ממנכ"ל משרדו לחקור את התנהלותו של פרופ' יהודה היס • הערכות במערכת הבריאות: היס יסיים את תפקידו כיו"ר המכון באבו-כביר

פרופ' היס עם ליצמן. צילום: מנדי שכטמן
פרופ' היס עם ליצמן. צילום: מנדי שכטמן

האם פנייתו של ארגון זק"א לסגן שר הבריאות ח"כ יעקב ליצמן לפטר את פרופ' יהודה היס אכן תניב פירות, ויו"ר המכון לרפואה משפטית באבו-כביר, יסיים את תפקידו?

כזכור, לאחר שהתפרסם כי המכון שמר אלפי חלקי גופות, ללא ידיעת בני המשפחות - התעוררה סערה גדולה. יו"ר זק"א, יהודה משי זהב, אמר בראיון ל'בחדרי חרדים', בעקבות הדרישה לפטר את שודד הגופות: "היס סיפר פעם שהוא ניתח יותר מ-60 אלף גופות. אני חושב שזה מספיק... הגשנו בקשה למשרד הבריאות להדיח אותו ואנחנו חושבים שהפעם זה יצליח".

משרד הבריאות מפרסם היום (ב) כי הוא מצוי בעיצומה של תוכנית 'מנוחה בכבוד' שעניינה הטמנת הרקמות שניטלו במסגרת נתיחות לאחר המוות, אשר נערכו במרכז הלאומי לרפואה משפטית (אבו כביר) בין השנים 2000-2011.

עוד בנושא:
'נטרונא' נגד היס: "לא נשקוט עד שחרור האיברים"
שערוריית האיברים: הפגיעה במשפחות הנפטרים נמשכת
הבד"צ נגד היס: "אסור להשאיר חלק לא קבור"
משי זהב: "חשש שנשדדו איברים בפיגוע בקו 2"

בהודעת המשרד נאמר, כי בעקבות הליקויים והמחדלים המנהלתיים שהתגלו בהתנהלותו של המרכז הלאומי לרפואה משפטית, תוך כדי העבודה המקיפה שעורך המשרד במסגרת תוכנית 'מנוחה בכבוד', הורה היום סגן שר הבריאות ח"כ יעקב ליצמן, למנכ"ל משרד הבריאות פרופ' רוני גמזו, לערוך בחינה מעמיקה של ליקויים ומחדלים אלו בכלל, ואת התנהלותו המנהלית והאדמיניסטרטיבית של פרופ' יהודה היס בפרט.

הבדיקה תיערך בתיאום מלא עם לשכת היועץ המשפטי לממשלה.

סגן השר ביקש, כי יועברו לידיו ממצאי הבחינה תוך 30 יום, לרבות המלצות למסקנות אישיות, ככל שיימצא ויהיה צורך בכך.

ל'בחדרי חרדים' נודע, כי בכוונת סגן שר הבריאות לפטר את פרופ' היס. ההערכה במערכת הבריאות היא כי פרופ' היס יסיים את תפקידו המיתולוגי במכון לרפואה משפטית.
ליצמן היס רפואה משפטית גופות מסקנות אישיות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד