י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
סאגת 'מעלות התורה' > פרסום ראשון

הראשל"צ מתגייס לטובת 'מעלות': "מי יתן יד לחורבן הבית הגדול הזה"

לאחר שחשפנו את הסאגה שמאיימת על המשך קיומה של ישיבת 'מעלות התורה' הירושלמית, הראשל"צ ורבה של ירושלים מפרסם מכתב מיוחד, בו הוא מותח ביקורת קשה על משפחת רייכמן וויסלובסקי וקובע כי "יש להביא את הדברים בפני דייני ישראל" • המכתב המלא בפרסום ראשון

הראשל"צ מתגייס לטובת 'מעלות': "מי יתן יד לחורבן הבית הגדול הזה"
הגרש"מ עמאר צילום: באדיבות המצלם

חשיפת 'בחדרי חרדים' - פרסום ראשון: לאחר שחשפנו ב'בחדרי חרדים' את הדרמה המתחוללת סביב מבנה ישיבת 'מעלות התורה', אותה הקים הגר"ש אוירבך זצ"ל, לאחר שמנהל הישיבה לשעבר משה וויסלובסקי יחד עם משפחת רייכמן דורשים את סגירתה, בגלל תביעת חוב, שלטענתם עומדת כנגד סכום התרומה של בנין הישיבה, כעת אנו חושפים בפרסום ראשון ב'בחדרי חרדים', כי התמיכה ב'מעלות התורה' ועמדת ראש הישיבה, תוך הבעת הזעזוע מפעולותיהם של מנהל הישיבה לשעבר משה וויסלובסקי ומשפחת רייכמן שאביהם תרם את בנין הישיבה, חוצה את גבולות הגיזרה של רבני 'הפלג הירושלמי'.

לידי 'בחדרי חרדים' הגיע מכתב של הראשון לציון ורבה של ירושלים, הגרש"מ עמאר, בו הוא מביע זעזוע נגד הכוונה לסגור את ישיבת 'מעלות התורה', "מי יתן יד לחורבן הבית הגדול הזה". הראשל"צ אף מדגיש במכתבו כי הוא לא מכיר את המו"מ וטענות הצדדים, אך קובע כי יש להביא את הדברים בפני דייני ישראל.

מכתבו המלא של הראשל"צ כפי שנחשף לראשונה ב'בחדרי חרדים': "הצטערתי לשמוע שיש מחשבה לפנות את הישיבה הגדולה "מעלות התורה" שאותה ייסד והקים גאון ישראל רבינו שמואל אויערבאך זצוקללה"ה וזיע"א, אשר הקימה בעשר אצבעותיו ועמד בראשה כל השנים עד שעלה לישיבה של מעלה (אשר גם זה היה בתוך הישיבה)".

"ות"ל הצמיחה פירות ופירי פירות יפים ומתוקים, וממשיכה בהצלחה רבה להעמיד תלמידי חכמים יראי השם העמלים בתורתם יומם ולילה".

"אין לי מושג על המו"מ והטענות, ולא שמעתי מכל זה מאומה, אך בכל כהאי גוונא יש להביא הדברים לפני דייני ישראל, וידרשו ויחקרו היטב לאמת הדברים וכתורה יעשו, להוציא האמת לאור בעזרת השם יתברך".

"ומי יתן ידי לחורבן הבית הגדול הזה ה' ירחם. בברכת התורה ובברכה נאמנה, הרב שלמה משה עמאר", כך במכתבו.

כזכור, 'בחדרי חרדים' חשף שורה ארוכה של מכתבים מגדולי רבני 'הפלג הירושלמי' - אחיו של הגר"ש אוירבך זצ"ל, בהם הם מביעים את תמיכתם הבלתי מסויגת בעמדת רבני הישיבה כיום, תוך מתיחת ביקורת נוקבת נגד רייכמן וויסלובסקי החפצים לסגור את הישיבה ע"י הליכה לערכאות וסירובם לדון בדין תורה, דבר שכזכור גרר איום מצד ביה"ד של העדה החרדית, לפסוק נגדם כי הם ״לא צייתי דינא".

הגר"ע אוירבך פסק במכתבו נגד רייכמן וויסלובסקי כי "חל איסור חמור לבצע כל פעולה לפני שמתדיינים בבי"ד". הגרא"ד אוירבך אף התבטא במכתביו בחריפות רבה כשכתב על רייכמן וויסלובסקי כי הם "מתנהלים כאנשי רחוב", וכי "במעשיהם הם גורמים לחילול השם". הגרא"ד אף קבע כי ישיבת מעלות התורה כיום, מהווה המשך לישיבה מקדמת דנא, על רבניה ותלמידיה.

 

מעלות התורה הגרש"מ עמאר מכתב תמיכה הגר''ש אוירבך

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד