י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
ארונו יגיע במטוס פרטי

אבל בציריך: הגאב"ד הראשי הגאון רבי שאול ברייש זצ"ל נפטר

הגאון רבי שאול ברייש זצ"ל מגדולי הפוסקים באירופה והגאב"ד הראשי של ציריך הסתלק לבית עולמו בכניסת השבת בשווייץ, שם היה מאושפז בבית החולים במצב קשה והוא בן 86 בפטירתו • אבל גדול בקהילה בפרט ובאירופה בכלל • הקים את כולל 'ברייש' המפורסם בב"ב ועמד בראשו

אבל בציריך: הגאב"ד הראשי הגאון רבי שאול ברייש זצ"ל נפטר
הגאון רבי שאול ברייש זצ"ל צילום: אלי סגל
אבל בקהילה החרדית בציריך: לפני כניסת השבת דקות לפני השקיעה נפטר לבית עולמו הגאון רבי שאול ברייש זצ"ל, גאב"ד 'אגודת אחים' ציריך שבשווייץ, מגדולי פוסקי אירופה, שהשיב את נשמתו ליוצרה בגיל 86.  
 
מיטתו הובאה לדירה שמתחת ביתו בציריך שם נערכו משמרות תהילים במשך כל השבת. 
 
מסע הלוויה מחר (ראשון) בשעה 9:00 בבוקר מבית המדרש הגדול 'אגודת אחים' בציריך ומשם ארונו יוטס במטוס פרטי לישראל של 120 מקומות לכל המשפחה עקב מחסור בטיסות, עלות הטיסה בעלות של 85 אלף דולר. 
 
ארונו יגיע לישראל בטיסה שתצא בשעה 13:00בצהריים ומסע הלוויה יתקיים בערב בבני ברק מכולל חלקת יעקב ברייש ברחוב יואל 13 בבני ברק, ולאחר מכן ככל הנראה מישיבת 'כוכב מיעקב' טשעבין בירושלים להר המנוחות שם ייטמן בחלקת הרבנים החדשה. 
 
הגר"ש ברייש זצ"ל בעל מחבר הספרים "שו"ת שאילת שאול", התכתב עם כל גדולי ישראל של הדור הקודם והנהיג את הקהילה בצירך עשרות בשנים. 
 
הוא נולד בגרמניה לאביו הגאון רבי מרדכי יעקב ברייש זצ"ל, רבה של דיסבורג שבגרמניה, בבחרותו למד בישיבת חברון ובישיבת בעלזא, בהגיעו לפרק האיש מקדש נשא את בת הנגיד הרב יחיאל בנדיקט ז"ל מבני ברק שהיה ממקימי היהדות החרדית בארץ ישראל. ולאחר חתונתו למד בכולל חזון איש בבני ברק.
הגר"ש ברייש זצ"ל בריקוד עם ספר התורה. צילום: באדיבות המצלם
 
בהכוונת אביו הקים את כולל "חלקת יעקב (ברייש)" בבני ברק ועמד בראשו. כשאביו נחלש והתקשה בתפקיד הרבנות שלו בציריך, הוא עבר לשם כדי לסייע לו. לאחר פטירת אביו בשנת תשל"ז החל למלא את מקומו ברבנות הקהילה.
 
בתקופה האחרונה אושפז במצב קשה מאוד בבית החולים ורבים נשאו תפילה לרפואתו של הגאון רבי שאול בן פעשא, אך נגזרה הגזירה והוא השיב את נשמתו ליוצרה. 
 
בעבר בשנת תשע"ב, אושפז הגר"ש ברייש בישראל בבית החולים 'הדסה עין כרם', אז הרופאים הצילו את חייו והגאב"ד חזר לשוויץ להמשך שיקום בבית חולים מקומי.
 
תהא נשמתו צרורה בצרור החיים. 
הגר"ש ברייש זצ"ל. צילום: יהודה פרקוביץ
הרב שאול ברייש ציריך

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד