ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
"מחדלי חקירה"

מתנדב מד"א שהואשם בגניבת כסף מדירת חולה - זוכה

מתנדב מד"א שהגיע לפני למעלה משנה וחצי לבית משפחה בבני ברק בעיצומה של השבת בגלל חשש של התייבשות פעוטה, חשוד כי חזר למקום וגנב סכום כסף • היום הוא זוכה מאשמה • "תיק שהחל לפני כשנה וחצי בקול תרועה רמה, מסתיים הבוקר בזיכוי מלא של הנאשם"

מתנדב מד"א שהואשם בגניבת כסף מדירת חולה - זוכה
מתנדב מד"א החשוד בגניבה צילום: המצלם

למעלה משנה וחצי לאחר שנעצר והוגש נגדו כתב אישום, הפרקליטות חזרה בה נוכח טיעונים שהעלה פרקליטו של הנאשם עו"ד ליאור פרץ בהליך המשפטי.

בליל שבת לאחר חצות, בחודש תמוז תשע"ח הורים לפעוטה בת שלושה חודשים חששו כי היא התייבשה והזעיקו את מד"א לביתם בבני ברק. הצוות הרפואי כלל נהג וחובש מלווה, פינו את הפעוטה בליווי הוריה לבית החולים. "באמבולנס, לאחר שהחלו לנסוע לכיוון בית החולים שניידר, כלתי אמרה לבן שלי 'יואוו, שכחתי לנעול את הדלת של הבית', ולא חשבה לרגע שיש לחשוש", אמרה ל'בחדרי חרדים' לאחר הפריצה.

אלא ששעות ספורות לאחר מכן חזר האב לבית וגילה כי פורץ נכנס לדירה וגנב סכום של כ-2,000 שקלים, אותם בני הזוג חסכו לתשלום עבור שכר דירה. מצפייה במצלמות האבטחה של השכן, כפי שפורסם לראשונה ב'בחדרי חרדים', עלה החשד כי החובש מלווה חזר לבניין לאחר מספר שעות - כשהוא לבוש במדים של מד"א, לא לפני ששם כפפות על ידיו. דקות ספורות לאחר מכן נראה החשוד עוזב את הבניין ברחוב הרב קוק בבני ברק, כשהוא לכאורה מכניס דבר מה לכיסו.

בני המשפחה סירבו להתלונן למשטרה מחשש שזה לא על פי ההלכה, אך המידע הועבר למשטרת מרחב דן ושם נפתחה חקירה. לאחר שצפו במצלמות האבטחה, עלו על זהותו ובעזרה ושיתוף של הנהלת מד"א הוא נעצר עם הגעתו למשמרת.

החשוד בחקירתו הכחיש את המיוחס לו, אך השופט שמאי בוקר מבית משפט השלום בתל אביב האריך את מעצר החשוד תוך שהוא מציין "הבאתי בחשבון את העובדה כי לחשוד, שהוא מתנדב מד"א, יש עבר בעבירות רכוש, ועל כן לא מצאתי לבדוק עתה את שחרורו למעצר בית".

"הוא פתח את המגירה ובה אלפי שקלים שחסך לתשלום שכר דירה, וגילה שזה נעלם. הוא אברך כולל, לא קונה מותרות, אין לו דירה משלו, כל שקל חשוב לו" אמרה אמו ל'בחדרי' לאחר אותה שבת, "מבחינתנו, שיחזיר את הכסף ושהמשטרה לא תעשה לו כלום. הבן שלי חייב את הכסף הזה".

עו"ד ליאור פרץ שמייצג את החשוד העלה טיעונים שונים בפני בית המשפט במהלך ניהול התיק, והבוקר (ראשון), הפרקליטות החליטה לחזור בה מכתב האישום והמתנדב מד"א זוכה מהעבירה.

מהפרטים שהגיעו ל'בחדרי חרדים' עולה כי לאור קשיים ראייתיים וחשיפת מחדלי חקירה שעלו מחומרי החקירה, ביקש עו"ד ליאור פרץ להסיר את החיסיון בתיק ולחשוף את המקור המודיעיני ופעילותו בזירה, ובית המשפט קיבל את הבקשה. אולם בפרקליטות החליטו לא לחשוף את המקור ובשל כך כאמור חזרו בהם מכתב האישום.

עו"ד ליאור פרץ

"תיק שהחל לפני כשנה וחצי בקול תרועה רמה, מסתיים הבוקר בזיכוי מלא של הנאשם" אמר עו"ד ליאור פרץ ל'בחדרי חרדים' נוכח הזיכוי. "כבר בתחילת הדרך טענתי שהתיק הזה מלא בקשיים ראייתיים ומחדלי חקירה, וככל שחלף הזמן הדברים קיבלו אישוש במסגרת עיון ולימוד מעמיק ויסודי של חומרי החקירה".

עו"ד פרץ אומר כי "מחד, זיכוי הנאשם מהווה עבורי סיפוק אישי ומקצועי, אך מנגד קשה להתעלם מהעוול הקשה שנעשה לנאשם שנאלץ לשהות משך תקופה ארוכה במעצר מאחורי סורג ובריח ובהמשך בתנאים מגבילים, כשבנוסף לכך קיבל 'כתף קרה' והתנערות מוחלטת כלפיו בכל התקופה האמורה מצד הנהלת מד"א, הארגון בו התנדב בהצלת חיים משך מספר שנים. אני תקווה, שכעת כשהעננה הפלילית שריחפה מעל לראשו הוסרה ונוקתה כליל, יוכל מרשי לשוב ולהתנדב במסגרת ארגוני ההצלה".

בארגון מגן דוד אדום שיתפו פעולה עם המשטרה ואף סייעו למעצרו. בנוסף, התנדבותו בארגון הופסקה מיידית.

פריצה לדירה מתנדב מד"א זיכוי מכתב אישום עוד ליאור פרץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד