י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

קופת גמל להשקעה – המסלול החם ביותר

מגוון האפשרויות וריבוי המסלולים השונים העומדים לבחירתנו בכל הנוגע לאפיקי ההשקעה והחיסכון בהם נפקיד את כספנו עלולים להיות מבלבלים עבור רבים • מהן קופות גמל להשקעה ומהם המאפיינים ההופכים אפיק זה לאטרקטיבי ופופולארי כל כך?

קופת גמל להשקעה – המסלול החם ביותר
קופות גמל להשקעה צילום: pixsabay

מגוון האפשרויות וריבוי המסלולים השונים העומדים לבחירתנו בכל הנוגע לאפיקי ההשקעה והחיסכון בהם נפקיד את כספנו עלולים להיות מבלבלים עבור רבים. אינספור כלים פיננסיים שונים ומסלולי השקעה/חיסכון שונים שמציעים בנקים, בתי השקעות וגופים רלבנטיים נוספים משאירים רבים עם תחושת בלבול וחוסר אונים, ותעשיית היועצים הפיננסיים למיניהם פורחת, בהתאמה. אחד המסלולים ה"חמים", הפופולאריים והמומלצים ביותר כיום בהקשר זה הוא זה של קופות גמל להשקעה. מהן קופות גמל להשקעה ומהם המאפיינים ההופכים אפיק זה לאטרקטיבי ופופולארי כל כך?

אפיק השקעה וחיסכון ארוך טווח, גמיש ונזיל

נתחיל בהבהרה כי קופת גמל להשקעה מהווה אפיק חיסכון והשקעה ארוך טווח, כזה בו ניתן לצבור כספים והפקדות לאורך שנים ועשרות שנים קדימה, למשל במטרה ליצור חיסכון משפחתי ארוך טווח או חיסכון בו נוכל להשתמש בגילאי הפרישה. עם זאת, ובניגוד לאפיקים ארוכי טווח אחרים, במקרה של קופת גמל להשקעה מדובר באפיק גמיש ונזיל. כלומר, ניתן למשוך את הכספים שנצברו בקופת הגמל להשקעה בכל שלב, ואין צורך לחכות מספר שנים (כמו באפיקים מקבילים אחרים) או אפילו עד לגיל הפרישה (כמו במקרה של חסכונות פנסיוניים שונים).

כאן הנקודה לציין כי הכספים אותם אנו מפקידים מדי שנה בקופת הגמל להשקעה (בכל קופה ניתן להפקיד סכום של עד כשבעים אלף שקלים מדי שנה) יהיו פטורים ממס עבורנו, אך במידה ונהיה מעוניינים לנצל את הנזילות של קופת הגמל ולמשוך את הכסף או את חלקו בטרם הגענו לגיל הפרישה, נהיה מחויבים בתשלום של מס רווח הון (מס על הרווחים שצברה הקופה במהלך השנים בהן הייתה פעילה), אך אין בכך כל חידוש או עובדה יוצאת דופן – מרבית החסכונות ארוכי הטווח המאפשרים משיכה מוקדמת של הכספים מחייבים אותנו בתשלום מס רווח הון על פי חוק.

במידה ומושכים את הכספים שהצטברו בקופת הגמל להשקעה רק בגיל הפרישה, נהנים מפטור מלא ממס. כלומר, קופת גמל להשקעה היא למעשה חיסכון פנסיוני לכל דבר ועניין, אך ורק במידה ואנו מעוניינים בכך (במקרים בהם אנו אכן מעוניינים להמתין עם משיכת הכספים עד להגיענו לגיל הפרישה). גמישות זו מהווה את אחד המאפיינים המרכזיים ההופכים את קופות הגמל להשקעה לפופולאריות כל כך בישראל בשנים האחרונות.

חיסכון משפחתי ומעבר בין ערוצים

יתרונות משמעותיים נוספים הם העובדה כי קופת גמל להשקעה עשויה לשמש במקרים רבים כחיסכון משפחתי – כבר ציינו כי מותר להפקיד בקופה זו עד ל 70 אלף שקלים מדי שנה, אך ניתן לפתוח קופת גמל להשקעה עבור כל אחד מבני המשפחה, וכך להכפיל סכום זה במספר הנפשות במשפחה. זה מאפשר ליצור חיסכון משפחתי ארוך טווח בתנאים נוחים וגמישים.

בנוסף, גם המעבר בין ערוצים ואפיקים שונים מתאפשר ביתר קלות ובתנאים נוחים במקרה של קופות גמל להשקעה, לרוב ללא עמלות ועלויות מיוחדות.

קופות גמל השקעה פיננסית חיסכון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד