י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
טראמפ ימסור "הצהרה דרמטית" • צפו

דיווח: מנהיג דאעש אבו בכר אל בגדדי מת; פוצץ עצמו במהלך פשיטה אמריקנית

דיווחים על כך שצבא ארצות הברית ביצע פעולה צבאית מיוחדת, שבמרכזה נהרג אבו בכר אל-בגדדי, מנהיג דאעש • משרד ההגנה אמר לבית הלבן כי יש להם "אמון גבוה" כי המטרה שחוסלה הייתה בגדדי, "אך אימות נוסף מתבקש" • טראמפ צייץ הלילה בטוויטר: "משהו גדול מאוד קרה"

דיווח: מנהיג דאעש אבו בכר אל בגדדי מת; פוצץ עצמו במהלך פשיטה אמריקנית
מנהיג דאעש אבו בכר אל בגדדי צילום: צילום מסך

דיווחים על כך שצבא ארצות הברית ביצע פעולה צבאית מיוחדת, שבמרכזה נהרג אבו בכר אל-בגדדי, מנהיג דאעש. כך נודע לאתר - Newsweek שדווח על כך לראשונה. הנשיא דונלד טראמפ אישר את המשימה כמעט שבוע לפני שהתרחשה. הנשיא טראמפ צייץ לפני שעתיים, "משהו גדול מאד קרה".

כתב ערוץ אל-ג'זירה בגבול בין טורקיה סוריה, פרסם בחשבון הטוויטר שלו סרטונים כביכול מאזור שבה בוצעה הפעולה האמריקנית נגד אבו בכר אל-בגדאדי בעיירה בארישא. בתיעודים רואים את ההרס בבוקר שאחרי ובלילה את גופת אחד ההרוגים.

עוד דווח היום, כי מסוקים צבאיים אמריקניים טסו מעל אידליב בצפון מערב סוריה. גורם בכיר בפנטגון המכיר את המבצע, ובכיר בצבא סיפר ל- Newsweek כי בגדדי היה היעד של המבצע הסודי ביותר במקום האחרון שנשלט על ידי האסלאמיסטים של דאעש בשנים האחרונות.

גורם בצבא אמריקני אמר כי אל בגדדי נהרג בפשיטה, ומשרד ההגנה אמר לבית הלבן כי יש להם "אמון גבוה" כי המטרה בעלת הערך הגבוה שחובל הייתה בגדדי, "אך אימות נוסף מתבקש".

על פי מרכז המעקב הסורי לזכויות האדם מדווח על תשעה הרוגים בתקיפה האמריקנית באזור העיירה בארישא בפרברי אידליב, בהם גם מנהיג ארגון דאעש, אבו בכר אל-בגדאדי. לפי הדיווח, מסוקים תקפו את הבית שבו ככל הנראה שהה אל-בגדאדי. כך דווח בערוץ הטלגרם של כאן 11.

עוד דווח, כי הערוץ הלבנוני אל-מיאדין המזוהה עם המשטר הסורי, מדווח כי המבצע האמריקני המיוחד שהביא למותו של אל-בגדאדי נמשך יותר משלוש שעות בעיירה בארישא בפרברי אידליב, מדובר באזור שיש בו מטות של ארגונים המסונפים לארגון אל-קאעידה. לפי הכתבת של הערוץ בדמשק, שמונה מסוקים נכנסו למרחב האווירי הסורי משטח טורקיה אחרי שהמריאו מהבסיס הטורקי אינג'ירליק. חמושים, כך נטען, המסוקים פתחו באש מסיבית, אחרי שהסתיימה הפעולה מהקרקע, הותקפו מהאוויר שני בתים באותו אזור.

גם ברשת "פוקס-ניוז" ציטטו גורם צבאי בכיר, שאמר כי "מטרה חשובה מדאעש", ככל הנראה אל-בגדדי, חוסלה בפשיטה. 

לאחר סיום המבצע, צייץ הנשיא טראמפ: "משהו גדול מאוד קרה זה עתה!" הבית הלבן הודיע ​​מאוחר יותר כי הנשיא יצהיר "הצהרה גדולה" ביום ראשון בשעה 9:00 בבוקר שעון וושינגטון.

עוד דווח באתר Newsweek, כי אל-בגדדי נהרג במהלך הפשיטה האמריקנית לאחר שפוצץ חגורת נפץ שנשא על גופו. בכירים בפנטגון אמרו לאתר כי בני משפחתו של אל-בגדדי נכחו במקום בשעת הפיצוץ, וכתוצאה ממנו נהרגו שתיים מנשותיו. ילדים לא נהרגו באירוע.

לפני כחודש פרסם דאעש הקלטה של אל בגדדי, שבה הוא קורא לאנשי הארגון להמשיך במאמציהם בכל החזיתות בהן הם נלחמים. "פעולות נערכות בחזיתות שונות מדי יום", אמר אל-בגדדי בהקלטה, שפורסמה ברשת המדיה של הארגון. הוא ציין כמה יעדים להתקפות, כמו מאלי והלבנט - אזור המזרח התיכון, בעיקר סוריה, לבנון וישראל - אך לא מסר מועדים ספציפיים בהם הם מתכננים לתקוף.

בהקלטה, שאורכה היה כחצי שעה קרא אל-בגדדי לאנשי דאעש "לעשות הכל" כלשונו, על מנת לשחרר את פעילי דאעש ובני משפחותיהם המוחזקים בבתי הכלא ובמחנות. אל-בגדדי שאל בהקלטה: "איך מוסלמים יכולים ליהנות מהחיים?" כאשר נשים מוסלמיות מוחזקות במחנות, להם הוא קרא "בתי כלא להשפלה המנוהלים על ידי צלבנים וחסידיהם השיעים".

לוחמי דעאש מחזיקים בחטופים
 
לפני פסח האחרון פרסם דאעש סרטון של אל-בגדדי, בפעם הראשונה מזה חמש שנים, וזאת לאחר שהופצו דיווחים על מותו. בסרטון הזכיר אל-בגדדי שורה של אירועים שהתרחשו באותו החודש בהם ניצחון נתניהו בבחירות בישראל ב-9 באפריל, הדחת הרודנים באלג'יריה ובסודן ב-2 באפריל וב-11 באפריל בהתאמה, ומתקפת הטרור בסרי לנקה, שאירעה ב-21 באפריל. "אני מתאר לעצמי שאתם מעודכנים שנתניהו קיבל לידיו את ממשלת היהודים", הוא אמר. כל זאת על מנת להוכיח כי הסרטון אכן צולם באותו הזמן וכי הוא עדיין חי.

לוחמי דאעש

גם ביוני 2017 מסר משרד ההגנה של רוסיה כי ייתכן שבהפצצה רוסית באזור א-רקה שבסוריה נהרג אל-בגדדי, אולם בחודשים שלאחר מכן התברר הדיווח הזה כלא נכון.

אבו בכר אל בגדדי חיסול סוריה דעאש צבא ארה''ב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד