כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024

אסון כבד בצפון • זוג חרדי-לאומי ו-6 ילדיהם נשרפו ברכבם למוות • שַׁאֲלִי שְׂרוּפָה בָּאֵשׁ

המשפחה נמחקה: רכב ובו משפחה חרדית-לאומית מהישוב בר יוחאי, איבד את הבלמים, התהפך - ועלה באש • זוג הורים וששת ילדיהם נספו בלהבות • הרופאים: הניצולה בת ה-7 סובלת מחבלות בלבד • "ילדה קטנה רצה לעברי: 'כולם מתו, כולם מתו" • החקירה: המיצובישי עבר טסט לפני שלושה חודשים, ולא התעורר חשש לבעיה בבלמים • הגופות הועברו לבדיקה באבו כביר • תמונות מהזירה

זירת התאונה המזעזעת. צילום: צביקה לבל
זירת התאונה המזעזעת. צילום: צביקה לבל



אסון כבד גבה הערב את חייהם של שמונה בני משפחה אחת בטבריה: רכב מסוג מיני-וואן, בו נסעו תשעה בני משפחה מהיישוב בר יוחאי בגליל העליון, התהפך הלילה (שלישי) לתהום ועלה באש - בתאונה שגבתה את חייהם של שמונה מנוסעי הרכב. רק ילדה אחת מהמשפחה, בת 7, ניצלה.

בשעה 1:25 התקבל דיווח במוקד מד"א מרחב ירדן על תאונת-דרכים קשה בדרך מנחם בגין, סמוך לצומת האולפנה, בטבריה. על פי הדיווח הראשוני, רכב מסוג מיני-וואן איבד את הבלמים ועלה באש.

עוד בנושא:
פינו את הגופות בבזיון. שלוש גופות באמבולנס אחד"
בת ה-7: "ניסיתי להעיר את ההורים שלי, אבל הם לא קמו"
בוקר שחור בישוב בר יוחאי • התושבים מדברים

חובשי 'איחוד הצלה' ומד"א שהגיעו למקום מצאו ילדה בת 7 מחוץ לרכב, כשהיא פצועה באורח בינוני. היא טופלה במקום ופונתה לבית החולים 'פוריה' בטבריה.

לאחר מאמצים רבים הצליחו 'לוחמי האש' להשתלט על הדליקה שפרצה ברכב, ואז גילו לחרדתם כי כל שאר שמונת הנוסעים ברכב נספו. מעדותה של הילדה, שככל הנראה נזרקה החוצה דרך השמשה הקדמית מעוצמת הפגיעה, עלה כי כל הנוסעים ברכב הם בני משפחה אחת - משפחה שומרת מצוות המתגוררת ביישוב בר יוחאי.

ההרוגים הם זוג הורים, בני 42, וששת ילדיהם - בת 17, תאומים בני 16, בת 11, בת 9, ופעוטה בת 3. הילדה בת ה-7, שנפצעה ופונתה כאמור לבית החולים 'פוריה', הועברה מאוחר יותר במהלך הלילה לבית חולים 'רמב"ם' בחיפה, כשהיא בהכרה מלאה עם פגיעות רבות.

"תוך כדי השיחה עם המשפחה נשמעו צעקות"

התאונה אירעה סמוך לגן מיצפור בטבריה, בכביש היורד מצומת פוריה לכיוון העיר. מבדיקה ראשונית של נסיבות התאונה עולה, כי הנהג איבד את השליטה ברכבו, והמכונית פגעה במעקה הבטיחות, הידרדרה לוואדי סמוך - והתלקחה בשדה קוצים שלמרגלות הכביש.

במשטרת צפון מציינים, כי ב'מוקד 100' של המשטרה התקבלה שיחה מאבי המשפחה, שדיווח על תקלה בבלמים ואמר, כי הם נמצאים במהלך נסיעה מצומת גולני לכיוון טבריה.

המוקדנים הודיעו לניידת משטרה מתחנת טבריה על האירוע, ושוטר יצא לכיוון רכב המשפחה. אולם תוך כדי השיחה נשמעו צעקות ורעשים של רכב מתהפך.

השוטר שהוזעק למקום, ראה את הרכב שהתדרדר ועלה באש.

מתנדב זק"א ואיש מירון, צביקה לבל, סיפר ל'בחדרי חרדים' מזירת התאונה: "מדובר באדם נעים הליכות שאני פוגש כמעט מידי יום. קשה מאוד לראות את המנוח, יחד עם בני משפחתו, שרועים אחד על יד השני בתוך שקיות, כשהם ללא רוח חיים.

"יצרתי קשר עם עמית סופר, ראש המועצה האזורית מרום הגליל, שמיד עם קבלת הידיעה המרה דאג לטיפול ראוי לילדה שנותרה גלמודה, ללא אב ואם, וללא אחים ואחיות".

הגולשים מתבקשים להתפלל עבור הילדה רחל אפרת בת יהודית לרפואה שלמה.

צוות זק"א מחוז צפון הגיע לזירת התאונה וטיפל בגופות.

"זה נראה כמו שדה מלחמה, אדמה חרוכה"

אלי לנקרי, בן 52, תושב העיר טבריה, סיפר סיפר לוואלה! חדשות: "בסביבות 1:20 הייתי במיטה וצפיתי בטלוויזיה. לפתע אשתי שומעת צעקות מחרידות וחבטה אדירה. לא הבנו מה קרה.

"כשהוצאתי את הראש מהחלון הבחנתי ברכב בוער. יצאתי מהבית בלי חולצה ורצתי במהירות לרכב. זה נראה כמו שדה מלחמה, אדמה חרוכה. לפתע הבחנתי בילדה קטנה שרצה לעברי ואמרה לי: 'כולם מתו, כולם מתו'. ניסיתי להבין ממנה מה קרה, אבל היא הייתה נורא נסערת ומבולבלת".

לדבריו, "חיבקתי אותה ולקחתי אותה לשוטרים שכבר הגיעו למקום. חזרתי לרכב הבוער, התחלתי לצעוק לעבר האנשים ששכבו שם וכשאף אחד לא ענה הבנתי שכולם מתו.

"ניסיתי לחפש מסביב לרכב אם יש נוסעים שהצליחו להימלט, אבל לצערי רק הילדה יצאה מהרכב. זה אחד המראות הכי מזעזעים שראיתי בחיי. הייתה שם דממה מוחלטת".

"הבלמים היו שחוקים לחלוטין"

מחקירה ראשונית של התאונה הקשה עולה, כי היא נגרמה כתוצאה משחיקה מתמשכת של הבלמים ברכב, שחדלו לפעול. בני המשפחה נסעו ברכב משפחתי מסוג מיצובישי גרנדיס משנת 2007.

על פי החקירה, הרכב עבר טסט לפני שלושה חודשים ואז לא התעורר חשש לבעיה בבלמים.

מפקד אגף התנועה בצפון, סגן ניצב יוסי חתוקאי, מסר כי מחקירה ראשונית של התאונה בטבריה עולה כי המכונית נסעה במהירות גבוהה מ-130 קמ"ש. מבדיקת הרכב עולה, כי הבלמים היו שחוקים לחלוטין. חתוקאי העריך כי המכונית עברה מעל מעקה ההפרדה מבטון, בין הנתיבים בכביש, בשל המהירות הגבוהה ומכיוון שהרכב גבוה יחסית.

לאור פניות מצד מספר כלי תקשורת, הבהירו הבוקר במשטרה כי לעת עתה אין בכוונתם לפרסם את קלטת השיחה עם בני המשפחה רגעים ספורים לפני התאונה, מכיוון שמדובר בקלטת קשה מאוד.

גופות שמונת ההרוגים באסון הועברו לפני מספר שעות לבדיקה במכון לרפואה משפטית באבו כביר.

הילדה ששרדה הועברה לקבלת טיפול רפואי בבית החולים רמב"ם בחיפה. בתום הבירור הרפואי הראשוני בבית החולים, הגדיר הרופא שטיפל בילדה את מצבה כנס רפואי. לדבריו, למרות תוצאות התאונה החמורות, הילדה סובלת מחבלות בלבד, ללא פגיעות קשות בגופה.

ניצולת התאונה נבדקה על-ידי אורתופד ותעבור בדיקת עיניים, עקב חבלה סמוך לעין. לאחר מכן תועבר לאחת ממחלקות הילדים.

בת דודתה של הילדה מלווה אותה והשתיים מסרבות לדבר.

זירת האסון • צילום: צביקה לבל




























זירת האסון • צילום: חדשות 24















הרוגים מזעזע פצועה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 40 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד