י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
"הייתי ממש שותף של אבא בשו"ת"

מה שאל נשיא המועצת את הגר"ד. צפו בוידאו

לקראת הילולת מרן: בעל ה'הלכה ברורה' הגר"ד יוסף בביקור במעונו של נשיא המועצת, נשאל על ידו מדוע קרא לספרו 'יחווה דעת' ולא 'יביע אומר' • צפו בתשובתו

מה שאל נשיא המועצת את הגר"ד. צפו בוידאו
הגר"ד יוסף בביקור אצל נשיא המועצת הגר"ש כהן צילום: באדיבות המצלם

חבר מועצת חכמי התורה הגר"ד יוסף בעל מחבר ספר 'הלכה ברורה' וראש ביהמ"ד 'יחווה דעת' ביקר במעונו של הגר"ש כהן נשיא מועצת חכמי התורה, להזמינו לסעודת ההילולא הגדולה למרן הגר"ע יוסף זיע"א.

במהלך השיחה שיבח נשיא המועצת את הגר"ד יוסף על הרבצת התורה והמשכת דרך אביו בהלכה ובהעמדת התורה על תילה.

בסיום שאל ראש הישיבה את בעל ה'הלכה ברורה' בחיוך, "למה כבודו קרא למוסדות יחווה דעת ולא יביע אומר", ועל כך סיפר הגר"ד על הימים והלילות בהם ישב עם אביו מרן זצ"ל על ספרי יחווה דעת.

"הייתי בגיל שבע עשרה, אבא שלי היה נותן ברדיו שאלות ותשובות ואז כתב את יחווה דעת חלק א'. הייתי נער צעיר, ואז כשבא לכתוב חלק ב' הוא כתב תשובות ואני הייתי צריך לעבוד על המכונת כתיבה, לקחתי את התשובות ועבדתי בעצמי, הייתי עושה מה שביקש אבל הייתי כותב בעצמי בצורה אחרת והייתי אומר לו תבחר יש כאן את שלי ואת שלך. הייתי לומד הרבה ראשונים אז הוספתי דברים, והיה בדרך כלל בוחר את שלי", סיפר הגר"ד.

הוא הוסיף והסביר לנשיא המועצת, "הייתי ממש שותף של אבא בשו"ת יחווה דעת, השקעתי בו את כל החיים שלי לכן בהוראת אבא קראתי בשם הזה גם למוסדות שלי שב"ה יושבים שם מאות אברכים תלמידי חכמים מופלגים ועמלים בתורה".

נשיא המועצת בירכו בהמשך הרבצת התורה ואמר בחיוך "יום ליום יביע אומר ולילה ללילה יחווה דעת, לא רק לילה. גם יום וגם לילה מרביצים תורה ביחווה דעת".

חכם שלום כהן הרב דוד יוסף הרב עובדיה יוסף

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד