כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024

מאיר דגן: "לכפות את גיוס החרדים"

ראש המוסד לשעבר בכנס באוניברסיטת תל אביב: "50% מחיילי צה"ל לא היו מתגייסים בלי החוק" • "הסוגיה הזו היא איום אמיתי על קיומה של המדינה" • "אפשר לכפות על כולם, גם על קבוצות"

מאיר דגן. צילום: פלאש 90
מאיר דגן. צילום: פלאש 90



בכנס משותף שנערך אתמול (ב) באוניברסיטת תל אביב, תחת דגל הגיוס השוויוני ונשיאה בנטל. בו השתתפו מובילי מחאת הפראיירים ויו"ר אגודת הסטודנטים איציק שמולי, השתלח ראש המוסד לשעבר, מאיר דגן, בציבור החרדי ודרש לכפות את הגיוס באמצעות חוק.

"אני מעריך בהערכה גסה ש-50% מחיילי צה"ל לא היו מתגייסים אם לא היה חוק, ולמעשה הם מתגייסים כתוצאה ממורא החוק ומיכולת האכיפה של השלטונות", אמר דגן.

"ואז משמיעים לנו אמירות כמו הקבוצות האלה אי אפשר לכפות עליהם, אפשר לכפות על כולם, אפשר לכפות על קבוצות. אין יכולת היום לממשלה לקבל החלטות פוליטיות. הסוגיה הזו מביאה אותנו לטעמי למצבים שלדעתי הם על סף של איום אמיתי על קיומה של מדינת ישראל".

דגן סיים את דבריו החמורים: "אשמח לתמוך גם בראש הממשלה וגם בשר מופז אם אכן בסופו של יום יביאו לשינוי שיטת הבחירות ולשינוי ב'שירות לכל' לשירות שוויוני יותר של כל אזרחי מדינת ישראל".

דבריו של דגן יצרו סערה גם בציבור החילוני, ועוררו ביקורת רבה על זלזולו במסירותם של חיילי צה"ל, וההערכה שכמחצית מהם לא מעוניינים לשרת בו.
דגן מוסד גיוס בחורי ישיבות חוק טל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 27 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד