י"ג אייר התשפ"ד
21.05.2024
"למה המשטרה ישבה ושתקה?"

קיצוני 'הפלג' חסמו את דרכו של אוטובוס החיילים

קבוצת חיילים שהגיעו היום באוטובוס להכיר את המגזר החרדי בעיר אלעד, נתקלו בחסימת הכביש על ידי קיצונים המשתייכים לפלג הירושלמי שמחו על שיתוף הפעולה עמם | "זה פשוט עצוב שזה הרושם שקיבלנו דווקא בזמן שבאנו לערוך היכרות עם הציבור הזה", אמר אחד החיילים ל'בחדרי'

קיצוני 'הפלג' חסמו את דרכו של אוטובוס החיילים
הפלג הירושלמי חוסם כביש. אילוסטרציה צילום: גילי יערי, פלאש 90

עשרות חיילים שהגיעו לביקור בעיר אלעד 'נלכדו' בהפגנה שנערכת על ידי אנשי 'הפלג הירושלמי'. "תפסיקו לקלקל לנו את הבנים והבנות" קרא אחד המפגינים שהתיישב על הכביש וחסם את דרכו של האוטובוס.

מנהלת החרדים הצבאית, שהינה הגוף המטכ"לי האמון על גיוס ושירות החרדים בצה"ל, ארגנו לחיילי המדור הפסיכוטכני בלשכת הגיוס תל השומר, סיור היכרות עם העולם החרדי, כשבמהלכו ביקרו בבני ברק ובאלעד.

בעקבות פרסום אמש (מוצ"ש) כי במהלך ביקורם הם אמורים לבקר בישיבת 'בית שמעיה', פרסום שהתברר כשגוי, עורר את זעמם של הקיצוניים. בעקבות הפרסום, הגיעו מפגינים לישיבה בשעות הצהרים, אך לא מצאו נגד מי להפגין.

אולם, כשהגיעו החיילים לאלעד להמשך הסיור, הם הופתעו לגלות כי קבוצה של כמה עשרות מ'הפלג הירושלמי' חוסמים את האוטובוס, קוראים לעברם קריאות גנאי ואף משליכים חפצים לעברם. המשטרה שהייתה במקום לא הצליחה להשתלט על הבלגן, רק לאחר שעה ארוכה של המתנה, הצליחו השוטרים לחלץ את האוטובוס מאלעד עם החיילים לדרכם, לעבר בסיס תל השומר.

אחד החיילים שהיה במקום אמר ל'בחדרי חרדים', "זה פשוט עצוב שזה הרושם שקיבלנו דווקא בזמן שבאנו לערוך היכרות עם הציבור הזה". הוא הוסיף, "אני אישית הכרתי קצת את העולם החרדי, אך לא חשבתי שישנם כאלה שמסוגלים לדברים כאלה. איפה האהבת ישראל שלהם?".

אחד מעוברי האורח שנכח במקום אמר אף הוא ל'בחדרי', "זה מקומם שאנשים שבאים להכיר את העולם החרדי, שהוא עולם כה עשיר ומגוון, רואים דווקא את הצדדים המכוערים וכל זאת הודות לקבוצת נערי שוליים". לדבריו, מה שחרה לו אף יותר, הייתה העובדה שהשוטרים שנכחו במקום לא עשו כלום על מנת לפזר את המפגינים. "30 חיילים, ילדים בני 18, מוחזקים כבני ערובה בתוך האוטובוס תוך שמשליכים לעברם חפצים וקוראים להם קריאות גנאי. למה המשטרה ישבה ושתקה? למה?".

ממנהלת החרדים הצבאית נמסר בתגובה ל'בחדרי חרדים', כי "במסגרת תפקידה של מנהלת החרדים הצבאית האמונה על שירות החרדים בצה"ל בהיבטי מדיניות, הכשרות והליך הגיוס, המנהלת מקיימת קשר שוטף עם המגזר החרדי באמצעים שונים, בין היתר מתקיים קשר עם מוסדות חינוך חרדיים שונים.

ככלל, צה"ל אינו מגייס תלמידי ישיבות חרדיות. אלא מלש"בים חרדים שאינם במעמד 'תורתו אמונתו' בלבד ועל כן המנהלת אינה עורכת ביקורים בישיבות לצרכי גיוס.

בניגוד לפרסומים, התקיים היום (ראשון) יום עיון מטעם המנהלת להעמקת ההכרות עם המגזר החרדי עבור האחראים על תחום האבחון הפסיכוטכני בלשכות הגיוס של צה"ל. יום העיון לא נערך בישיבה עצמה, ולא לאנשי מנהלת החרדים הצבאית שבכלל שהו בסיור בפלגת "חץ" החרדית בגבול לבנון.

נציין, כי תוכן יום העיון שפורסם בחשבון הטוויטר של ישראל כהן אינו מתוקף ונפלו בו טעויות, על כן הפרסום שגוי.

מנהלת החרדים הצבאית הפלג הירושלמי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד