י' סיון התשפ"ד
16.06.2024
"עודדו חייכו צילמו וצחקו"

מכות וגידופים: האנטישמי הגיע לציון ותקף

גוי אנטישמי הגיע לציון של ה'צמח צדיק' באוקראינה והחל לתקוף באלימות את הנוכחים במקום תוך שהוא משמיע אמירות אנטישמיות • המשטרה הגיעה למקום לאחר שהוא נמלט

מכות וגידופים: האנטישמי הגיע לציון ותקף
האנטישמי שתקף צילום: באדיבות המצלם

חרדי שנמצא בעיירה ויז'ניצא שבאוקראינה, הותקף על יד ציון ה'צמח צדיק', מקום מנוחתו של האדמו"ר הראשון לשולשלת ויז'ניץ, הרב מנחם מנדל הגר זי"ע שהיום חל יום ההילולא שלו.

החרדי שהותקף סיפר ל 'בחדרי חרדים', כי הוא הותקף על ידי אנטישמי שיכור שצרח קללות נגד יהודים שנמצאים באוקראינה. בנוסף למכות, הוא חטף כובע לבחור חרדי שהיה במקום, וכשאחד האנשים ביקש את הכובע חזרה ממנו, הוא חטף את הכובע שלו גם וברח, וזה אחרי מכות ובעיטות, כשכל העובדים באזור והשכנים ראו את זה, הם "עודדו חייכו צילמו וצחקו".

אחד מהאנשים במקום סיפר ל"בחדרי חרדים", כי הכל החל על ידי שיכור אנטישמי מקומי שנכנס לתוך בית הכנסת אורחים באמצע סעודה שם שהו כמה תלמידי ישיבה. תחילה הוא נכנס פנימה רק כדי לצלם ולהסריט, אך תוך זמן קצר חטף את כובעו של אחד התלמידים.

משניסה בעל המקום להשיב את הכובע לבעליו. חטף השיכור בכוח את כיפתו. ותוך זמן קצר גם את מגבעתו. האחראי התעשת וצילם מיד את התוקף ורכבו. משראה זאת הגוי שהלה צילם את רכבו במטרה לתפסו, רדף לעברו במהירות בכדי לשבור את המצלמה ללא הצלחה.

הוא החל להכותו תוך שהוא מפטיר קללות אנטישמיות ברורות. לכו מכאן זאת אדמה שלי... יהודים מלוכלכים... וכן הוציא כמה פעמים צלב מבגדו וצרח והיכהו שוב על כך שלא רצה להכיר בו ולהסתכל על זה...

חלק מההתעללות היה מול עיני המבקרים החסידים ששהו במקום. המשטרה הגיעה כעבור חצי שעה ולקחה עדות מהנוכחים במקום וכן תמונות וסימני זיהוי של הנהג האנטישמי.

יש לציין שככל הנראה התוקף לא גר באיזור. ויש לרכבו לוחית זיהוי פולנית.

אנטישמיות אוקראינה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד