י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
צפו בתיעוד

הגר"פ אייזנטל הלהיב את התלמידים עם סיפורי ברדיטשוב

בהשתתפות מאות תלמידים: ה'משפיע' החסידי הגה"ח רבי פנחס אליהו אייזנטל ערך סעודת הילולא לכבודו של הרה"ק רבי לוי יצחק מברדיטשוב זיע"א • בתפריט: לימוד 'קדושת לוי', סיפורי ברדיטשוב ויין מבורך • צפו

הגר"פ אייזנטל הלהיב את התלמידים עם סיפורי ברדיטשוב
הגר''פ אייזנטל בהילולת הרבי מברדיטשוב צילום: באדיבות המצלם

המוני תלמידים מרחבי הארץ השתתפו בסעודת ההילולא המסורתית שעורך מדי שנה המשפיע הגאון החסיד רבי פנחס אליהו איזנטל לכבוד הרה"ק רבי לוי יצחק מברדיטשוב זיע"א, שלתורתו ומשנתו קשור הרב אייזנטל מאוד.

במשך שנותיו כמשפיע ומשגיח רוחני, הגר"פ אייזנטל העמיד תלמידים רבים, בישיבת 'נזר התורה', בישיבת שומרי אמונים ובקרב חסידי סלונים אליה משתייך הגר"פ. כמו כן, הגר"פ אייזנטל מדריך קבוצות של אברכים ובעלי-בתים הסרים למרותו ומושפעים על ידו בעבודת השם. בפני האברכים הללו מוסר הגר"פ אייזנטל שיעורים קבועים בערים בני ברק, ביתר עילית, ירושלים וערים נוספות.

דרכו הרוחנית של הגר"פ אייזנטל והדרכותיו בענייני חינוך - גורסות חינוך בדרכי נועם, בימין מקרבת ותוך הבנה עמוקה לנפש הדור הצעיר וצרכיו. את עיקר משנתו והשראתו שואב הגר"פ מהספר 'קדושת לוי' שחיבר סניגורן של ישראל מברדיטשוב, אשר אל דמותו, כאמור, קשור הרב אייזנטל במיוחד ושיעוריו העמקניים, המורכבים מכל מקצועות התורה - מבוססים לאורו של הצדיק מברדיטשוב.

הגר"פ אייזנטל נוהג ללא גבאים, והקשר שלו עם מאות התלמידים מרחבי העולם - הוא קשר בלתי אמצעי, כאשר לדברי התלמידים, "כל אחד מרגיש אצלו כמו בן יחיד".

באור ליום חמישי האחרון כ"ה בתשרי, ערך הגר"פ כדרכו בקודש את סעודת ההילולא לכבוד סניגורן של ישראל. הרב נוהג מדי שנה להזמין את מאות תלמידיו אל סוכתו הרחבה בשכונת רמת שלמה בירושלים, שנותרת על תילה עד לאחר היארצייט - על מנת לארח את הסעודה בין כותלי הסוכה. אולם השנה, עקב העובדה שציבור המשתתפים הולך וגדל, נערכה הסעודה באולם בשכונת רמת שלמה.
בין הקהל נצפו תלמידיו הרבים של הרב, בהם תלמידי חכמים דגולים, מרביצי תורה, לצד אנשי עסקים, עיתונאים ועורכי דין הקובעים עתים לתורתם במסירות בהדרכתו של הגר"פ אייזנטל.

במשאו המרכזי, שהיה מורכב מיסודות בתורתו של סניגורן של ישראל - אמר הגר"פ אייזנטל: "פעם השתתפתי בחתונת בנו של אחד מקרובי משפחתי, שנמנה עם חסידי חב"ד. בסוף החתונה, כשהוא מגולף כדבעי, שאל אותי קרוב המשפחה בדמעות שליש: 'מתי כבר יבוא המשיח, אבל באמת?'... אמרתי לו: 'תגיד לי, אתה רוצה שהמשיח יבוא ואתה תישאר בצד?' הקרוב אמר לי: 'בוודאי שלא!' אמרתי לו: 'אז בדיוק כמוך - יש עוד כמה יהודים שעליהם הקדוש ברוך הוא לא מוותר. צריך לקרב גם אותם, כדי שהקדוש ברוך הוא ישלח לנו את המשיח' ".

וסיכם הרב אייזנטל: "אני מבקש מכל אחד ואחד שנמצא פה - לעשות הכל כדי לקרב יהודים לתורה. כל יהודי שמתקרב לאידישקייט - מקרב את ביאת המשיח. לא צריך ללכת לצפון תל אביב. כל יהודי שאתה רואה ברחוב, ואתה נותן לו מילה טובה, 'ווארט' טוב - אתה מקרב אותו ליהדות, וכך אתה מקרב את ביאת המשיח. ואם הוא קרוב ליהדות - אז הוא נהיה בזכותך עוד יותר קרוב לריבונו של עולם".

לקראת סיום סעודת ההילולא, העניק הגר"פ אייזנטל בקבוקי יין מבורכים מ'נוי סוכה' ששכנו בסוכתו לאורך חג הסוכות. הרב הכין מאות בקבוקים כאלה, שעיטרו את סוכתו במהלך ימי החג - על מנת שיחולקו בהילולת הצדיק לברכה ולהצלחה.

את האירוע כיבד בנוכחותו הראב"ד הגאון רבי נפתלי נוסבוים, מפוסקי הדור, ידידו של הגר"פ, שנשא דברים בזכות זיכוי הרבים ונשיאת שיעורי תורה ברבים, וחיזק את מפעלותיו של ידידו הרב. כמו כן השתתף ח"כ עשראל אייכלר, גיסו של הגר"פ אייזנטל.

ברדיטשוב הילולא יום הילולא

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד