כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024

תחנת הכוח הפרטית דוראד תספק חשמל לאסם ב-500 מיליון שקל

תספק לאסם 20 מגה וואט במשך 12 שנים; דוראד בונה בימים אלה את תחנת הכוח שלה באשקלון, במתחם קצא"א, המחזיקה ב-37.5% מהתחנה

  • כ"ב אייר התשע"ב
מנכ"ל אוסם גזי קפלן. צילום: יעקב נחומי
מנכ"ל אוסם גזי קפלן. צילום: יעקב נחומי



חברת דוראד ואסם הודיעו על חתימת הסכם, במסגרתו תספק יצרנית החשמל הפרטית כ- 20 מגה וואט לאסם במשך 12 שנה. על פי הערכות, תשלם לדוראד אסם סכום של 480-540 מיליון שקל בסה"כ במשך תקופת החוזה. אסם תצטרף ללקוחותיה הנוספים של דוראד, וביניהם מקורות, משרד הביטחון, כתר פלסטיק ותנובה. על פי הודעת דוראד, מכרה החברה עד כה למעלה ממחצית הספק תחנת הכח שלה, בהספק כ-820 מגה וואט.

דוראד בונה בימים אלה את תחנת הכח שלה באשקלון, במתחם קצא"א, המחזיקה ב-37.5% מהתחנה. בנוסף מחזיקות בדוראד זורלו הטורקית (25%), אדלטק (18.75%) וא. דורי (18.75%). התחנה תורכב מ- 12 טורבינות, המופעלות בגז טבעי, ועוד שתי טורבינות קיטור. עלות ההקמה מוערכת בכ- 4.5 מיליארד שקל. השלמת התחנה מתוכננת לרבעון האחרון של 2013, אך יתכן ותתחיל לפעול באופן חלקי בקיץ 2013.

דוראד חתומה על הסכם לרכישת גז ממאגר תמר בכ-5 מיליארד שקל, הממתין, כמו שאר חוזיה של תמר, לבחינת רשות ההגבלים העסקיים. בעבר חתמה דוראד על חוזה לאספקת עם יבואנית הגז המצרי, EMG. עם זאת, לאור הפסקת הגז המצרי, חתמה דוראד על הסכם עם השותפות בתמר.

מנכ"ל דוראד, אלי אסולין, אמר כי "אנו מחוייבים ללקוחותינו ונעמוד בלוח הזמנים של הקמת התחנה. דוראד תגדיל את ייצור החשמל במדינה ב-7% שיאפשרו לאזרחי מדינת ישראל את הרזרבות הנדרשות לעמידה בעומסי שיא הצפויים בשנים הקרובות".

בתוך כך נודע כי תחנות הכוח של חברת אדלטק במפעל מכתשים אגן ברמת חובב (110 מגה וואט) ואשדוד (55 מגה וואט) חתמה על הסכם המסגרת עם חברת החשמל (PPA), בו תמכור אדלטק את עודפי הייצור של תחנות הכוח לחברת החשמל. התחנות אמורות להתחיל לפעול במחצית 2014. החברה חתמה גם כן על הסכם לרכישת גז טבעי ממאגר תמר, בהיקף כ- 1.2 מיליארד דולר.

עם חתימת ההסכם עם חברת החשמל, מצפה החברה לקבל אישור תעריפי מרשות החשמל ולהמשיך לסגירה הפיננסית לגיוס של כמיליארד שקל לבניית התחנה, בהובלת בנק לאומי. דורון עזרא, מנכ"ל חברות רמת נגב אנרגיה ואשדוד אנרגיה, הבונות את התחנות, מסר כי "אנו מודים לחברת החשמל על שיתוף הפעולה ארוך השנים, ולמשרד האנרגיה והמים ורשות החשמל על שסייעו בידינו לסכם תהליך זה".
תחנת כוח גז מאגר תמר דוראד אסם

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד