י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
המרצה החרדי מספר

מה עומד מאחורי הפגנות 'הפלג' נגד החיילים

הפגנות 'הפלג הירושלמי' בבני ברק ובאלעד; המרצה החרדי שהוביל את קבוצת החיילים, כדי שיכירו את הצד היפה של המגזר החרדי מגיב בשיחה עם 'בחדרי חרדים': "למרבה הצער, העלאה חסרת אחריות לטוויטר של טיוטת סדר היום המתוכנן, גרמה למספר זעום של קיצוניים לערוך מספר הפגנות"

מה עומד מאחורי הפגנות 'הפלג' נגד החיילים
אלי אדלר צילום: באדיבות המצלם

קבוצה שהוביל המרצה החרדי אלי אדלר ביום היכרות עם החברה החרדית, הותקפה היום בבני ברק ובאלעד, על ידי מספר זעום של מפגינים מ'הפלג הירושלמי'. הדבר אירע כשקבוצת חיילים מהמדור הפסיכוטכני בבסיס "תל השומר" היו באמצעו של יום היכרות עם הציבור החרדי, יום שתוכנן והובל ע"י אדלר.

בשיחה מיוחדת ל'בחדרי חרדים', הוא מסביר מה עומד מאחורי ההפגנות: "מזה מספר שנים שאני עוסק בצורה אינטנסיבית בהסברה ובהנגשת החברה החרדית לקבוצות מהחברה הכללית, בהרצאות, בסיורים לימודיים בריכוזים החרדיים, ובתכנון, בנייה והובלת ימי היכרות עם החברה החרדית".

"בין השאר אני עובד גם עם הצבא (אבל לא רק עם הצבא. גם עם גופים וארגונים נוספים), מספר אדלר, "כאשר אני חושף לפני יחידות שונות מכלל הצבא, יחידות שאין להן שום קשר לחרדים או לגיוס חרדים, את המאפיינים הייחודיים לחברה החרדית, את השקפת העולם החרדית, אורחות החיים, הגוונים והחוגים השונים, ההיסטוריה, התהליכים החברתיים שהחברה החרדית עברה ועוברת, ההנהגה הרוחנית וגדולי ישראל, התרבות המיוחדת לחברה זו, ועוד ועוד, וכל זאת ע"מ שיכירו את פלח האוכלוסייה הזה, איתו אין למרבית אזרחי המדינה כל היכרות. דבר הגורם לניכור, פחד, ריחוק ולעיתים אף שנאה", הוא טוען.

לדבריו, "מאות אירועים מסוג זה שעשיתי בשנים האחרונות, עברו כמתוכנן, והמשתתפים בהם השילו מעליהם את הניכור כלפי החברה החרדית הנובע מחוסר ידיעה והיכרות. גם היום ערכתי והובלתי יום היכרות מסוג זה, והפעם לקבוצת חיילים מהמדור הפסיכוטכני בלשכת הגיוס, שתפקידם בעתיד יהיה לראיין את כלל המתגייסים: חילונים, דתיים וגם את אותם חרדים שכבר התגייסו".

"למותר לציין שאין ליחידה זו כל שייכות וקשר לגיוס חרדים", מבהיר אדלר בשיחה עם 'בחדרי' ומסיים כי "למרבה הצער, העלאה חסרת אחריות לטוויטר של טיוטת סדר היום המתוכנן, טיוטה שנכתבו בה (כדרכן של טיוטות) אירועים שלא התקיימו וגם לא היו אמורים להתקיים, ושלא אושרה ע"י אף גורם, גרמה למספר זעום של קיצוניים לערוך מספר הפגנות, חסימת כבישים והפרת הסדר בבני ברק ובאלעד".

כזכור, אמש (מוצ"ש) העלה עיתונאי חרדי לטוויטר ציוץ מוטעה ומטעה, בו הוא טען כי אנשי מנהלת החרדים הצבאית צפויים לבקר בישיבת "בית שמעיה" בבני ברק, דבר שכלל לא היה נכון, מה שגרם למספר קטן של קיצוניים לפתוח בהתקפות נגד המרצה החרדי והחיילים.

הפגנות הפלג הירושלמי חיילים אלי אדלר מנהלת חרדים הצבאית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד