י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024

האם קורס נדל"ן יסייע לנו למצוא עבודה באופן מיידי?

עולם לימודי הנדל"ן בישראל הוא כיום עולם מגוון ועשיר יחסית, במסגרתו ניתן למצוא קורסים מסוגים שונים • על מנת להבין האם לימודי נדל"ן זה או אחר יסייע לנו למצוא עבודה באופן מיידי יחסית, יש להגדיר קודם כל באיזה קורס בדיוק מדובר

האם קורס נדל"ן יסייע לנו למצוא עבודה באופן מיידי?
לימודי נדל"ן צילום: pixsabay

אחד מענפי הלימודים הפופולאריים ביותר של השנים האחרונות הוא ענף לימודי הנדל"ן, אשר רק לפני כעשור או שניים כלל לא היה מוכר כתחום לימודים מבחינתם של אנשים רבים. בין אם כתוצאה מהעלייה המתמדת במחירי הנדל"ן בישראל ובין אם כתוצאה מההתפתחות בתקשורת המאפשרת כיום לפעול בשווקים שונים גם מהצד השני של העולם או מכל סיבה אחרת – לימודי נדל"ן הם כיום מצרך מבוקש המוצע באינספור בתי ספר מקצועיים ומכללות ייעודיות, ונצרך על ידי נשים וגברים רבים מדי שנה. בעוד אחד הגורמים הנפוצים כיום בשוק הלימודים לבחירה בתחום זה או אחר הוא שיקולי תעסוקה עתידיים, נשאלת השאלה – האם קורס נדל"ן יאפשר לנו למצוא עבודה בתחום באופן מיידי יחסית?

פעולה כיזמים או עבודה בתיווך נדל"ן – במה מתמקד הקורס?

על מנת להבין האם לימודי נדל"ן זה או אחר יסייע לנו למצוא עבודה באופן מיידי יחסית, יש להגדיר קודם כל באיזה קורס בדיוק מדובר. כאמור, עולם לימודי הנדל"ן בישראל הוא כיום עולם מגוון ועשיר יחסית, במסגרתו ניתן למצוא קורסים מסוגים שונים. חלק מאותם קורסים עוסק, למשל, ביזמות נדל"ן ובדרכי הפעולה הרצויות עבור יזמים ומשקיעים בתחום. קורסי נדל"ן אחרים עוסקים דווקא בתחומי עיסוק מוגדרים ומסוימים בתחום, וספציפית במקצוע של תיווך נדל"ן.

על מנת להבין מהם סיכויינו למצוא עבודה באופן מידי יחסית כתוצאה מההרשמה לקורס יש להתחשב במסלול הלימודים בו בחרנו. קורס תיווך (הנחשב לחלק מלימודי נדל"ן בארץ),  לדוגמה, מציע אפשרויות תעסוקה מידיות, לעיתים אפילו כבר במהלך הקורס עצמו. ענף תיווך הנדל"ן הוא ענף פעיל ותוסס בישראל, ולא חסרה בו עבודה (גם ובמיוחד כיום). קורס נדל"ן המכין את התלמידים לקראת הבחינה של רשם המתווכים (בחינה אשר מעברה הוא תנאי לקבלת רישיון תיווך רשמי מטעם רשם המתווכים בישראל) הוא קורס פרקטי ביותר במובן זה, המציע ממש לרכוש מקצוע ולהתחיל לעסוק בו מידית. עוד בטרם ניגשים לבחינה כבר ניתן להתחיל לחפש חברות וסוכנויות תיווך נדל"ן להתמחות בהן, ולתכן תחילת עבודה מידית כמה שיותר מהר. במובן זה, מדובר בלימודים מתומצתים ומהירים יחסית המעניקים לנו כלים מידיים למציאת תעסוקה בעולם הנדל"ן.

קורס יזמות נדל"ן וקורסים משולבים

סוג נוסף ופופולארי יחסית של קורסי נדל"ן הם קורסים מתחום היזמות, תוך התמקדות בפעילות היזם בעולם הנדל"ן. ניתן למצוא סוגים שונים של קורסים כאלו, דוגמת קורס המיועד ליזמים המעוניינים לפעול בשוק הנדל"ן האמריקאי, אך הרעיון הכללי בכולם דומה – רכישת הידע, הכלים והתרגול הנדרשים על מנת לפעול וליזום בעולם הנדל"ן, בצורה אשר תהיה באמת מחושבת ומושכלת, כזו בעלת סיכויים טובים להצליח ולא הימור פרוע...

במקרה של קורסים המתמקדים ביזמות נדל"ן, תחילת התעסוקה הפרקטית עשויה להיות מעט פחות מידית מאשר במקרה של קורס המכין לקראת הנפקת רישיון תיווך, אך לא מדובר כאן בכלל ברזל – לא מעט יזמים נרשמו לקורס יזמות נדל"ן כבר לאחר שהחלו לפעול בתחום, ולמדו את הקורס תוך כדי פעילות. עבור מי שאינו מגיע מהתחום ואינו פעיל בעולם היזמות, ייקח מעט יותר זמן להתחיל לפעול בשוק ולהרוויח.

בהקשר זה מעניין להכיר את הקורסים המשולבים שמציעים בתי ספר המתמחים בלימודי נדל"ן (דוגמת האקדמיה לפיננסים). קורסים אלו משלבים בין רישיון תיווך לבין יזמות נדל"ן, ומציעים את שני המסלולים גם יחד, בקורס אחד. במקרה זה, הכלים שמקבלים התלמידים מגוונים ורבים יחסית, והאפשרויות להתחיל ולפעול באופן מיידי יחסית רבות במיוחד.

שווה בדיקה...

לימודים ותעסוקה נדל"ן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד