כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024

הפועלים ומגדל יממנו את תחנות הכוח של APC בחצי מיליארד שקל

תחנות כוח סולאריות יוקמו במימונן של בנק הפועלים וחברת הביטוח מגדל, בהשקעה כוללת של כ-700 מיליון שקל

  • כ"ד אייר התשע"ב
יונל כהן. מנכ"ל מגדל
יונל כהן. מנכ"ל מגדל

בנק הפועלים וחברת הביטוח מגדל יארגנו את חבילת המימון הנדרשת להקמת תחנות הכוח הסולאריות של ערבה פאוור (APC). היקף החוב הכולל בפרויקטים מוערך ב-560 מיליון שקל.

מדובר בשמונה מערכות פוטו-וולטאיות בינוניות בהספק כולל של 58.5 מגה-ואט, שיוקמו בהשקעה של כ-700 מיליון שקל. שיעור החוב הכולל יהיה לפיכך כ-80%, והגופים המממנים עשויים לצרף שותפים לנשיאה בחוב. הפועלים ליווה את APC בפרויקט הקרקעי הסולארי הראשון שלה, שבמסגרתו הקימה החברה מערכת בהספק 4.9 מגה-ואט בקיבוץ קטורה בהיקף 100 מיליון שקל.

APC תידרש להעמיד הון עצמי בסך 140 מיליון שקל לצורך הפרויקטים. החברה מחויבת בחתימה על הסכם המימון עד 21 במאי, אז יחלפו 90 הימים הקצובים מיום קבלת הרישיונות. במהלך החודשים האחרונים ניהלה APC מגעים עם שורת גופים עסקיים באשר לשותפות אסטרטגית בפרויקטים, ולבסוף סיכמה על עסקה משולבת מימון ומניות עם קרן נוי ועם סופרגז מקבוצת עזריאלי.

סופרגז, באמצעות סופר סולאר, היא אחת ממתחרותיה של APC. קרן נוי ו-APC כבר מקיימות שותפות עסקית במתקן בקיבוץ קטורה. לפני כחצי שנה העמידה נוי מימון לפרויקט בעסקה משולבת שכללה גם רכישת שליש ממניותיו - תמורת כ-15 מיליון שקל.

לפי הערכות, השותפים היו אמורים להעמיד כמחצית ההון העצמי (70 מיליון שקל) הנדרש ל-APC - שיומרו ל-20%-30% ממניות הפרויקטים עם אישורם הסופי של הרישיונות. ואולם, באופן מפתיע נסוג עזריאלי לפני שבועיים מהעסקה - והותיר את APC ללא מממן. מהלך זה היכה את המעורבים בתדהמה, ו-APC פנתה בבהילות לגופים עסקיים בשוק ההון. לפי הערכות, תממן בסופו של דבר קרן נוי גם את חלקה של סופרגז. העסקות, יש לציין, נדרשות עדיין באישור רשות החשמל.
מגדל הפועלים מימון סולארי תחנת כוח

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד