י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024
הרשת סוערת וגועשת

תגובות סוערות להחרמת הטלפונים בחקירה: חציית קו אדום בוהק

עם פרסום חקירתם של בכירי מטה הבחירות של 'הליכוד' בעקבות הטרדת עד המדינה וביותר לאחר שפורסם כי הוחרמו הטלפונים שלהן בזמן החקירה, פרצה סערה ברשתות החברתיות, כשרבים מתקוממים על עצם החקירה והחרמת הטלפונים: "זה באמת מתקרב לדרגת קץ הדמוקרטיה"

תגובות סוערות להחרמת הטלפונים בחקירה: חציית קו אדום בוהק
יונתן אוריך/עופר גולן צילום: יונתן זינדל, פלאש 90/באדיבות המצלם

לאור הפרסום אמש (ראשון) כי בכירים במטה הבחירות של 'הליכוד', בהם מנהל הקמפיין של המפלגה עופר גולן נחקרו והפלאפונים שלהם הוחרמו בזמן שנחקרו במשך שעות ארוכות, פוליטיקאים, עיתונאים וגם סתם גולשים מגיבים בחריפות להתנהגות יוצאת הדופן מצד המשטרה כלפי אותם אישים.  

שר התחבורה ח"כ בצלאל סמוטריץ' הגיב לכך בחשבון הטוויטר שלו וכתב, "‏החרמת הטלפונים הסיטונאית של יועצי ראש הממשלה היא חצייה מפחידה של קו אדום בוהק מכל בחינה שהיא מצידה של הפרקליטות. קשה לברוח מהתחושה שהתיקים נגד נתניהו מתפוררים ובפרקליטות פותחים במסע "פישינג" חסר מעצורים כדי לגייס נגדו עדי מדינה בכל מחיר. וזה כבר באמת מתקרב לדרגת קץ הדמוקרטיה".

העיתונאי אראל סגל מ'כאן' הגיב וכתב, ‏"חקירות אנשי נתניהו ולקיחת הטלפונים שלהם הכניסו אותי לדיסוננס. מצד אחד מפחיד, מצד שני מרגיע. איך מרגיע? הנה, אני מבין שאני לא מתחרפן אלא פשוט עד למציאות בה מדינת ישראל נלכדה בדיקטטורה משפטית. אשריי, אני לא הזוי ומשוגע. אני פשוט חי בדמוקרטיה של שי ניצן ליאת בן ארי ומנדלבליט".

ההטרדה המדוברת:

יועץ 'הליכוד' מיכאל דבורין הגיב אף הוא בזעם, וכתב "‏הזיה. בדיוק כשמערכת אכיפת החוק נמצאת על המנגל בשל התנהלות שערורייתית בתיקי נתניהו מצאו תירוץ שווא להחרים פלאפונים של מקורבים לרוה"מ. מזכיר את התזמון עם פרשת גרסטל-חיות שבאה בדיוק כשאלשיך זומן לתת תשובות בכנסת.. צירוף מקרים שכזה".

יאיר שרקי כתב 'ערוץ 12' צייץ, "‏גם אדם שלא עשה שום דבר רע, פלילי או מוסרי, לא יסכים שיחטטו לו בפלאפון. זה המרחב הכי פרטי ואישי, כולל כל הקשרים האישיים והמקצועיים. צריכה להיות סיבה מאד טובה כדי לאשר מהלך כזה, בפרט אצל אנשים בתפקידי מפתח רגישים. אפשר לחשוב על שיטות חקירה מתונות יותר כדי לפצח תיק של הטרדת עד".

יענקי פרבר עיתונאי 'בחדרי חרדים' כתב, "‏זוכרים שאראל סגל יצא נגד מעצרם? סגל טען שזה יביא למעצר של כל מי שלא בא טוב למשטרה. אז עכשיו עם אוריך וגולן, מחר מישהו מהשמאל לא יבוא בטוב למשטרה, יחקרו אותו ויחטטו לו בפלאפון. צאו לדקה מהפוזיציה. גם אני יצאתי לדקה".

נועם זיגמן מ'קול ברמה' צייץ, כי ‏"האמת היה די מוזר שאוריך לא שלח היום הודעות מטעם הליכוד ומטעם נתניהו. עוד יותר מוזר שהמשטרה מחרימה סלולרי שלו ושל עופר גולן. אם רוצים להוציא חומר מהמכשיר, אפשר לעשות זאת בתוך שעה, ואין צורך מעבר לכך. תשאלו כל מומחה סייבר שיושב במשטרה".

בנוסף, מאות גולשים ציינו אף הם את מחאתם בתגובות נגד המהלך. גם תגובות הומוריסטיות לא חסרו.

עמית סגל צייץ כי "‏מנהל קמפיין הליכוד עופר גולן נחקר באזהרה בחשד שהטריד את מומו פילבר, עד המדינה בתיק 4000, כששלח לו רכב ברסלב מתחת לביתו שהשמיע בקולי קולות טקסטים נגד פילבר". הוא הוסיף, כי "‏לשאלת רבים: רכב ברסלב זה כמובן משל לרכב צבעוני וישן עם רמקולים שעושה רעש".

מלך זילברשלג הגיב לסגל: "‏‎בזמן שפילבר היה במיטה ונ נח?", אז הוא הגיב לו חזרה: "אתה מסוגל ליותר, רואים שאתה לא מאומן".

גולש אחר הגיב, כי "‏התובע הכללי של צפון קוריאה פנה לפרקליטות בבקשה להגיע לביקור בארץ, אנחנו רוצים ללמוד עוד שיטות", כשמישהו עונה לו בתגובה: "‏‎בשלב הבא, יונתן אוריך על השלכת בקבוק פלסטיק לא לפח המחזור". גולש אחר כתב, כי "‏מחר גליקמן, רביב וברוכי חושפים בבלעדיות תמונות מביכות של אוריך עם מכנסי חרדל שבע שמניות".

העיתונאי עקיבא וייס מ'כאן' צייץ: "הלילה כולם ישנים עם הפלאפון מתחת לכרית", כשמישהו מגיב לו על זה: "‏מחר אני יוצא לעבודה עם חוט וגביעי לבן. שלא יחרימו לי את הפלאפון".

וכמובן, לא מעט תגובות זועמות בסגנון: "רשמית הפכנו לדיקטטורה", "‏‎אז אולי במקום לשלוח רכב, היו צריכים להפתיע אותו בסופר או ברחוב, כי על זה לשמאלנים לא עשו כלום", וכמובן גם "למה למנדלבליט מותר להפריע?".

נזכיר כי מטעמו של ראש הממשלה נמסר אמש בתגובה כי "הרדיפה לא נפסקת לרגע. עוד לא יבש הדיו על אלף העמודים של טענות ההגנה שהגישו פרקליטיו של ראש הממשלה בשימוע, וכבר חוקרים את כל סביבתו הקרובה של ראש הממשלה. המטרה ברורה: לנטרל את יכולתו של ראש הממשלה להאבק בדעת הקהל מול שטפון ההדלפות הבלתי פוסק נגדו באמצעות פגיעה במקורביו. שערורייה".

עורך הדין עמית חדד מסר בתגובה לחקירתו של עופר גולן ואמר כי "מדובר בהאשמות מופרכות וחסרות שחר שטוב היה אם לא היו נחקרות בכלל. בעוד שלמר גולן אסור להתבטא בנושא כדי שלא לשבש חקירה, דבר החקירה מודלף באופן לא חוקי. אין לנו ספק שבסופו של דבר התיק נגד מר גולן יסגר מהטעם הפשוט- הוא מעולם לא הטריד את עד המדינה פילבר או כל עד אחר".

יונתן אוריך עופר גולן החרמת טלפונים בצלאל סמוטריץ סערה ברשת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד