כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
הטבח המזעזע שגבה 17 קורבנות

בעקבות המחדל: השריף היהודי הודח מתפקידו

כשנה לאחר הטבח המזעזע שהתרחש בבית ספר בפלורידה על ידי תלמיד לשעבר, בו נרצחו 17 תלמידים ומורים, חמישה מהם יהודים - השריף המקומי הודח מתפקידו בעקבות כשלים שעלו בחקירת תפקוד כוחות המשטרה בשטח 

בעקבות המחדל: השריף היהודי הודח מתפקידו
רויטרס

הסנאט בפלורידה-ארה"ב, הדיח את השריף סקוט ישראל, בעקבות תפקוד המשטרה הלקוי בטבח שביצע צעיר בבית ספר מקומי. ביום רביעי הצביעו מחוקקי המדינה על הדחת השריף היהודי סקוט ישראל מתפקידו.

מושל פלורידה, רון דה סאנטיס, אמר כי יש להשעות את סקוט ישראל בגלל האופן בו הוא ומשרדו טיפלו בטבח בפברואר 2018 בבית הספר התיכון ע"ש מארג'ורי סטונמן דאגלס, בו נרצחו 17 תלמידים ומורים. ביניהם חמישה יהודים.

המחדל העצום התרחש לאחר ששוטר שהיה מחוץ לבית הספר בפלורידה, שבו נרצחו 17 תלמידים ומורים, לא חתר למגע והוא פוטר מעבודתו מיד לאחר האירוע, לאחר שמצלמות האבטחה הוכיחו כי במשך ארבע דקות, עד להגעת כוחות ראשונים למקום - הוא לא עשה דבר כדי לעצור את הטבח הנורא.

ארבעה שוטרים פחדנים הסתתרו בזמן שהרוצח טבח בתלמידים. בנוסף ארבעה שוטרים עמדו מחוץ לבית הספר בזמן שהרוצח טבח, היריות נשמעו מחוץ למבנה, אבל אף אחד מתוך ארבעת השוטרים לא נכנס פנימה כדי לעצור את הטבח. כאמור ביום רביעי האחרון פוטר גם השריף.

הרוצח היה ניקולאס קרוז בן ה-19 שנזרק בעבר מהתיכון שבו מתחנכים כ-3,000 תלמידים, ואחוז גבוה מהם יהודים. הרוצח, תלמיד לשעבר כאמור פתח באש עם רובה חצי אוטומטי, והרג לפחות 17 תלמידים. מאות אחרים נמלטו לרחובות.

היורה, שהיה מצויד במסכת גז ורימוני עשן, הפעיל אזעקת כיבוי אש כדי להוציא את התלמידים מחוץ לכיתות הלימוד, זמן קצר לפני שיסתיים יום הלימודים באחד מבתי הספר הגדולים במדינה, וכשהם יצאו מהכיתות החל לטבוח בהם.

בטבח המזעזע נרצחו חמישה יהודים הי"ד: מידאו פולאק בן 18, עליזה אלחדף בת 14, ג'יימי גוטנברג בת 14, אלכס שכטר בן 19 והמורה סקוט ביגל בן 36.

טבח בבית ספר סקוט ישראל שריף

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד